شهرداران برای سفر به خارج از کشور باید مجوز شورا را دریافت کنند

[ad_1]

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداران برای سفر به خارج از کشور باید از شورا مجوز بگیرند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در پایان پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک فوریت لایحه معرفی تعدادی از حسابداران و معاونان ذیحساب داشتیم که دیروز ارسال شد و در نهایت رای لازم و این لایحه بعداً در The World مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی بررسی پیشنهادها و بندهای ابلاغی از سوی استانداری تهران در خصوص بودجه شورای شهر تهران را دستور کار دوم شورا عنوان کرد و افزود: 4 مورد را بررسی کردیم؛ پیشنهاداتی که ایشان کردند بیشتر تصحیح عبارت بود و پذیرفته شد. این اصلاحات اتفاق می افتد و ما امروز آنها را به استانداری می فرستیم تا تکلیف شهرداری مشخص شود، البته تکلیف مشخص است و بودجه مصوب است و مشکلی نداریم. هفته گذشته جلسه ای در استانداری داشتیم، آخرین بررسی ها انجام شد و هیچ تناقضی وجود نداشت و این را استاندار هم اعلام کرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مدت ها به طول انجامید، پیشنهاد معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری در خصوص اصلاح ساختار و ایجاد ساختار جدید بود که پیشنهاد شد سازمان فناور به شهردار باید سازمان دیگری به نام سازمان فناوری های نوین ایجاد کند. به دادگاه توضیح دهید که تأسیس یک سازمان فناوری نوین به چه معناست و وظیفه آن چیست. اجرا خواهد کرد.

وی افزود: بحث ابهام قانونی هم مطرح شده که آیا این موضوع باید در سازمان کاریابی تایید شود یا شورای شهر؟ روال قانونی ابتدا باید به تصویب شورای شهر برسد و سپس در سازمان امور اداری و استخدامی کشور بررسی و اخذ شود.

سرنا ویلیامز در فهرست نهایی چلسی
خواندن

وی تاکید کرد: موضوع امور بانوان نیز در شورا مطرح شد. پیشنهاد شد از معاونت اجتماعی جدا شود و به عنوان اداره کل زیر نظر شهردار قرار گیرد که با مخالفت شورا مواجه شد. ما این تجربه را داشته ایم که اگر زیر نظر شهردار باشد از نظر اجرایی مشکلاتی ایجاد می کند و قبلا هم این مشکلات را دیده ایم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث ایثارگران از ابتدا که اداره ایثارگران تاسیس شد زیر نظر شهردار بود اما اکنون پیشنهاد شد اداره کل زیر نظر شهردار و تفکیک شود. از سازمان موجود کار خود را مستقیماً تحت نظارت شهردار.

وی افزود: موضوع شفاف سازی شهرداری تذکری بود که دوستان داده بودند که این شفاف سازی باید شروع به کار کند، قبلاً درست کار نکرده است و امیدواریم به درستی عمل کند. تذکری بود برای دوستان و به شهردار هم منتقل می کنیم که انشالله این شفاف سازی به خوبی انجام خواهد شد.

چمران در خصوص سفر تهران به تاجیکستان گفت: نامه ای نوشتند و اجازه گرفتند، دیشب این نامه را پیدا کردیم، اما سیستم خراب بود و این نامه نیامد، اما دیروز نامه دریافت کردند و دیگر فایده ای نداشت. ” گفتند نامه دیر رسیده، اما باید نامه کتبی فرستاده شود و مجوز گرفته شود، نامه ۲۲ اسفند نوشته شده اما آدرس آن در سایت شورا ذکر شده است. دوستان می دانستند، اما این اطلاعات رسمی نبود. هر شهرداری هر جا که می رود باید طبق قانون با موافقت شورا اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
اشتغال پایدار و مولد در زندان ها کلید خورد/ «بامداد» به زندانیان کمک می کند
خواندن

sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *