درخواست روسیه برای تشکیل جلسه شورای امنیت درباره “فعالیت بیولوژیکی آمریکا در اوکراین”

[ad_1]

علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در روسیه، شورای امنیت خواستار نظارت بر پایبندی روسیه به “مراحل مورد نیاز کمیته آژانس بین المللی انرژی اتمی” شد. واشنگتن آن را به عنوان “عملیات فریب یا یک پرچم دروغین” توصیف کرد.

به گزارش رویترز، این نشست صبح امروز در شورای امنیت سازمان ملل برگزار می شود.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در توئیتی نوشت: هیئت روسی از شورای امنیت خواست تا امروز (جمعه 11 مارس) برای بررسی فعالیت های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین تشکیل جلسه دهد.

آمریکا روز چهارشنبه اتهامات روسیه مبنی بر اینکه واشنگتن آزمایشگاه‌های جنگ بیولوژیکی در اوکراین دارد را رد کرد و گفت که این اتهامات “مضحک” هستند و ممکن است مسکو بخواهد راه را برای استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی یا شیمیایی هموار کند.

اولیویا دالتون، سخنگوی هیئت آمریکایی در سازمان ملل، گفت: “این تلاشی برای انجام یک عملیات پرچم دروغین است. ما هشدار داده ایم که روسیه می تواند چنین ابتکاری را برای توجیه حمله با سلاح های بیولوژیکی یا شیمیایی انجام دهد.”

وی افزود: روسیه سابقه طولانی در استفاده از سلاح های شیمیایی دارد و حفظ برنامه تسلیحات بیولوژیکی خود نقض قوانین بین المللی است. ما اجازه نخواهیم داد مسکو از عملیات پرچم دروغین استفاده کند.

اواخر روز سه‌شنبه، روسیه این ادعا را تکرار کرد که ایالات متحده سال‌ها با آزمایشگاه‌های اوکراینی برای تولید سلاح‌های بیولوژیکی همکاری کرده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

بازیکنان نفت آبادان بازهم اعتصاب کردند
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *