راهنمای ساخت سردخانه از صفر تا صد کارن آلتای

راهنمای ساخت سردخانه از صفر تا صد – کارن آلتای
سردخانه

سردخانه به عایق رطوبتی مناسب مجهز نشده یا نصب آن اشتباه انجام شده است. مکان عایق رطوبتی بستگی به جهت افزایش فشار جزئی بخار آب دارد (قسمت گرم). رطوبت اضافی یا هوای گرم و مرطوب وارد سردخانه میشود. نفوذ هوای گرم را با به حداقل رساندن زمان باز بودن دربها کاهش دهید. به نحوی که بخش اعظمی از سیال مبرد به واسطۀ این کاهش فشار به گاز اشباع تبدیل میشود. همانطور که کمی پیش هم اشاره کردیم، یکی از انواع طبقهبندیهای این سیستمها به صورت بالای صفر و زیر صفر است. مهم ترین نکته در ساخت سردخانه ، بخصوص سردخانه لبنیات و گوشت ، زمان است. برای هر 600 متر مربع سقف، یک دریچه یک متر مربعی در محل تلاقی سقف و دیوار ایجاد کنید یا تهویه مکانیکی به اندازه یک بار تعویض هوا در هر دو دقیقه ایجاد کنید. محل قرارگیری ترموستات درست نیست و نمیتواند متوسط دمای اتاق را اندازهگیری کند. جریان هوا در کل سردخانه یکنواخت نیست. دورههای یخزدایی تنظیم نشده و بهدرستی عمل نمیکنند، بنابراین بین دورههای یخزدایی بیش از اندازه یخ تشکیل میشود و آب کردن این یخها گرمای زیادی در سردخانه ایجاد میکند.

محصولات کشاورزی، متعلق به بخش دولتی است.

کف سردخانه را مقدار زیادی آب بریزید، مخصوصاً بر روی زیرساختهای بتنی ، تا خروج آب را مشاهده کنید. این کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نوع عایقبندی نامناسب است. در صورت لزوم عایقبندی را تعویض و از نوع متفاوتی استفاده کنید. برای انتخاب درست سردخانه شما باید نوع سردخانه از لحظ ظاهر و دمایی (بالای صفر یا زیر صفر) و محصول مورد نیاز را در نظر داشته باشیم. 2. در حالت دوم ترکیباتی که هوا را ناخالص میکند، به کمک فیلترهای ویژهای از هوا جدا میشوند. این سردخانهها معمولاً در محدوده ی کارخانههای لبنیاتی (تهیه شیر) ساخته میشوند. سردخانه زیر صفر در ظرفیت های مختلفی بین ۱٫۵ تا ۷۰ اسب بخار به طور معمول مورد استفاده قرار میگیرند. حداقل ظرفیت اتاقها بر حسب تن در شیفت، در جدول زیر آمده است. که ظرفیت نگهداری های کالا با تناژ بالا را دارند (از ۵۰۰۰ تن تا ۲۲۰۰۰ تن) بیشتر مرکز فعالیت واردگنندگان اصلی و دولتی میباشند. در حال حاضر بیشتر سردخانه های محصولات کشاورزی، متعلق به بخش دولتی است. در سردخانه، هم دربهای لولایی و هم دربهای کشویی مورد استفاده قرار میگیرند. آموزش مشکلات ساختاری سردخانه، دلایل احتمالی و راه حل برطرف کردن آنها به صورت ساده در جدولهای زیر بیان شده است.

اواپراتور یخچال چیست؟ سلام سرما
خواندن

قبل از بازسازی ساختار سردخانه، دلایل نفوذ رطوبت و چگونگی جلوگیری از آن را مشخص کنید. قیمت هر متر از پانل 10 سانت بسته به برند سازنده مقداری متفاوت است. همچنین مواد پروتویینی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی از دیگر محصولاتی هستند که لازم است در سردخانه زیر صفر نگهداری شوند. در اینجا قصد داریم به آموزش مشکلات مربوط به ساختمان سردخانه بپردازیم. ۵ ـ ۵ ـ ۱ ـ ۱ ـ زمین زیر پی سردخانه باید بر اساس آیین نامه ملی ساختمان بخش مربوط به مکانیک خاک جهت پی سازی ( از انتشارات وزارت مسکن و شهر سازی ) مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد . با افزایش تجربه و دانش آدمیان و گسترش بهرهگیری از دانشها و فنون کم کم بهرهگیری از سرمای مصنوعی جای خود را در صنعت نگهداری مواد خوراکی باز کرد و روز به روز بر گستره این بهرهگیری افزوده گشت تا جایی که امروزه افزون بر یخچالهای خانگی و سردخانههای کوچک و بزرگ شمار بسیاری از وسائل ترابری مانند کامیونها , واگنهای راه آهن , فن سردخانه ای زیلابگ کشتیها و هواپیماها برای جابجایی مواد خوراکی دارای تجهیزات سرمازائی هستند که میتوانند دمای فرآوردهها را به دهها درجه زیر صفر کاهش داده یا فرآوردههای منجمد را در چنین دمایی طی هزاران فرسنگ ترابری از مراکز تولید به مراکز مصرف نگهدارند .  A​rticle was gen er ated by GSA Content G en​er ator D emov​ersi on!

ـ داشتن جنس مناسب به گونهای که میکرو ارگانیسمها در آن رشد نکنند و جای لانه , رشد و عبور جانوران نشود . جهت خاموش و روشن کردن چراغ نصب می شود.همچنین می توان به جای نصب کلید از میکروسوئیچ استفاده کرد تا با باز و بسته کردن درب،چراغ ها به طور خودکار روشن و خاموش شود. از جمله انواع چیلر تراکمی هوا خنک و آب خنک و نیز اواپراتور ها، فن کویل ها و هواساز ها در طرح های گوناگون است. همچنین سفارش میگردد در مواردی که از گاز داغ برای برفک زدایی بهره جویی میگردد لوله کشی مربوطه عایقکاری گردد . ۵ ـ ۶ ـ ۳ ـ ۱ ـ از نصب کف شوی در کف سالنهای نگهداری اجتناب شود و در صورت ضرورت نصب , دهانه خروجی کف شوی باید درپوش داشته باشد و در لوله گذاری تدابیر لازم به منظور جلوگیری از یخ زدگی آنها و نیز جلوگیری از ورود جانوران موذی به داخل سردخانه در نظر گرفته شود . سردخانه زیرصفر جهت انواع محصولاتی که نیازمند نگهداری در شرایط انجماد هستند استفاده میگردد، مثل محصولات پروتئینی و فاسد شدنی و حتی برخی از میوه جات. عایقبندی خیس را بردارید.بعد از خشک شدن سطوح، عایقبندی را عوض کنید. Art​ic​le was created by GSA  C on tent G en​erator᠎ D em᠎oversi on​!

خرید ترازوی خانگی شیائومی
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *