خسارت تنش های دمایی در فروردین ماه برای بخش کشاورزی استان بیش از یک هزار و 431 میلیارد ریال بوده است.

[ad_1]

ایسنا/ قم وی بیان کرد: در مجموع برآورد خسارت سرمازدگی در استان بیش از یک هزار و 431 میلیارد ریال است که گزارشات و مستندات مربوطه به مراجع ذیصلاح ارائه شده است.

مهندس سید مصطفی طباطبایی، رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان قم در گفت وگو با ایسنا، از تفاوت و کاهش تنش های دما و دما در فروردین ماه سال 1401 در بخش کشاورزی استان قم که موجب خسارت سرمازدگی شد، خبر داد و افزود: : بیش از 9 هزار هکتار از باغات استان با درصدهای مختلف درگیر سرمازدگی شدند.

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: برآورد خسارت اولیه در زمینه سرمازدگی باغات استان بیش از 263 میلیارد ریال است که شامل محصولاتی مانند زردآلو، قیسی، بادام، گردو، انگور و پسته. بیشترین تاثیر را دارند پذیرا باشید.

طباطبایی یادآور شد: کشاورزی استان نیز متضرر شد و حدود 2 هزار و 860 هکتار از اراضی زراعی شامل دانه های روغنی کلزا، گندم و جو تحت تأثیر سرمازدگی قرار گرفت و بیش از 168 میلیارد ریال خسارت برآورد شد.

وی بیان کرد: در مجموع برآورد خسارت سرمازدگی در استان بیش از یک هزار و 431 میلیارد ریال است که گزارشات و مستندات مربوطه به مراجع ذیصلاح ارائه شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان برای جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان استان پیشنهاداتی را در زمینه بخشودگی سود و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان و اعطای تسهیلات ارزان ارائه کرد. و کمک رایگان نیاز به انجام خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید به ارتقای بیمه محصولات کشاورزی توجه ویژه شود به کشاورزان توصیه کرد محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز خطرات کشاورزی بخشی از خسارت جبران شود.

طراحی سایت شرکتی
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *