انواع اواپراتور صفحه ای

شکل 2.
نمای انفجاری مبدل حرارتی صفحه ای [2].
2.1. صفحات حرارتی و واشر
مهمترین و گرانترین قسمت PHE صفحات حرارتی آن است اواپراتور صفحه ای که بسته به کاربرد از فلز، آلیاژ فلز یا حتی مواد گرافیت خاص ساخته شده است. فولاد ضد زنگ، تیتانیوم، نیکل، آلومینیوم، رنگی، هاستلوی، مونل و تانتالیوم نمونه هایی هستند که معمولا در کاربردهای صنعتی یافت می شوند. صفحات ممکن است مسطح باشند، اما در بیشتر کاربردها دارای موج‌هایی هستند که تأثیر زیادی بر عملکرد حرارتی-هیدرولیکی دستگاه دارند. برخی از انواع اصلی صفحات در شکل 3 نشان داده شده است، اگرچه اکثر PHE های مدرن از انواع صفحات شورون استفاده می کنند. کانال های تشکیل شده بین صفحات مجاور، حرکت چرخشی را به سیالات تحمیل می کنند، همانطور که در شکل 4 مشاهده می شود. زاویه شورون در ورق های مجاور معکوس شده است، به طوری که وقتی صفحات سفت می شوند، راه راه ها نقاط تماس متعددی را ایجاد می کنند که تجهیزات را پشتیبانی می کند. . آب بندی صفحات توسط واشرهایی که در انتهای آنها تعبیه شده است حاصل می شود. واشرها معمولاً الاستومرهای قالبی هستند که بر اساس سازگاری سیال و شرایط دما و فشار انتخاب می شوند. بسته به چیدمان واشرهای بین صفحات می توان ترتیبات چند پاسی را اجرا کرد. لاستیک های بوتیل یا نیتریل موادی هستند که عموماً در ساخت واشر استفاده می شوند.

شکل 3.
دسته بندی های معمولی راه راه های صفحه ای. (الف) تخته شستشو، (ب) زیگزاگ، (ج) شورون یا شاه ماهی، (د) برآمدگی ها و فرورفتگی ها (ه) تخته لباسشویی با موج های ثانویه، ه (و) تخته شستشوی مورب [3].

تمرین سوم وزنه برداری لیگ برتر
خواندن

شکل 4.
جریان آشفته در کانال های PHE [4].
2.2. ویژگی های طراحی
این بخش برخی از مزایا و معایب اصلی PHE را در مقایسه با مبدل های حرارتی پوسته و لوله ارائه می کند.

مزایای

انعطاف پذیری: جداسازی ساده، انطباق PHE ها با الزامات فرآیند جدید را با افزودن یا حذف صفحات، یا مرتب کردن مجدد تعداد پاس ها امکان پذیر می کند. علاوه بر این، تنوع الگوهای موج‌دار صفحه‌ای در دسترس، همراه با امکان استفاده از ترکیب آنها در PHE یکسان، به این معنی است که ترکیب‌های مختلف واحد را می‌توان در طی مراحل بهینه‌سازی آزمایش کرد.

 

https://www.intechopen.com/chapters/48647

 

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *