ورزشکاران از این ماده دوپینگ استفاده نکنند!

[ad_1]

ورزشکاران از مصرف کلومیفن منع شدند.

کلومیفن یک تعدیل کننده انتخابی گیرنده استروژن (SERM) است که معمولاً در داروهای تجویزی برند باروری زنان مانند Clomid استفاده می شود.

در زنان، کلومیفن بر روی غده هیپوفیز برای تحریک ترشح هورمون های خاص مسئول تخمک گذاری عمل می کند، در حالی که در مردان، کلومیفن می تواند سطح تستوسترون را با ایجاد اختلال در حلقه بازخورد منفی محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-گناد تغییر دهد. در کاربردهای بالینی، کلومیفن به عنوان یک داروی باروری مورد تایید FDA و Clomid توسط FDA برای درمان اختلالات تخمک گذاری در زنانی که مایل به باردار شدن هستند استفاده می شود.

در صورت داشتن مشکلات سلامتی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که از شروع طبیعی تخمک گذاری جلوگیری می کند، می تواند توسط زنانی که سعی در باردار شدن دارند استفاده کنند.

کلومیفن توسط FDA برای استفاده در مردان برای هر بیماری تایید نشده است. در آخرین نسخه Clomid، FDA بیان می کند که “هیچ مطالعه کافی یا کنترل شده ای وجود ندارد که نشان دهد Clomid در درمان ناباروری مردان موثر است.” دارویی را برای استفاده تجویز کنید که در بروشور یا برچسب مورد تایید FDA ذکر نشده است.

هنگامی که دارو توسط FDA تأیید شد، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است دارویی را برای استفاده غیرمجاز تجویز کنند، اگر تشخیص دهند که از نظر پزشکی برای بیمارشان مناسب است.

آیا مصرف کلومیفن در ورزش ممنوع است؟

به گزارش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به ایسنا، طبق فهرست ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ، کلومیفن به عنوان یک ماده ضد استروژن در دسته S4 تعدیل کننده های هورمونی و متابولیک همیشه ممنوع است. کلومیفن همچنین به عنوان یک ماده تشکیل‌دهنده اعلام نشده در محصولات بازار سیاه که در اینترنت فروخته می‌شوند برای بهبود اثربخشی ظاهر شده است. ورزشکاران باید آگاه باشند که ممکن است خطرات جدی سلامتی و مشکلات کنترل کیفیت مرتبط با خرید دارو از تامین کنندگانی غیر از داروخانه ها یا پزشکان دارای مجوز وجود داشته باشد.

خطرات سلامتی مرتبط با کلومیفن؟

ملایر در قرمز; تاج هنوز در حال پرواز است
خواندن

عوارض جانبی مختلف مربوط به تحریک هورمونی و سیستم تناسلی معمولاً در زنانی که برای درمان باروری کلومیفن مصرف می‌کنند، گزارش می‌شود. در مردان، مانند سایر مواد با خواص آنابولیک که باعث افزایش توده عضلانی می شوند، کلومیفن با تعدادی از عوارض جانبی احتمالی و جدی از جمله افزایش خطر حوادث قلبی عروقی، آسیب کبدی و سوء هاضمه همراه است. سابق. خطرات سلامتی و عوارض جانبی احتمالی در مردان هنوز در مطالعات طولانی مدت شناسایی نشده است. علاوه بر این، تومورهای بیضه و ژنیکوماستی در مردانی که کلومیفن مصرف می کنند گزارش شده است و رابطه علت و معلولی بین تومورهای بیضه و تجویز کلومیفن نامشخص است. .

در صورت نیاز به کلومیفن برای درمان بیماری تشخیص داده شده چه باید کرد؟

در طول یک حرفه ورزشی، ورزشکاران ممکن است بیماری ها یا شرایط مرتبط با سلامتی داشته باشند که آنها را مجبور به مصرف یک داروی خاص یا درمان کند. اگر ماده یا روشی در فهرست ممنوعه WADA ظاهر شود، مانند کلومیفن، ورزشکاران می توانند برای معافیت استفاده درمانی (TUE) درخواست دهند که به آنها اجازه می دهد از یک ماده ممنوعه استفاده کنند یا از یک ماده ممنوعه برای مدت زمان مشخصی استفاده کنند. دوستت دارم.

مانند سایر داروها، کلومیفن و متابولیت های آن را می توان پس از درمان به خوبی در بدن ورزشکار حفظ کرد، بنابراین مهم است که ورزشکار قبل از استفاده از این دارو، بدون توجه به دلایل تجویز و مصرف، به TUE برای کلومیفن نیاز داشته باشد. برای درخواست TUE، یک ورزشکار باید تمام مدارک پزشکی بررسی شده توسط کمیسیون مستقل TUE را برای تعیین اینکه آیا این ماده یا روش با استاندارد بین المللی WADA برای معیارهای TUE مطابقت دارد، ارسال کند.

شکل دهی ورق استیل (برشکاری)
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *