حذف 3549 هکتار از اراضی اشغالی آذربایجان غربی

[ad_1]

ایسنا/ آذربایجان غربی مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت حوضه رودخانه آذربایجان غربی گفت: برای 160 هزار هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه سند تک برگی اخذ شد.

میرصمد موسوی امروز در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، افزود: کل مساحت خشک بیش از 3 میلیون و 800 هزار هکتار است که 2 میلیون و 843 هزار هکتار آن است. هکتار اسناد یک طرفه از طرف جمهوری اسلامی ایران است که 160000 هکتار از این اراضی متعلق به سواحل دریاچه ارومیه است.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت حوضه رودخانه های استان با اشاره به اینکه 40 هزار هکتار از اراضی دیم ارومیه هنوز موضوع سند تک برگی قرار نگرفته است، گفت: امسال 3 هزار و 549 هکتار از اراضی تصرف افراد تصرف شده است. . مراجع ذیصلاح

وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار در گرو حفظ منابع طبیعی است، گفت: هر جا که طرح های مدیریت منابع طبیعی و حوزه رودخانه اجرا شود از بحران های زیست محیطی جلوگیری شده است.

موسوی با تاکید بر اجرای پویش 5 ساله “بذر و نهال” در سراسر کشور با شعار ایران سبز و ایرانی قوی، خاطرنشان کرد: ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و اطلاع رسانی به مردم از اهداف سازمان است. متوجه شد.

موسوی در خصوص اجرای طرح تثبیت گرد و غبار در حاشیه دریاچه ارومیه و در شهرهای ارومیه، سلماس، میاندوآب گفت: سامانه چرای طبیعی.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای 27 حوزه آبخیز و 4 حوضه اصلی رودخانه است، تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و 252 هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده که از این میزان 534 هزار هکتار و 299 هزار هکتار در حال اجراست.

دومین صعود متوالی دلار - ایسنا
خواندن

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت حوضه رودخانه آذربایجان غربی ادامه داد: امسال عملیات مکانیکی در 31 هزار و 864 هکتار و عملیات زیستی در یک هزار و 250 هکتار با وام 100 میلیاردی در استان انجام شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *