شرح برنامه های هفته جوان در آذربایجان شرقی

[ad_1]

ایسنا/ آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به تشریح برنامه های هفته جوان در استان پرداخت.

امیر تقی زاده پنجشنبه 19 اسفند در نشست خبری هفته جوان اظهار داشت: تدابیر و برنامه ریزی هفته جوان از مهرماه سال جاری و با آغاز به کار دبیرخانه هفته جوان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان برگزار می شود. ارتباط آغاز شده و سایت جوانان برتر راه اندازی شده است تا بتوانیم از طریق این صفحه جوانان را در زمینه های مختلف مشارکت دهیم.

وی ادامه داد: از طریق این سایت جوانان در عرصه های مختلف رقابتی برابر دارند و اطلاعات خود را بارگذاری می کنند و در هفته جوان به عنوان الگو برای جوانان در حوزه های مختلف معرفی می شوند.

وی در تشریح عناوین هفته جوان گفت: جوانان ایرانی، آینده ایران و رهبران گام دوم انقلاب در 21 اسفند، جوانان ایرانی تبیین جهاد و دستاوردهای انقلاب در اسفندماه 13، جوانان ایرانی، امید به آینده و نسل ما می توانند، 24 اسفند، جوان ایرانی، حکمرانی و مشارکت اجتماعی جدید، 25 اسفند، جوان ایرانی، خانواده پایدار و زندگی سالم، 26 اسفند، جوان ایرانی، مطالبه گر و مسئولیت اجتماعی “، 27 اسفند منصوب شد “جوان ایرانی، هویت و مهدویت”.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تاکید کرد: طرح «سالمندان امروز، تجربه دیروز» نیز با اولین برنامه هفتگی جوانان ارائه شده است که در آن جوانان از خدمات بهداشتی درمانی برخوردار می شوند. خانه و ملاقات با سالمندان

وی افزود: دیدار با اعضای تشکل های مردم نهاد از دیگر برنامه های هفته جوان است که برخی از این گروه ها به عنوان یک دستگاه اجرایی در ایام شیوع ویروس کرونا بدون چشمداشت عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای ششمین جشنواره سربازان جوان از دیگر برنامه های این هفته است که در آن 15 سرباز به عنوان برترین جوانان خود را معرفی می کنند و یکی از این 15 سرباز به جشنواره حضرت علی اکبر (ع) می پردازد. مراسم تجلیل از شهدای حادثه اخیر در پایگاه شهید فکوری برای تجلیل از خانواده این دو شهید برگزار شد.

تقی زاده یادآور شد: تمام تلاش ما در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) معرفی برجسته ترین افراد در عرصه های مختلف است و در این راستا جلسات متعددی را با مراجع ذیصلاح برای بررسی شاخص ها برگزار کرده ایم و از مسئولان مسئول برای هر کدام خواسته ایم. قاضی حاضر که مربوط به حوزه خاصی است، بنابراین ما نقشی در داوری نداریم، مثلاً بنیاد نخبگان در زمینه تحقیق و اختراع قاضی است.

آمار خیره کننده بنزما در این فصل
خواندن

وی افزود: در حوزه سلامت بنا به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی خانواده دو شهید مدافع سلامت در مناظره ورزش دو قهرمان ورزشی 2 سازمان مردم نهاد از 288 جوان ز. مهارت های ویژه در رفاه اجتماعی، سربازان جوان در جشنواره جوان سرباز، حوض های جوان سپاه عاشورا، دانش آموزان آموزش و پرورش، جوانان مناطق محروم توسط کمیته امداد، جوانان ترویج کننده کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان، جوانان فعال قرآنی از اداره کل اوقاف، اداره امور روستایی و عشایر استانداری به معرفی جوانان مروج فرهنگ اسلامی از طریق تبلیغ دین مبین اسلام، جوان فعال در روستاها و اداره کل ارشاد از جوانان در حوزه رسانه، هنر و موسیقی.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: چهار سند ملی در حوزه جوانان در حوزه اوقات فراغت، سلامت، مسکن و هویت جوانان در چهار دانشگاه تبریز، شهید، تهیه شد. مدنی، محقق اردبیلی و شهید بهشتی تهران.» این هفته همراه با کتاب اسامی ورزش استان بعد از انقلاب ارائه می شود.

وی افزود: از دیگر برنامه های این هفته تجلیل از دانش آموزان جوانی است که در مراکز واکسیناسیون در زمینه تزریق واکسن خدمت می کنند.

تقی زاده در بخش دوم سخنان خود درباره سازمان های مردم نهاد استان گفت: تا سال 1392 تنها 11 سازمان مردم نهاد در استان فعال بودند اما اکنون 288 سازمان مردم نهاد در استان و بیش از 23 هزار جوان به صورت مستقیم و بیشتر فعالیت می کنند. بیش از 100000 نفر به طور غیرمستقیم در فعالیت های خیریه و داوطلبانه مشارکت دارند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در تعداد سازمان های مردم نهاد رتبه اول کشور را دارد و دلیل اصرار ما بر افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد این است که یکی از پارامترهای شادی مردم مشارکت آنها در امور خیریه و کمک به همنوعان است. این احساس شادی با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تا سال 1400 از 315 طرح مردم نهاد با وام یک میلیارد و 333 میلیون و 700 هزار تومانی و 160 کارگاه توانمندسازی با وام 504 میلیونی حمایت می شود. 500 هزار تومانف برای NGOهای سازمان یافته.

درخشان: بعد از دربی می توان قهرمان را پیش بینی کرد/ گوهری به زمان نیاز دارد
خواندن

وی درباره ستاد ساماندهی جوانان گفت: در سال های اخیر مصوب شده است که هر سال 10 جلسه ستاد جوانان به ریاست استاندار برگزار شود، به این ترتیب در سال 1396 11 جلسه و در سال 1397 10 جلسه در سال 1398 تشکیل شده است. و سال 1399 شش جلسه و امسال سه جلسه با حضور استاندار و یک جلسه تا پایان سال برگزار خواهد شد.

تقی زاده افزود: 152 جلسه در شهرستان ها در سال 1396، 168 جلسه در سال 1397، 87 جلسه در سال 1399 و 96 جلسه ستاد جوانان در سال 1400 با حضور فرمانداران شهرستان ها بوده است.

وی در خصوص طرح «همیاران جوان» تاکید کرد: هدف ما این بود که جوانان بتوانند در دستگاه های اجرایی استان حضور پیدا کنند و با کارایی و عملکرد دستگاه های اجرایی استان آشنا شوند و تاکنون 79 جریمه برای جوانان در نظر گرفته شده است. در قالب این طرح صادر شده است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تاکید کرد: خطاب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان بود. اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب، کتاب کار با مشارکت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی تدوین و بین 320 نفر از جوانان توزیع شد.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت های مهم در حوزه جوانان اجرای کارگاه های آموزش پیش از قانون است که در سال 1396 شامل 212 کارگاه، یک میلیون و 397 هزار و 552 کارگاه، یک میلیون و 398 هزار و 341 کارگاه، یک میلیون و 399 هزار و 357 کارگاه و تاکنون 1400 کارگاه آموزشی بوده است. 421 کارگاه آموزشی برای جوانان، دختران و سربازان جوان در آستانه جشن عروسی برگزار شد و در مجموع 17421 نفر در 1400 کارگاه قبل از عروسی شرکت کردند.

وی افزود: هزینه های این کارگاه توسط اداره کل ورزش و جوانان پرداخت می شود و در صورت تامین اعتبارات استانی این کارگاه ها برای تمامی دانش آموزان دختر برگزار می شود چرا که معتقدیم هیچ جوانی نباید دچار آسیب شود. مشاوره به دلیل مشکلات مالی.» و در قالب این کارگاه ها، هر جوان به مدت پنج جلسه از خدمات مشاوره رایگان برخوردار می شود.

تقی زاده خاطرنشان کرد: در بحث صدور مجوز مشاوره تخصصی زناشویی و خانواده، با توجه به حساسیت موضوع و نیاز افراد به این امر، در سال 1396 برای شش مرکز، در سال 1397 برای هشت مرکز، مجوز دریافت کردند. در سال 1398 مجوز 18 در سال 1399 به 21 مرکز و در سال 1400 به 21 مرکز مشاوره برای مشاوره رایگان به افراد مجوز داده شد.

تاکید بر بهره برداری از منابع آبادان و خرمشهر برای عمران و آبادانی دو شهرستان - خبرگزاری صدا و سیما
خواندن

وی در بخش دوم سخنان خود گفت: در خصوص وام عروسی در سال 1396 تاکنون 93 درصد، در سال 1397، 98 درصد، در سال 1398، 92 درصد، سال 1399، 82 درصد و در سال 1400، 90 درصد افراد ثبت نام کرده اند. موفق به گرفتن وام عروسی شد.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت در سال 1396 تاکنون 201 برنامه، در سال 1397 218 برنامه، در سال 1398 341 برنامه، در سال 1399 198 برنامه و در سال 1400 تاکنون 345 برنامه و در هفته جوان در سال 1396 36 برنامه اجرا شده است. برنامه ها، 1397 401 برنامه، 1398 441 برنامه، 1399 331 برنامه و در نیمه اول 1400 529 برنامه.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: .

وی ادامه داد: در بحث سربازان به دلیل اینکه گذراندن اوقات سربازی دغدغه بزرگ سربازان و کارمندان یگان‌ها است، دبیرخانه کمیته نیروهای مسلح و سربازان نیروهای مسلح و کارکنان و خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت. شکل گرفت. هدف قرار گیرد.”

وی افزود: کارگاه های مشاوره پیش از عروسی و اردوی راه امید برای بازدید از مراکز فنی حرفه ای استان و ششمین جشنواره سربازان جوان ویژه سربازان برگزار خواهیم کرد.

تقی زاده تاکید کرد: طرح مهارت سربازی نیز با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی استان در حال انجام است. آموزش ها توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود و گواهینامه صادر خواهد شد. در سال 1397 1165 نفر، در سال 1398 2245 نفر، در سال 1399 8276 نفر در طرح مهارت سرباز و تا پایان بهمن 1400 12181 نفر شرکت کردند.

وی افزود: همچنین در حوزه فرهنگی و آموزشی 5053 برنامه شامل شب یلدا، بازدید از مراکز اوتیسم، بازدید از پادگان، بزرگداشت روز پرستار، همایش پیاده روی حامیان سلامت است. فرهنگ نظافت ورزشگاه یادگار امام پس از پایان بازی های تیم تراکتورسازی و … مانند حاج قاسم، اسکان، ایاب و ذهاب و هزینه رایگان بیماران مرکز شیخ الرئیس توسط هواداران انجام شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *