راهنما خرید مستقیم مبدل حرارتی صفحه ای سبد کالا

خرید مستقیم مبدل حرارتی صفحه ای
مبدل حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای, مبدل حرارتی دانفوس

در این مطلب هر آنچه که در مورد مبدل حرارتی لازم بود بدانید را با شما در میان گذاشتیم. مبدل حرارتی هوا خنک یا Air – Cooled Heat Exchanger، نوعی مبدل حرارتی بسیار پرکاربرد است که بر اساس انتقال حرارت میان سیال و هوا کار می کند. A parallel plate heat exchangers, finned or Congress may be in a single pass or multiple passes are used. مبدل حرارتی یا Heat Exchanger دستگاهی است که حرارت را به صورت بهینه از یک محیط به محیط دیگر انتقال میدهد. در مبدل حرارتی پوسته و لوله امکان تغییر جنس تیوبها و ضخامت آنها نسبت به دیگر مبدل ها بیشتر است. در استاندارد TEMA ،مبدل حرارتی پوسته و لوله به سه قسمت اصلی تقسیم می شود. طراحی و واشربندی بهینه این امکان را ایجاد می کند که مجموعه از صفحات در کنار یگدیگر تشکیل یک مبدل صفحه ای مناسب را بدهند. بهترین گزینه برای به کارگیری در بسیاری از صنایع می باشد و از آن جایی که مبدل حرارتی صفحه ای استاندارد نیز یکی از انواع ۱۵ مدل گوناگون مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس می باشد، بالطبع تمامی ویژگی های ممتاز و مفید این مبدل حرارتی صفحه ای را دارا خواهد بود.

مبدل حرارتی صفحه ای

صفحات موجداری که در به شکل متقارن، پشت سر هم به صورت متوالی قرار داده می شوند و جریان های خنک و داغ، میان این صفحات جاری می باشند. انتخاب مبدل مناسب استخر باید با توجه به نوع استخر روباز یا سر پوشیده عمومی یا خصوصی، میزان اختلاف دما جهت افزایش دمای آب استخر، تعداد مبدل موردنیاز، مدت زمان مورد نیاز جهت گرمایش استخر صورت گیرد. در گوشه هاي هر صفحه مجرایی جهت ورود و خروج سیال گرم و سرد در نظر گرفته شده است و موقعیکه صفحات روي هم فشرده میشوند این محل هاي سوراخ شده در یک خط مستقیم قرار میگیرند و بدین وسیله هدرهاي توزیع سیال در طول مبدل را به وجود می آورند. این مبدل ها دارای صفحات یا لوله های پره دار ، با آرایش بسیار فشرده هستند و معمولاَ وقتی به کار می روند که حداقل یکی از سیالات گاز ، و لذا دارای یک ضریب جابجایی کوچک باشد ، لوله ها ممکن است تخت یا دایره ای باشند . این مبدل ها بطور متداول در سیستم های گرمایش ، تهویه ، تبرید و تهویه مطبوع استفاده می شوند. این موضوع به ویژه در سیکلهای تبرید که نیاز به شارژ مبردهای گران قیمت دارند بسیار تاثیرگذار است. This po st h as been created by GSA Con​tent Generator᠎ D᠎emov᠎er᠎si on.

استفاده میشود. این صفحات با شکستن جریان یکنواخت سیال باعث افزایش میزان انتقال حرارت میشوند، همچنین علاوه بر آن، بافلها وزن لولهها را تحمل میکنند و برای لولههای با طول زیاد که احتمال خم شدن آنها وجود دارد از این اتفاق جلوگیری میکنند. همچنین ورودی و خروجی ها به گونه ای انتخاب می شوند که دو سیالی كه در دو سمت این صفحات هستند بصورت جریان ناهمسو حركت كنند كه این امر باعث افزایش میانگین اختلاف دمای سیال سرد و گرم شده و گرادیان دمایی مناسبتر و یکنواخت تری را در تمام سطوح مبدل ایجاد کرده و راندمان حرارتی مبدل صفحه ای را افزایش خواهد داد.چنانچه گفته شد، از دلایل بالا بودن انتقال حرارت در مبدل حرارتی صفحه ای شیار دار بودن این صفحات و تاثیر آن بر رژیم جریان است. مبدل های حرارتی صفحه ای یکی از زیر مجموعه های بسیار پر کاربرد در تاسیسات حرارت مرکزی است که به وسیله صفحه های فلزی به یک روش بسیار خاص در قاب فولادی قرار می گیرند و حرارت را انتقال می دهند.

مبدل حرارتی دانفوس

شرکت نوین مبدل تهران با شعار مطمئن و توانا ، در ارتقای کیفیت محصولات می کوشد و امیدوار است به یاری حق و تلاش بی وقفه و پایان ناپذیر کلیه مدیران و پرسنل به رتبه های اول موفقیت دست یابد . اول آنکه باعث تغیر مسیر سیال داخل تیوبها می شود . برروی آن جای اتصال تیوبها سوراخکاری شده و تیوب ها داخل سوراخهای آن نصب خواهند شد.وظیفه اصلی تیوب شیت جدا کردن دو سیال پوسته و لوله و همچنین پاس بندی کردن مبدل برای رفت و برگشت بیشتر سیال داخل لوله می باشد. بافل ها یکسری صفحات سوراخکاری شده شبیه تیوب شیت هستند . یا فلنج ها و تیوب شیت ها باید تراشکاری شده و مطابق نقشه سوراخکاری شوند. تیوب شیت مبدل در حقیقت یک صفحه فلزی گرد با ضخامت بالاست. در این مبدلها بخارات گرم درون مجموعهای از لولهها که به صورت افقی کنار هم قرار گرفتهاند توزیع میشود. مایع در داخل لولهها حرکت میکند و آبگرم، آب سرد یا بخار بر روی لولهها و درون پوسته جریان دارد.

در آن لحاظ شده باشد باید عوامل مهمی چون سرعت سیال در داخل تیوبها و پوسته ، نوع تیوب باندل ، اتصال تیوبها به تیوب شیت و دهها عامل دیگر توسط مهندس محاسب یا نرم افزار مدل شود تا بهترین نتیجه برای اجزای یک مبدل حرارتی بدست آید. تحلیل حرارتی اغلب بر پایه استانداردهای انتقال حرارت برخی شرکتها مانند TEMA و دیگر فرمولهای تحلیلی صورت میگیرد. مبدل پره ای (هوا خنک): دارای پره هایی در سطح اصلی برای انتقال گرما می باشد و با بدنه ای از جنس استیل ساخته شده است و به سادگی برای گرمایش آب استخر استفاده می شود اما باید مبدل حرارتی بعد از فیلتر و قبل از تجهیزات ضدعفونی کننده مانند کلر زن قرار گیرد. به هیچ عنوان استفاده از ضد رسوب های مغناطیسی و الکترونیکی در ورودی آب سرد مبدل های حرارتی صفحه ای توصیه نمی شود ولی استفاده از فیلتر صافی با توری از جنس استنلس استیل ضروری است.

این مبدلها می توانند به صورت لحظه ای، سریع و کاملاً بهداشتی ( تمام سطوح مبدل های حرارتی هپاکو از جنس استنلس استیل 316 می باشد) آب گرم مصرفی را تامین نمایند. مبدل هایی که امروزه در بازار تاسیسات جهت گرمایش استخر عرضه می شوند به دو صورت مبدل حرارتی تمام استیل و پوسته لوله مسی می باشد. 9. جهت کنترل دمای روغن بهتر است از شیر سه راهه ترمواستاتیک در مدار آب خنک کننده استفاده شود و یا کنترل مدام دبی آب خنک کننده، دمای خروجی روغن ثابت می ماند. البته روشهای دیگری نیز برای تحلیل مبدل ها به کار می رود که در اینجا بیان نمی شود از جمله روش NTU و روشهای تجربی. یکی دیگر از عوامل برتری این مبدلها تعمیرات آسان آنها می باشد که در صنایع بسیار مهم می باشد. فلنج های اتصال به تیوب شیت نیز به آن جوشکاری شده و اتصالات و موارد دیگر نظیر پایه و قلاب برروی آن نصب می شوند. برای رسیدن به طراحی بهینه باید تمام موارد فوق مد نظر قرار بگیرد.

جریمه ای سخت در انتظار واکسن گریز ها - برترین ها
خواندن

ولیکن اگر لوله ها را بسیار باریک در نظر بگیریم ترسیب مواد در این لوله ها بسیار سریعتر اتفاق می افتد و تمیزنمودن این لوله ها بسیار سخت خواهد شد بنابراین بایستی یک قطر بهینه که متناسب با نوع مبدل حرارتی است دراین مبدل ها لحاظ گردد . در اثر این جریان ، سیال گرم حرارت خود را به دیواره لوله ها منتقل می کند و لوله ها نیز این حرارت را به سیال سرد انتقال می دهند.در فیلم زیر می توانید با طرز کار مبدل حرارتی پوسته و لوله و اجزای آن آشنا شوید. در مقابل این افزایش انتقال حرارت، افت فشار نیز افزایش پیدا می نماید. برخی از کاربردهای دستگاه مبدل حرارتی عبارتند از: صنایع فولاد، تأسیسات و تهویه مطبوع، سیستم های تولید همزمان برق و حرارت، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، نیروگاه های تولید برق و… مبدل های حرارتی به طور کلی از دو مدار گردش سیال برخوردار هستند که در یکی از آنها، آب حاصل از تجهیزات مولد و در مدار دوم آب گرم لازم که همان آب استخر می باشد گردش پیدا می کند. آیا استخر در محیط سر است یا گرم؟

سپس سر تیوبها باید به تیوب شیت فیکس شوند. برای اینکار معمولا از دو روش اکسپند کردن و یا جوشکاری سر تیوب ها یا تلفیق هر دو روش برای مقاوم سازی تیوبها در برابر فشار و نشتی استفاده می شود. در ساخت یخچال های خانگی گوناگون، یخچال های صنعتی، سردخانه ها و … این دستگاه مبدل حرارتی را در هر ارتفاعی بدون کوچکترین اسیب، طبق دستور العمل های HSE با سرعتی بالا استخراج می نماید. معمولا ابعاد این دسته از مبدلها در مقایسه با سایر مبدلهای لولهای کمتر است زیرا انتقال حرارت در مسیرهای منحنی و پیچدار بیشتر از مسیر مستقیم است. البته در مورد نحوه عملکرد این نوع مبدل های حرارتی، تفاوت زیادی میان خارج شدن حرارت به هوا و انتقال حرارت به آب وجود دارد. صفحات دارای قطعاتی در گوشهها هستند که به نحوی آرایش داده شده اند که دو مادهای که بایستی گرما بین آنها مبادله شود یکی در میان و دیگری در فضای بین صفحات جریان مییابند.

البته گرماهای ویژه بر اثر تغییرات دما تغییر می کنند ، و ضریب کلی انتقال گرما بر اثر تغییرات خواص سیال و شرایط جریان ممکن است تغییر کند . مبدل حرارتی استخری ایمکس در واقع وسیله ای برای انتقال حرارت بهینه از یک سیال به سیال دیگر بدون مخلوط شدن آن ها با یکدیگر است. سیالی که در پوسته جریان دارد از یک سمت آن وارد شده ، لابلای تیوبها حرکت کرده و از سمت دیگر خارج می شود. چنانچه یک سیال در لوله و سیال دیگر به صورت عمود بر لوله ها جریان داشته باشد، نوع جریان متقاطع خواهد بود. و یکی دیگر از محصولات شرکت ، مبدل حرارتی هوا خنک میباشد که شرکت مشهد بخار ، بزرگترین عرضه کننده ی دیگ های بخار افتخار این را دارد با کیفیت ترین نوع این محصول را در اختیار مشتریان ارجمند این شرکت قرار دهد . بطور کلی همانطور که از نام مبدل حرارتی مشخص است، مبدل های حرارتی وظیفه تبادل حرارت بین دو سیال را بعهده دارند.

به طور کلی مبدل های حرارتی به منظور خنک کردن سیال گرم و یا گرم کردن سیال با دمای کمتر و یا هر دو این موارد، مورد استفاده قرار می گیرند. 1. کاربرد های گرمایشی مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس : جایگزین منابع کویل دار و دوجداره آبگرم مصرفی در ساختمان ها، گرمایش از کف، گرمایش ذوب برف در پارکینگها و پیاده رو ها، گرمایش آب استخر و جکوزی. مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع مبدل حرارتی چیست در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبدل حرارتی استخر-مبدل حرارتی استخر چیست-مبدل حرارتی u شکل-مبدل حرارتی لاملا-عکس انواع مبدل حرارتی-مبدل حرارتی صفحه ای-مبدل حرارتی هوا خنک با ما همراه باشید . ابتدا لیست قطعات مورد نیاز جهت خرید، از نقشه استخراج شده و خرید آنها انجام می شود. همچنین در آن نحوه تست ، فشار و دمای کاری مبدل ، ایزولاسیون و خلاصه هر آن چیزی که برای ساخت مبدل حرارتی مورد نیاز است گنجانیده می شود. مبدل حرارتی در صنایع زیادی همانند فرآیند، نیروگاه، تهویه مطبوع، تبرید، برودت، بازیافت حرارت و صنایع ساخت و تولید دارند.

• اگرچه ما فقط به دو طرح واشر در این مقاله پرداختیم، اما در واقع سه طرح وجود دارد! بعنوان مثال در مبدلهای طرح U شکل ، باید تیوب ها توسط دستگاه u-bender خم شوند. برخی از موارد تأثیرگذار در قیمت دستگاه مبدل حرارتی عبارتند از: جنس بدنه و لوله ها، نوع قرار گرفتن لوله ها در داخل پوسته، اندازه و ابعاد مبدل و سایر استانداردهای به کار رفته در فرایند ساخت و طراحی آنها. اما در بیشتر موارد انتقال حرارت بصورت غیر مستقیم و توسط یک فلز واسط انجام می شود. عیب اصلی مبدلهای دو لولهای این است که میزان انتقال گرما در واحد سطحشان کم است و برای یک ظرفیت گرمایی بزرگ، ابعاد بزرگ و همچنین قیمت بالایی خواهند داشت. فرقی نمی کند که پکیج شما بوتان است یا ایران رادیاتور و یا هر مارک دیگر، در هر صورت باید با انجام سرویس های دوره ای و نصب فیلترهای سختی گیر پلی فسفات و یا سختی گیرهای مغناطیسی از رسوب گرفتن مبدل پکیج پیشگیری کنید. كويل مبدل از نوع لوله های شیار دار کاروگیت یک پاس از جنس استنلس استيل SS304L و یا از نوع u-type دو پاس از جنس مس می باشد. مبدل حرارتی پوسته و لوله دستگاهی است که در آن یک سیال در داخل تعدادی لوله و سیال دیگر در خارج آنها جریان پیدا می کنند.

گردشگری سلامت، ظرفیت بالقوه خراسان شمالی
خواندن

عامل مهم دیگر در طراحی مبدل حرارتی ، خوردگی سطوح انتقال حرارت در اثر تماس سیالات است . عیب اصلی این مبدلها آنست که میزان انتقال گرما در واحد سطح گرمایی آنها کم بوده . با توجه به این که مبدل حرارتی در انواع مختلفی در بازار موجود است و به دلیل تنوع در نحوه عملکرد و جنس قطعات مختلف آن باعث شده اند تا قیمت مبدلهای حرارتی تفاوت زیادی با هم داشته باشند. ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 50 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از مبدل حرارتی چیست را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. اگر این فن بالای لولهها قرار گیرد به آن مکشی و اگر پایین لولهها قرار گیرد به آن دمشی گویند.یکی از پر مصرف ترین این مبدلها ، مبدلهای هوا خنک یا کولرهای هوایی هستند که برای سرمایش اب داغ شده حین تولید استفاده میگردند. اگر سیال عبوری که دارای سختی است در یک سیکل بسته مورد استفاده قرار گیرد ، به مقدار مشخصی رسوب کرده و دیگر رسوب پذیری ادامه نخواهد داشت .  Article was created by GSA Content G​enerator DEMO᠎.

از طرف دیگر قابلیت استفاده برای دامنه وسیعی از مواد را دارند. مشخصه مواد اولیه این محصولات معملا از نوع 304 می باشد، اما در صورت نیاز از نوع 316 نیز می توان استفاده کرد. واشرهای مورد استفاده در این نوع مبدل حرارتی قطعه های لاستیکی می باشند که در فشار و دمای مختلف دارای دوام بسیار خوبی می باشند. صفحات فلزی باریک هنگامی که شکل داده می شوند، برجستگی هایی به سمت های بیرونی مبدل حرارتی ایجاد میگردد. در جایی که نیاز به تعویض لوله ها یا تمیزکاری لوله ها می باشد ، این نوع مبدلها به راحتی و با باز کردن چند پیچ این امکان را به کاربر می دهد تا با تعمیرات و نگهداری آسان آن بصورت دوره ای ، راندمان انتقال حرارت آن را حفظ نماید. هنگامی که اختلاف فاحشی بین ضریب انتقال حرارت داخل و خـارج لولـه (در هرکدام از انـواع مبـدلهاي ذکر شده) وجود داشته باشد از پره استفاده میشود(در طرفی که ضـریب انتقـال حـرارت کمتـر دارد.) به عنوان مثال در مبدل هاي گاز/مایع در طرف گاز از پره هاي بلند استفاده میشود و یا در مبدل هاي گاز/گاز به علت کم بودن ضریب انتقال حرارت در دو طرف به وسیله فین ها سطح انتقال حرارت و در ننتیجه میزان آن را افزایش میدهند. ᠎This po st w as written ​with G᠎SA  Co nt en​t  Generator DEMO.

استاندارد ASME Section VIII از مجموعه استانداردهای «انجمن مهندسان مکانیک آمریکا» (American Society of Mechanical Engineers)، به اجزای تحت فشار مبدل های حرارتی پوسته و لوله (لولههای داخل پوسته) اشاره دارد. اگر به دنبال با کیفیت ترین محصولات هستید میتوانید تمامی درخواست های خود را از مرجع تخصصی مشهد بخار ، بزرگترین عرضه کننده ی دیگ بخار ، آبگرم و دیگ روغن داغ با سابقه ای درخشان در این حرفه داشته باشید و مطمئن باشید که خاطره خوشی از خرید خود در سابقه کاریتان به ثبت میرسانید . شرکت مشهد بخار ، بزرگترین عرضه کننده ی دیگ های بخار و آبگرم مفتخر است تا خیال شما را از این بابت راحت کند و تمامی انتظارات شما از یک خرید ایده آل را برآورده کند . این خواسته تنها با به کارگیری تکنیک های بهینه سازی محاسبات بعد از تعیین اندازه اولیه محقق میشود تا اهداف طراحی مبدل حرارتی در میان چهار چوب محدودیت های تحمیلی بهینه سازی شود .

در مبدل های حرارتی پوسته و لوله جریان از درون لوله های صاف عبور کرده و جریان دیگر در میان و اطراف تیوپ ها و همچنین در داخل پوسته در حرکت است و توسط بافل ها در مسیری مشخص هدایت می گردد. این فرآیند باعث گرم شدن یک سیال و خنک شدن سیال دیگر خواهد شد. این امر باعث می شود تهیه مواد اولیه ساخت آن و تعمیرات و جایگزینی آن به راحتی انجام شود. در تمامی تجهیزات انتقال حرارتی که از جنس استنلس استیل تولید می شوند برای مونتاژ و ساخت از روش جوشکاری TIG یا جوش آرگون استفاده می شود. مواد تهنشین شده توسط سیالها در سطح انتقال حرارت، مقاومت حرارتی در برابر انتقال حرارت را افزایش داده، کارایی آن را کاهش و مقاومت هیدرولیکی در برابر جریان سیال را افزایش میدهد. در این نوع مبدل محدوده فشار و دمای جریان سیال پایین تر از 25 بار و دمای کمتر از 250 درجه سانتی گراد است.

دمای خنک کننده پایین تر گرمای بیشتری را از مایعات داغ از دمای خنک کننده گرم تر می کند. شما میتوانید مبدل حرارتی مد نظر خود را از شرکت با سابقه ای بنام مشهد بخار که تا به حال بزرگ ترین عرضه کننده ی دیگ های بخار بوده است تهیه کنید . بنابراین به منظور گرم کردن آب استخر مبدل های حرارتی با دو مدار گردش مورد استفاده قرار می گیرد که در یک طرف آب گرم بویلر و در طرف دیگر آب استخر در حال جریان می باشد. حال که با مبدل هایی همچون مبدل های u شکل و نظیر آنها آشنا شدیم ، میدانیم که انتخاب مبدل با کیفیت نقش بسزایی دارد و سوال اینجاست که بهترین مبدل با اقتصادی ترین قیمت در کدام شرکت موجود است؟ از خصوصیات مبدل های حرارتی صفحه ای دانفوس، می توان به کاکرد در فشار کاری بالا، فشار کاری 40 bar اشاره نمود. از این مبدل نیز همانند یک مبدل حرارتی پوسته و لوله در برج خنک کننده در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی استفاده می شود. تای رودها میله یا لوله هایی هستند که وظیفه آنها فیکس نگه داشتن فاصله بین بافل ها می باشد.آنها بصورت عمود بر تیوب شیت نصب و بافلها برروی آنها نصب می شوند.

فیلم های نوروزی در تلویزیون در 9 فروردین
خواندن

تیوب شیت در یک یا دو طرف پوسته نصب می شود . در اواپراتور نیز مایع سرد خروجی از شیر انبساط، وارد کویل شده و در تماس با جریان هوای ایجاد شده توسط فن، گرمای محیط را جذب کرده و آن محیط را سرد میکند. اما در صورتیکه جریان چندپاسی باشد، این اتصالات باید برروی فریم متحرک نیز قرارگیرند. در این نقشه باید ابعاد ، ضخامت ، نوع اتصال هر دو قطعه ، نقشه برشکاری هر قطعه و جانمایی اتصالات مشخص شود. جنس پوسته از نوع کربن استیل ، استنلس استیل ، برنج ، تیتانیوم و یا حتی شیشه و … پلیت ها (Plate Pack): تعدادی صفحه نازک فلزی هستند که عمدتا از جنس استنلس استیل 304 و 316 ساخته می شوند . صفحات نازک در این مبدل به صورت در یک ردیف قرار گرفته اند و بین آن ها فضایی خالی وجود دارد. این دستگاه با استفاده حداکثری از انرژی، مصرف سوخت در خنک کننده ها و گرم کننده ها نظیر چیلر و بویلر را به صورت قابل ملاحظهای کاهش میدهد. مبدل های حرارتی لوله ای- پره ای ، مبادله کننده های حرارتی هستند که در آنها سیال فرآیندی با جریان هوا خنک یا به عبارت دیگر هوای عبوری گرم میگردد.

از عوامل مهم دیگر در انتخاب مبدل حرارتی ، سازگاری آنها با رسوب داخل سیالات می باشد . سپس باید تیوب باندل را به داخل پوسته وارد کرد تا برای تست اولیه آماده گردد. و پس از آن محصولات این شرکت را با نام تجاری سکاپ (secop gmbh) به بازار عرضه کرد. این المنت در ابعاد مختلف و توان­های متفاوت تولید و روانه بازار میشود. با ابعاد حداقل از محصول باید قوی، پایدار و اطمینان از عملیات ایمن در مختلف، حتی در شرایط سخت است. در این مرحله نیز تمام ابعاد بدست آمده باید توسط مهندس ناظر ،کنترل شده و ابعاد در فرم مربوطه ثبت گردد. پس از انجام دو مرحله بالا ، یک نقشه کامل جهت ساخت مبدل تهیه می شود. دستگاه مبدل حرارتی پوسته و لوله جهت گرمایش مایعات در سیستم های تبخیر کار برده میشوند. در مدل های تک مسیره هر چهار نازل ورودی و خروجی دو سیال در یک قاب ثابت قرار گرفته و می توان مجموعه را بدون دست زدن به لوله کشی ها از پشت مبدل باز کرد. کاور پکیج را نیز باز کرده و همچنین مهره ورودی آب مبدل را نیز باز کنید. اگر در مبدل حرارتی صفحه ای دمای سیال از ۶۰درجه­ ی سانتی­گراد فراتر می رود یا سیال به کار رفته خاصیت خورندگی دارد، برای احتیاط از یک صفحه­ ی پوشش برای جلوگیری از تماس استفاده کنید.

جوشکاری مبدل های حرارتی استیل به چه روشی می باشد؟

در بین لوله ها بافلهای آلومینیومی کار گذاشته میشود تا نرخ انتقال حرارت افزایش یابد. نکته: در اغلب مبدل های حرارتی با انتقال حرارت تشعشع، انتقال حرارت جابجایی نیز وجود دارد ولی ممکن است سهم آن در مقایسه با تشعشع ناچیز باشد. این نوع مبدل ها از پرکاربردترین مبدل های حرارتی در صنایع هستند . این نوع از مبدلها از یک سری صفحات استیل ضدزنگ موازی و کنار هم که در یک قالب قرار گرفتهاند، تشکیل میشوند. معمولا جنس این تیوب ها استنلس استیل ، کربن استیل و یا مس می باشد . لوله ها معمولاً از جنس مس می باشند، البته بنا به کاربرد می توانند از فولاد ضد زنگ (استیل)، نیکل، آلومینیوم، برنج و تیتانیوم نیز باشند. جوشکاری مبدل های حرارتی استیل به چه روشی می باشد؟ نوع مبدل های پره دار عمدتا برای کاربردهای گاز- گاز استفاده می شود. البته این نوع مبدل مانند همه تجهیزات صنعتی دارای محدودیت هایی هستند.

علاوه بر موارد فوق فاکتورهایی مانند اطلاع از میزان افت فشار آب عبوری از درون کویل یا صفحات مبدل حرارتی به منظور محاسبه هد پمپ سیرکولاتور و یا فشار استاتیکی فن هوادهی ضروری است. خوشبختانه اکنون با وجود نرم افزارهای به روز و قوی مانند ASPEN و HTRI ، محاسبه مبدل حرارتی دقیقتر و راحت تر شده است . مبدل حرارتی استخر پوسته و لوله کاربرد وسیعی در صنعت تاسیسات و استخر و حتی صنایع شیمیایی دارد. این مبدل ها شامل آرایه ای از لوله ها با پره هایی که در سمت بیرونی ثابت شده اند ، می باشد. این مبدل حرارتی صفحه ای 500 لیتری هپاکو مدل HP – 500 ، که راندمان بالایی دارند ؛ به منظور انتقال حرارت بین دو سیال بدون تماس مستقیم بین آن دو ، کاربرد دارد ، این نوع مبدل باعث می گردد تا دمای بین دو سیال هم اندازه شود . 1- در حجم کم ایجاد سطح بزرگی برای انتقال حرارت می کنند. شما می توانید در جدول زیر مشخصات مکانیکی مس را مشاهده نمایید.

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *