روسیه جان یک رزمناو غرق شده را گرفت

[ad_1]

یک هفته پس از غرق شدن یک رزمناو مسکو، وزارت دفاع روسیه تایید کرد که یک نفر کشته شده و 27 خدمه دیگر ناپدید شده اند. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث آتش سوزی در انبار مهمات شده است یا اینکه موشک نپتون اوکراینی به آن اصابت کرده است.

به گزارش ایسنا، یک هفته پس از غرق شدن رزمناو مسکو، روسیه برای اولین بار رسما قربانیان و ناپدید شدن ملوانان خود را به رسمیت شناخت. وزارت دفاع روسیه می گوید یک خدمه جان خود را از دست داده و 27 ملوان ناپدید شده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که 396 خدمه نجات یافته اند. آنها پیش از این تلفات جانی را تکذیب کرده بودند.

کشتی جنگی مسکو 12500 تن وزن داشت و مهمترین کشتی ناوگان روسیه در دریای سیاه بود.

به گزارش دویچه وله، کشتی رزمناو مسکو هفت هفته پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین به شدت آسیب دید و یک روز بعد هنگام یدک کشی به ساحل غرق شد.

اوکراین مدعی است که کشتی جنگی روسیه مورد اصابت دو موشک نپتون قرار گرفته است. سخنگوی ارتش اوکراین گفت 500 خدمه در مسکو علیرغم ادعاهای روسیه نجات پیدا نکرده اند. این اطلاعات توسط منابع مستقل تایید نشده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، قبلاً گفته بود غرق کردن مسکو به هر شکلی که باشد ضربه سختی به کرملین خواهد بود. روس ها باید بی کفایتی خود را عامل این انفجار بدانند یا بپذیرند که کشتی جنگی آنها مورد اصابت موشک قرار گرفته است.»

انتصاب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان
خواندن

غرق شدن رزمناو مسکو بدترین ضربه به ارتش روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *