Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/pack5/domains/travel-piano.ir/public_html/wp-content/plugins/ol_scrapes/classes/class-ol-scrapes.php on line 3649 گودزینال خان اسفراین میزبان مسابقات کشتی قهرمانی کشور با چوخه است - تراول پیانو

گودزینال خان اسفراین میزبان مسابقات کشتی قهرمانی کشور با چوخه است

[ad_1]

ایسنا/ خراسان شمالی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسفراین از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور در شهرستان اسفراین خبر داد.

مهدی بهمنیار در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کشتی با چوخه اسفراین بزرگترین رویدادی است که هر ساله در 14 فروردین ماه با حضور بیش از 50 هزار تماشاگر مشتاق در آبنمای زینال خان اسفراین برگزار می شود. در ماه آوریل برگزار خواهد شد. .

بهمنیار افزود: امسال 250 کشتی گیر در قالب 14 تیم در 5 وزن در زینل خان پنچه پنچه پنچه به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: امسال مسابقات یادواره 110 شهید و ورزشکار برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

بهمنیار گفت: کشتی یک رویداد ملی است که برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات تلاش جهادی همه افسران ستادی را می طلبد.

کشتی سنتی با چوخه خراسان شمالی یکی از پرطرفدارترین ورزش های منطقه است که در سال 1366 به عنوان میراث معنوی در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

چوخه کلمه کردی و نام لباسی است که کشتی گیران این رشته بر تن می کردند و شامل خرقه کوتاهی است که کشتی گیران با روسری سفید بسته می کردند و چون این کشتی از قدیم الایام در میان قبایل کرد شمال خراسان رایج بوده است. به کشتی باچوخه معروف است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

کلانتری: از قضات می خواهم به عدالت احترام بگذارند
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *