شرکت تهویه و تبرید ( پدیده اطلس سرما )

شرکت تهویه و تبرید ( پدیده اطلس سرما )
کندانسور

همانطور که در بخش قبل اشاره شد در صورتی که کوچکترین مشکلی در تقطیر کننده ایجاد شده بهتر است سریعا برای رفع آن اقدام نموده و با متخصصین با تجربه تماس بگیرید.در درجه ی اول باید در جهت عیب یابی کندانسور عمل کرد، درصورتی که صداهای غیرمعمول از تقطیرکننده شنیده میشود، نشت گاز مبرد و یا کاهش برودت در دستگاه مشاهده کردید با تعمیرکار سیستم تهویه فن کندانسور قیمت تماس بگیرید. احتمال گرفتگی، یکی دیگر از عواملی است که باعث می گردد کمی در استفاده از کندانسورهای میکروچنل دقت لازم را به خرج دهیم به خصوص زمانی که تعمیری صورت می گیرد به طور مثال نیاز است که کمپرسور را برای مدتی از مدار خارج کرد و پس از تعمیرات لازم مجددا در مدار قرار دهیم در این زمان در صورتی که وکیوم و ذره زدایی از کندانسورهای میکروچنل به خوبی صورت نگیرد به علت باریک بودن مجاری عبور ماده مبرد احتمال گرفتگی کندانسور و خرابی کندانسینگ یونیت بسیار زیاد می شود و چنانچه این اتفاق بیوفتد امکان تشخیص این موضوع از طریق خروج مقداری مبرد مایع به همراه روغن از قسمت نشت یافته قابل حصول می باشد اما در حقیقت تعمیر این کندانسور هزینه بر بوده و بعضا امکان پذیر نیست در نتیجه به اجبار ناچار به تعویض بخش آسیب دیده خواهیم بود.

شارژ گاز و پمپ دان، عملیات پمپ دان را نمی توان با کندانسورهای میکروچنل انجام داد در غیر این صورت باعث آسیب رسانی به ساختار کویل می گردد اما به جای آن می توان پس از انجام تعمیرات لازم، شارژ مجدد آنرا با دقت و وزن مشخص شده از سوی کارخانه سازنده انجام داد. شارژ ناقص کندانسینگ یونیت ها ، یکی از بارزترین ایرادات وارده به کندانسورهای میکروچنل این است که کندانسینگ یونیت های میکروچنل را نمی توان به طور کامل در کارخانه سازنده شارژ کرد و می بایست بخشی از شارژ مبرد را در محل پروژه و در هنگام راه اندازی مطابق با مشخصات فنی کارخانه سازنده انجام داد. مبرد سومی که می خواهیم خدمتتون معرفی کنیم مبرد آزمایشگاهی حبابی می باشد، لوله داخلی این نوع کندانسور حبابی است که این شکل باعث افزایش زمان در میعان گاز مورد می شود. نوع حبابدار نیز به شکلی است که لوله داخلی به شکل حباب دار وجود دارد. در این شرایط چون هوای بیرون سرد است و هوای خارج شده از دستگاه هم سرد می باشد احتمال زیادی وجود دارد که کندانسور یخ بزند که البته برای این موضوع دلایلی دیگری هم وجود دارد که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

توزیع گاز مایع در خلخال نیاز به ساماندهی دارد - ایرنا
خواندن

در این نوع چون سطح انتقال گرما زیادی دارد، در نتیجه در ابعاد و اندازه های کوچکتر، ظرفیت انتقال حرارت بالاتری را فراهم می کند. عملکرد چیلر آبی مطابق با چیلر هوا خنک می باشد با این تفاوت که در چیلر هوا خنک کندانسور از نوع هوایی بوده و مبرد در اثر تبادل حرارت با هوا تقطیر میشود ولی در چیلر آبی کندانسور از نوع آب خنک بوده و مبرد در اثر تبادل حرارتی با آب در گردش درون کندانسور تقطیر میشود. چیلر های آبی بر اساس نوع کمپرسور به کاررفته در آن تقسیم بندی می شوند. جعبه برق با کلاس حفاظتی IP66 جهت نصب سیم برق فن­ها ، بر روی کندانسور تعبیه شده است. در کندانسورهای آبی کنترل بهتری روی فشار کندانس وجود دارد؛ همچنین به دلیل بالاتر بودن ضریب انتقال حرارت آب نسبت به هوا این کندانسور ها در سایز کوچکتری ساخته می شوند. در این مطلب ما قصد داریم دلیل یخ زدن کندانسور کولر گازی اسپیلت و اواپراتور کولر گازی را شرح داده تا در صورت بروز این مشکل بهتر نسبت به رفع آن اقدام کنید.

و مبدل حرارتی چیست؟

با خروج مبرد از شیر انبساط و در اواپراتور با جذب گرما تبخیر شده است، باید گرمای جذب شده را به بیرون دفع کند تا بتواند مجدداً به شیر انبساط برگردد. مبرد داخل لوله هایی که از جنس مس تشکیل شده اند جریان یافته و آب از اطراف لوله هایی که مبرد در آن در جریان است گذر می کند و گرمای مبرد از دیواره لوله به آب منتقل می شود. کندانسور بعنوان یک مبدل حرارتی گرمای جذب شده را بوسیله اواپراتور به محیط خارجی دفع مینماید. تفاوت بین کندانسور و مبدل حرارتی چیست؟ مبدل حرارتی وسیلهای است که باعث انتقال حرارت بین دو سیال شود، بدون آنکه آن دو با هم ترکیب شوند. کندانسور چیلر تراکمی آب خنک همواره از مبدل حرارتی پوسته و لوله تشکیل می شود. در این مبدل شرایط به این صورت است که یک سیال مایع که دارای درجه حرارت مشخص و فشار کم است وارد لوله می شود و حرارت را از هوا می گیرد. توجه نکردن به نگهداری دستگاه ممکن است علاوه بر خود آن خسارات و هزینه های جبران ناپذیری را به کمپرسور چیلر هم وارد آورد. رنج ظرفیتی چیلر های آب خنک بین 20 تن تا 3000 تن تبرید می باشد؛ بنابراین کاربری این نوع چیلرها بسیار بالاتر از چیلرهای هوا خنک می باشد که رنج ظرفیتی آن بین 5 تا 500 تن تبرید است. ᠎This was g᠎en erated wi th t he he lp ​of GSA C on tent Gen​erat or D᠎emover si​on!

هدف تیم ملی کبدی بانوان طلای هانگژو است
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *