جلسه امروز دادگاه فدرال عراق در مورد اعتراض به ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری

[ad_1]

منابع خبری گزارش دادند که امروز (سه شنبه) جلسه دادگاه عالی فدرال عراق برای بررسی درخواست تجدیدنظر در مورد ثبت نام مجدد پارلمان عراق برای نامزدهای ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید گزارش داد که دادگاه عالی فدرال عراق امروز جلسه ای را برای بررسی درخواست تجدیدنظر در مورد ثبت نام مجدد پارلمان عراق علیه نامزدهای ریاست جمهوری برگزار می کند.

بر اساس این گزارش؛ احزاب عراقی منتظر تصمیم دادگاه فدرال هستند، زیرا طبق این حکم، اقدامات بعدی برای تعیین رئیس جمهور انجام خواهد شد.

العربی الجدید در ادامه نوشت که حزب دمکرات کردستان عراق در صورت پذیرش درخواست، فرصت را برای کسب ریاست جمهوری عراق از دست خواهد داد. چرا که این حزب پس از رد کاندیداتوری هوشیار زیباری پس از ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری نامزدهای خود را ثبت کرد و این بدان معناست که حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق به سمت سناریوی نامزدی دوستانه پیش می روند.

ماه گذشته، پارلمان عراق پس از رد کاندیداتوری هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری عراق، مجددا نامزدهای جدید را ثبت نام کرد، اما این اقدام اعتراض و شکایت برخی از طرف ها را برانگیخت.

دادگاه عالی فدرال عراق در هفته های اخیر درگیر یک بحران سیاسی بوده است، از جمله اولین بررسی نتایج انتخابات توسط چارچوب هماهنگی شیعیان که دادگاه آن را رد کرد و انتخابات و نتایج آن را قانونی اعلام کرد.

دادگاه همچنین برای تعیین فراکسیون اکثریتی که حق تشکیل دولت را دارند تشکیل داد و حکم داد که این فراکسیون باید توسط رئیس مجلس منتخب تعیین شود.

پیش بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه 24 شهریور - فرارو
خواندن

دادگاه همچنین سومین درخواست تجدیدنظر از چارچوب هماهنگی شیعیان در خصوص مشروعیت اولین جلسه مجلس را دریافت کرد و بعداً حکم به قانونی بودن جلسه داد.

دادگاه فدرال عراق پس از آن برای چهارمین بار به درخواست برهم صالح، رئیس جمهور فعلی عراق که دوره ریاست وی به پایان رسیده است، تشکیل جلسه داد تا ادامه اختیارات وی را تایید کند و به کار خود ادامه دهد.

دادگاه فدرال عراق نیز در پنجمین مداخله، کاندیداتوری زیباری برای ریاست جمهوری عراق را رد کرد و قرار است امروز درباره مشروعیت تصمیم ریاست پارلمان برای کاندیداتوری مجدد برای ریاست جمهوری پس از پایان مهلت مقرر تصمیم گیری کند. مهلت قانون اساسی

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *