کمبود نیروی کار و پراکندگی جمعیت؛ دو مشکل نظام آموزشی خراسان جنوبی

[ad_1]

ایسنا/ خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: کمبود دو هزار معلم و پراکندگی جمعیت، مدیریت آموزش و پرورش استان را با مشکل مواجه می کند که توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش را می طلبد.

محمدرضا طالبی امروز سه شنبه 30 فروردین ماه در مراسم تجلیل و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان گفت: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان بزرگ کشور 25 سال است که درگیر مشکلاتی از جمله خشکسالی است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این استان دارای مردم انقلابی، ولایتمدار و حامیان نظام است و شاهد حضور فداکارانه و پرشور مردم در تمامی میادین ملی و مذهبی هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پنج مرحله از تحقق اهداف انقلاب اسلامی بر تشکیل انقلاب، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی تاکید کردند.

طالبی تصریح کرد: در این بیان ارزشمند آموزش به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی در تمدن سازی و آماده سازی تمدن اسلامی مطرح شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، گفت: به فرموده معظم له; مدرسه، معلم و محتوا مهمترین عناصر آموزش هستند که نیاز به توجه ویژه دارند.

طالبی ادامه داد: کمبود 2000 معلم و پراکندگی جمعیت، اداره مدارس را در استان با مشکل مواجه می کند که توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش را می طلبد.

به گفته وی؛ علاوه بر پرداختن به برخی موضوعات مانند قانون طبقه بندی معلمان، کمبود فضای آموزشی یکی از مسائل خراسان جنوبی است که با توجه به وسعت و پراکندگی استان، در بحث نیروی کار نیازمند توجه ویژه است.

شهید سلیمانی نگاه به ایرانی‌ها را عوض کرد
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *