آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟

[ad_1]

از توپخانه سنگین گرفته تا پهپادهای تاکتیکی و خودروهای زرهی، ایالات متحده از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، 3.4 میلیارد دلار کمک نظامی به کیف ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آخرین بسته کمک نظامی 800 میلیون دلاری که هشتمین بخش از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین است، پس از هشت هفته درگیری در حالی ارسال می‌شود که نیروهای روسیه برای حمله جدید به شرق اوکراین آماده می‌شوند.

در زیر نگاهی به تجهیزاتی است که ایالات متحده از آغاز جنگ به اوکراین ارسال کرده است.

پهپاد

آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟

آخرین بسته امنیتی ایالات متحده شامل 121 پهپاد Phoenix Ghost است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه گفت که نیروی هوایی ایالات متحده “به سرعت این پهپادها را برای رفع نیازهای اوکراینی ها توسعه داده است.”

کربی گفت: «این پهپادها همان قابلیت‌های تیراندازی با هواپیماهای بدون سرنشین را دارند، مشابه اما نه دقیقاً یکسان». تفاوت های دیگری در مقیاس توانایی Phoenix Ghost وجود دارد، اما در حال حاضر نمی توانم به جزئیات بپردازم.

کربی در یک کنفرانس خبری گفت که این پهپادها توسط Aevex Aerospace در کالیفرنیا ساخته شده اند و در حال حاضر در انبارهای تسلیحات در ایالات متحده هستند. هنگامی که پهپادها به منطقه می رسند، نیروهای آمریکایی باید به سربازان اوکراینی نحوه استفاده از آنها را آموزش دهند. این سخنگو محدودیت زمانی برای ارسال پهپادها به اوکراین را مشخص نکرد.

ایالات متحده همچنین قول داده است که حداقل 300 پهپاد در اختیار اوکراین قرار دهد. این سلاح دارای دو نسخه ورژن 300 و 600 است که هنوز مشخص نیست پس از خروج از موقعیت چه خواهد کرد.

خرید مبل تختخواب شو
خواندن

تفنگ ها برای استفاده به عنوان پهپادهای یکبار مصرف یا “کامیکاز” طراحی شده اند.

پهپاد نسخه 300 برای هدف قرار دادن اهداف کوچک تا مسافت 16 کیلومتر طراحی شده است، وزن کمی بیش از دو کیلوگرم دارد و می تواند در یک کوله پشتی جا شود. نسخه 600 اما برای نابودی تانک ها و خودروهای زرهی طراحی شده است، وزنی در حدود 55 کیلوگرم و برد آن بیش از 64 کیلومتر است.

خودروهای تاکتیکی و زرهی

آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟

ایالات متحده متعهد شده است که صدها خودروی زرهی از جمله 200 خودروی زرهی M113 و 100 خودروی زرهی چرخدار چند منظوره با تحرک بالا را به اوکراین بفرستد.

ایالات متحده همچنین حداقل 72 خودروی تاکتیکی را برای انتقال هویتزرهای 155 میلی متری ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده به میدان جنگ نصب کرده است.

توپخانه سنگین

آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟

دو بسته اخیر کمک نظامی آمریکا به اوکراین شامل 90 سامانه توپخانه هویتزر بود. این اولین توپخانه شناخته شده ای است که از ایالات متحده به اوکراین فرستاده می شود.

پنتاگون تایید کرده است که نیروهای اوکراینی باید با نیروهای آمریکایی برای استفاده از توپ های هویتزر آموزش ببینند. پنتاگون اخیرا اعلام کرده است که آموزش این نیروها را در خارج از اوکراین اما در همان منطقه آغاز کرده است.

علاوه بر سامانه هویتزر، واشنگتن حدود 184000 گلوله توپ را به اوکراین فرستاد.

موشک ها و سایر سیستم های ضد تانک

آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟

در راس تجهیزات مورد نیاز اوکراین، سلاح متحرک ضد تانک Javelin قرار دارد. تا به امروز، ایالات متحده حدود 6000 موشک جاولین به اوکراین ارسال کرده است.

دلیل استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای جوشی
خواندن

علاوه بر این، ایالات متحده متعهد به ارسال حدود 2000 سامانه موشکی ضد هوایی استینگر، 6000 سامانه موشکی ضد تانک متحرک ET4 و سایر سامانه های موشکی هدایت شونده لیزری به اوکراین است.

هواپیما و رادار

آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟

ایالات متحده با ارسال 11 هلیکوپتر روسی در 17 می به اوکراین برای پرواز به افغانستان موافقت کرده است.

17 می یک هلیکوپتر نظامی است که همچنین می تواند به توپ و موشک برای حمله یا پشتیبانی نزدیک هوایی مجهز شود.

ارتش ایالات متحده همچنین قول داده است که 10 رادار توپخانه ضد هوایی متحرک AN / TPQ-36 را به اوکراین ارسال کند. این سامانه می تواند خمپاره، نارنجک توپخانه و موشک های کوتاه برد را شناسایی کند.

رادارهای AN/MPQ-64 Sentinel نیز به درگیری اوکراین پیوستند. سامانه سنتینل برای هشدار به سامانه‌های پدافند هوایی در صورت شناسایی هواپیما، بالگرد، پهپاد یا موشک دشمن طراحی شده است.

تفنگ و مهمات

آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟

پنتاگون حدود 40 میلیون گلوله و بیش از 5000 تفنگ، 1000 تفنگ تهاجمی، 400 مسلسل و 400 تفنگ ارسال کرده است.

ایالات متحده همچنین بیش از یک میلیون نارنجک، خمپاره و گلوله توپ را به اوکراین فرستاد.

تجهیزات حفاظتی

آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟

تا به امروز، ایالات متحده 30000 زره و کلاهک جنگی به نیروهای اوکراینی تحویل داده است.

علاوه بر این، ایالات متحده نیروهای اوکراینی را به دستگاه های دید در شب، سیستم های تصویربرداری حرارتی و سایر تجهیزات جنگی بصری مجهز کرده است.

ایالات متحده همچنین تجهیزات و تجهیزات پزشکی را برای کمک به تخلیه نیروها به اوکراین ارسال کرده است. علاوه بر این، صدها تجهیزات حفاظتی شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای از انبارهای ایالات متحده در اوکراین خارج شده اند.

واردات خودرو به صورت مشروط آزاد شد - عصر ایران
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *