Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/pack5/domains/travel-piano.ir/public_html/wp-content/plugins/ol_scrapes/classes/class-ol-scrapes.php on line 3649 رئیس جمهور تونس پارلمان را منحل کرد - تراول پیانو

رئیس جمهور تونس پارلمان را منحل کرد

[ad_1]

قیس سعید رئیس جمهور تونس یک شبه پارلمان را تعلیق کرد. تصمیم سعید پس از نشست مجازی نمایندگان پارلمان تونس برای لغو اقدامات فوق العاده رئیس جمهور اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این اقدام سعید پس از انحلال مجلس در 25 جولای 2021 صورت گرفت.

قیس سعید در بیانیه‌ای گفت: بر اساس اصل ۷۲ قانون اساسی، امروز در این برهه تاریخی، انحلال پارلمان را برای حفظ دولت و نهادهای آن و مردم تونس اعلام می‌کنم.

رئیس جمهور نشست بسیاری از نمایندگان معلق را “کودتای نافرجام” خواند و گفت که آنها علیه امنیت داخلی و خارجی کشور توطئه کرده اند.

وی تاکید کرد که این افراد تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت و وزیر دادگستری نیز ابتکار عملی برای رساندن این پرونده به دادسرا انجام داد.

رئیس جمهور تونس در ادامه هشدار داد که هرگونه استفاده از خشونت خلاف قانون، ارتش و نیروهای مسلح غیرنظامی است، زیرا دولت هرگز بازیچه ای در دستان کسانی نخواهد بود که سعی در سرنگونی آن دارند.

سعید به تونسی‌ها گفت: «همه ما برای حفظ امنیت تلاش می‌کنیم، زیرا نهادهای دولتی و افرادی هستند که از دولت در برابر کسانی محافظت می‌کنند که ایده یک گروه دارند، نه ایده یک دولت.» “

رئیس جمهور تونس در خصوص جلسه مجازی پارلمان در روز چهارشنبه، در دیدار با نخست وزیر، نایل را سرکش تر از قتل دانست و افزود: اگر آنها می خواهند کشور را تجزیه کنند، ستاره های آسمان (مرگ) را از آن جدا کنند. هدف به آنها نزدیکتر است.”

وی گفت: «کاری که آنها انجام می دهند یک توطئه آشکار علیه امنیت تونس است.

راهنمای ساخت سردخانه از صفر تا صد کارن آلتای
خواندن

وی گفت: امنیت و وحدت تونس به ما سپرده شده است و اجازه نخواهیم داد سوء استفاده کنندگان به تجاوزات خود علیه نهادهای دولتی ادامه دهند.

بعد از ظهر چهارشنبه، اعضای پارلمان تونس برای لغو “اقدامات فوق العاده” اعلام شده توسط رئیس جمهور در 25 ژوئیه جلسه علنی برگزار کردند.

بیش از 120 نماینده از مجموع 217 نماینده فراکسیون های مختلف مجلس در غیاب خود در جلسه علنی شرکت کردند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *