سند حقوق کودک و نوجوان در محلات کم برخوردار اجرا می شود

[ad_1]

ایسنا/ البرز مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز در نشست قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهرستان کرج با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ خدمت به جهاد در محلات کم برخوردار استان گفت: باید فرهنگ خدمت رسانی به جهاد در محلات کم برخوردار استان تقویت شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، ششمین جلسه ستاد اجتماعی کرج با حضور نمایندگان استانداری البرز و از بین افراد منتخب از محلات هدف در طرح توانمندسازی اجتماعی با بیش از 3 ساعت برگزار می شود. گفتگو و پرسش و پاسخ مردم و مسئولان در خصوص روند اجرای طرح کمپ اجتماعی در دفتر فرماندار کارا برگزار شد.

اردشیر العواد مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز ضمن تشریح ماهیت کار اردوگاه اجتماعی و ایده این پروژه که در یکی از محله های قدیمی تهران تکمیل شده و امروز این تجربه در محله‌های هدف کرج، جهاد انقلابی برای ترمیم آسیب‌های اجتماعی در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران.

پایگاه اجتماعی اطلس اجتماعی و فرهنگی شهر کرج را تدوین خواهد کرد

العواد با اشاره به ایده ایجاد یک مرکز فرهنگی اجتماعی در محله هرندای تهران، تجربیات خود را به گونه ای بیان کرد که الگویی برای اجرای نمایندگان مردم در محلات کم برخوردار کرج باشد.

اطلس فرهنگی و اجتماعی استان البرز در 7 مرحله تشکیل شده است

وی خاطرنشان کرد: شهرداران و یاوران محله، احصاء و تشخیص نقاط ضعف هر محله، در زمینه آب و برق، رونق و نگهداری پارک ها، املاک، روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان ها و … را بر عهده دارند. وی به تشریح شرکای اجتماعی در محلات کرج پرداخت و با تحلیل آسیب شناسی از وضعیت اجتماعی و سبک زندگی مردم ساکن در این مناطق، بر لزوم توانمندسازی این محلات تاکید کرد و گفت: زمانی که طرح کمپ اجتماعی در هرندا در مدت 3 ماه اجرا شد. در نهایت مطالبات مهم اجتماعی مردم پس از شناسایی و اولویت بندی در هفت مرحله تبدیل به اطلسی فرهنگی و اجتماعی شد که انشاالله این تجربه در کلانشهر کرج اجرایی خواهد شد.

اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان در کردستان
خواندن

مشاور فرماندار گفت: بیشتر مشکلات محلات مربوط به دستگاه های اجرایی است و مقام معظم رهبری نیز در سخنانی گفته اند که نیروهای آتش نشانی داوطلبانه برای رفع مشکلات وارد میدان شوند.

وی در تشریح این جمله تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: توضیح ایشان این است که وقتی دستگاه های ذی صلاح دچار اختلال سیستماتیک می شوند و نمی توانند به وظایف خود عمل کنند، آتش نشانی ها همت کنند. و در مورد مسائل تصمیم گیری کنید.

العواد ادامه داد: وی در سال آینده نیز در سخنرانی خود در جمع دانشجویان گفت که آتش خودسرانه به معنای بی قانونی نیست، برای اینکه کار روی زمین نماند باید در چارچوب قانون به طور جدی وارد این عرصه شد.

اقتصاد و تولید ادبیات فاخر برای کمپ جالب است

وی با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث آسیب های اجتماعی، دو مولفه مهم را نیز برشمرد و گفت: آسیب های اجتماعی دو نکته قابل تامل دارد، اقتصاد و تولید ادبیات فاخر منجر به گفتمان سازی در جامعه.

ضرورت مشارکت مردم در اجرای طرح تحول اجتماعی کلانشهر کرج

مشاور استاندار البرز با توجه به تاکید ویژه استاندار البرز در بحث مقابله با آسیب ها و رفع معضلات اجتماعی گفت: تلاش داریم با مشارکت مردم محلات زمینه را برای توانمندسازی محلات و به دنبال آن نشاط اجتماعی فراهم کنیم.

محله های کم برخوردار باید دغدغه مسئولان باشد

وی با بیان اینکه فعالیت در اردوی فرهنگی اجتماعی بی زمان است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ جهادی، مدیران باید همیشه هوشیار و قابل دسترس باشند و محلات کم برخوردار باید دغدغه مسئولان باشد.

آسترازنکا دارویی موفق‌تر از واکسن معرفی کرد
خواندن

العواد گفت: هیچ مدیری حق بازداشت مردم و عدم پاسخگویی به دغدغه ها و خواسته های آنان را ندارد.

در حال جمع‌آوری اطلاعات محله‌های طرح هدف اجتماعی هستیم

مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز افزود: قرارگاه اجتماعی در حال حاضر در حال جمع‌آوری و احصای نیازمندی‌ها و اطلاعات اولیه برای تدوین اطلس اجتماعی و فرهنگی است و نمایندگان قرارگاه‌ها در محله‌های پروژه هدف باید اطلاعات و آمارهای مجزا از حوزه‌های مختلف داشته باشند.

وی ادامه داد: 31 محله برای طرح توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی در کلانشهر کرج مناسب تشخیص داده شد.

پایگاه اجتماعی برای خدمت در نظر گرفته شده است، هدف دستگاه ها یکی است

مشاور استاندار همچنین از تلاش های سپاه پاسداران در تحقق این طرح کلان اجتماعی و فرهنگی تقدیر کرد و گفت: در مسیر جبهه انقلاب حرکت می کنیم و اهداف ما مشترک و خدمت به مردم است. با روحیه امید، همکاری و تعامل سعی در رفع حلقه مفقوده بین ادارات و دستگاه های دست اندرکار اجرای طرح در جایگاه ستاد اجتماعی و فرهنگی استان داریم.

تضاد آرا نیروی محرکه فعالیت جهادی است

وی با تاکید بر لزوم تقویت گفتمان عمومی در جامعه برای حل مشکلات مردم، افزود: فلسفه ایجاد پایگاه اجتماعی بومی، تضاد صداها و فعالیت های جهادی اعضا است و هدفی که با شعور دنبال می کنیم، توانمندسازی محلات شهری است. “

سند حقوق کودک و نوجوان در محلات کم برخوردار اجرا می شود

العواد همچنین به عنوان مثال به فعالیت های اجتماعی این اردوگاه در حوزه کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مصوبه «سند ملی حقوق کودکان و نوجوانان» شهریور سال گذشته از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد. سند ملی کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌ها و آموزه‌های اسلامی برای ارائه الگوی اسلامی – ایرانی در حوزه حقوق کودک و نوجوان این سند تصویب شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید راهبردهای لازم را اتخاذ کند. اقدامات محله ای

باخت عجیب میلان و پیروزی ناپولی در سری A
خواندن

وی افزود: در حوزه وزارت کار یکی از وظایف تعریف شده ساماندهی کودکان کار است که در دستور کار قرار دارد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز گفت: استان البرز پایلوت این طرح کلان اجتماعی است و تلاش می کنیم با همت مردم و محلات به دور از آرمان گرایی و شناخت موجود وارد عرصه اجرا شویم. تنگناهایی با یکنواختی رویه

در این جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، نمایندگان محلات در مناطق خط 4 حصار کرج، کلاک، حسن آباد، ماهدشت و … حضور دارند. مسائل و نگرانی های موجود را برجسته کنید.

جلسه بعدی پایگاه اجتماعی شهر کرج در یکی از محله های شهر کرج که در طرح توانمندسازی قرار دارد برگزار می شود.

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *