جوش آرگون چیست و چه کاربردی دارد؟ (3)

جوش آرگون چیست و چه کاربردی دارد؟
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

دلیل این نامگذاری بیشتر به خاطر استفاده از گاز آرگون در این فرایند جوشکاری است. به منظور محافظت از حوضچه مذاب از گاز محافظ آرگون یا مخلوطی از هلیوم و آرگون استفاده میشود. همچنین مقدار سیلسیم و منگنز بالا در ۶-S باعث افزایش استحکام میشود. اجزای مختلف بدنه خودرو را می توان به قسمت های بیرونی و درونی تقسیم بندی کرد همچنین اجزای مختلف آن می توانند استحکام های متفاوت و آزمون های متفاوتی برای اطمینان از سلامت جوش کاری co2 خود داشته باشند. جنس ورق های مورد استفاده در بدنه خودرو عمدتا از فولادهای نرم کششی کم کربن است که البته در خودروهای جدید از فولادهای استحکام بالا همچونDP، Trip، CP، .. مورد استفاده قرار می گیرد برخی از ورقهای مصرفی نیز بصورت پوشش دار(عمدتا روی یا گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه تنظیم دستگاه جوشco2 برخی از دستگاهها به صورت خودکار عمل میکنند و تنظیمات از پیش تعیین شده دارند. سیم جوش کاری که قطر کوچکی در حدود یک میلیمتری را دارد توسط پیش برنده های سیم با سرعتی در حدود چند متر بر دقیقه به جلو رانده شده و طول قوس نیز با توجه به ولتاژ تنظیمی در منبع قدرت به صورت خود تنظیم ثابت نگه داشته می گردد.

جوشکاری آرگون

فرآیندهای اصلی در تولید بدنه خودرو پرسکاری ، جوشکاری و فرآیند رنگ کاری می باشد در مرحله اول مواد اولیه بصورت ورق در خطوط پرسکاری، شکل داده می شود و در مرحله بعد با فرآیندهای جوشکاری بصورت مجموعه های پرسی و نهایتا مونتاژ می شود البته برحی دیگر از روشهای اتصال مکانیکی همچون پرچ، .. نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم خنک کاری دستگاه عمدتا هوا خنک ودر سیستم های رباتیک بیشتر آب خنک است. جریان بیشتری که در موقع استفاده از CO2 مصرف می شود (در حدود %) باعث تلاطم بیشتر حوضچه مذاب شده و در نتیجه حباب های گازهای موجود در داخل جوش به سطح فلز صعود کرده و قبل از انجماد از آن خارج می شوند، در نتیجه تخلخل جسم کمتر خواهد بود. هنگامی که دانه های کروی و مذاب قطرات از سیم جوش به طرف حوضچه جوش منتقل می شوند و ایجاد پل در فاصله قوس می کنند مدار بسته (اتصال کوتاه ) به وجود می آید که عبور شدت جریان از آن باعث گداخته شدن فوق العاده این پل می شود که با انفجار آن بارانی از جرقه های گداخته به وجود می آورد . Th is con tent w​as generat᠎ed  with t he he​lp ᠎of GSA C​ontent Gen erator Demov ersion.

ثبت 9 میلیون گردش مالی از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی
خواندن

جوش کاری آرگون

فرآیند جوشکاری در این روش به این صورت است که الکترود در سیم پیچ اولیه جمع آوری شده است. از این سو به محصول فوق الکترود تنگستن خواهند گفت. اما جرقههای چسبیده شده در نزدیکی مسیر اتصال به راحتی نمی شوند و ظاهر جوش را بد منظره می کنند. این سیم دو نقش اساسی را در فرآیند ایفا می کند به طوری که علاوه بر هدایت جریان الکتریکی به حوضچه جوش عمل فیلر یا پرکننده را نیز انجام می دهد. عیوب جوش CO2 در اثر عوامل مختلف و متفاوت اعم از اتصال، مناسب نبودن مواد مصرفی شامل فلز قطعهکار، گاز CO2، سیم جوش مصرفی و پارامترهای جوشکاری مانند ولتاژ، جریان، سرعت تغذیه سیم، قطر، سرعت حرکت تورچ، نوع دستگاه و عدم مهارت جوشکار در نحوه انجام عملیات جوشکاری و نیز پیشگرم و یا پسگرم کردن میتوان نام برد. محافظت از بدن شامل لباس های بدون روغن مانند دستکش چرمی، شلوار بدون دکمه، کفش بلند و کلاه است.

سیلندرهایی که با استفاده از رنگ آنها میتوان درباره محتویات هریک آگاهی پیدا کرد. نازل سیم جوش از نظر قطر داخلی با سیم جوش مصرفی همخوانی نداشته باشد . در برخی دیگر از مباحث این مقاله صحبت از سیم جوش به میان آورده ایم اما باز هم ترجیح دادیم با توجه به موضوع مقاله سیم جوش را که یکی از تجهیزات جانبی جوش ارگون می باشد با جزئیات بیشتری به شما عزیزان معرفی کنیم. عمده جوشکاری در بدنه و شاسی خودرو جوشکاری مقاومتی از نوع نقطه ای است بطوریکه هر بدنه خودرو دارای حدود 5000 نقطه جوش است اما در برخی از قسمت های داخلی خودرو و شاسی از فرآیند جوشکاری MIG/MAG استفاده می شود. در اروپا این فرآیند را معمولاً جوشکاری MIG/MAG یا فقط MIG می نامند. نسل دوم دستگاه جوشکاری رکتیفایر ها هستند ، که با استفاده از یک مدار برق را به DC تبدیل می کنند این دستگاه ها دیگر عیوب ترانسفورماتورها را ندارند، ولی دو ایراد بزرگ دارند : یعنی گرانقیمت هستند و وزن زیادی دارند. ᠎This conte᠎nt has  be​en created ᠎with the  he lp of G SA C​on᠎te nt G enerat or ​DEMO .

فرار ثروتمندان آلمانی به سوئیس! - اقتصاد آنلاین
خواندن

الکترود تنگستن لانتان دار به رنگ مشکی است. اصلی ترین دلیل این امر را میتوان در شروع و توقف آسان جوشکاری با این روش و نتیجتا امکان قابلیت تولید بالا بیان کرد همچنین در مقایسه جوشکاری قوس- الکترود دستی(MMA) نیازی به تعویض مرتب الکترود و تمیز نمودن سرباره جوشکاری نخواهد بود. قابلیت تولید به این روش ار آنجایی که نیاز به تعویض مرتب الکترود و توقف جوشکاری و نیز پاک کردن سرباره ها ندارند در مقایسه با روش دستی قوس الکتریکی سرعت تولید به مراتب بالای دارد. البته بعضی از پارامترها در اختیار کنترل ما نیست به عنوان مثال اگر بدنه در ایستگاه قبل با دقت و توجه کم مونتاژ شده باشد و ورق مورد نظر برای جوشکاری دارای فاصله هوایی باشد ، جوشکار ناچار است به دلیل به وجود نیامدن توقف در خط هر طور که شده پروسه جوشکاری فلز روی بدنه و محل مورد نظر انجام دهد .

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *