این نشست به افتخار استاد حیدمری کخ برگزار می شود

[ad_1]

نشستی با عنوان «کوخ حیدمری و تاریخ نگاری ایران باستان» با گرامیداشت یاد و خاطره پروفسور کخ برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، هیدماری کخ ایرانی‌شناس مشهور آلمانی و یکی از پنج محققی بود که در تاریخ «عیلام باستان» تحقیقات گسترده‌ای انجام داد و علایق خاص او هنر اسلامی، به‌ویژه معماری و هنر سرامیک بود و بیشتر باستان‌شناس ایرانی بود. یکی از پیشروان در مطالعات تحلیلی آرشیو تخت جمشید. پروفسور حیدمری کخ که در ایران با کتاب «از زبان داریوش» شناخته می شود، اوایل بهمن ماه امسال درگذشت.

نشست «حیدمری کخ و تاریخ نگاری ایران باستان» توسط انجمن انجمن های علمی تاریخی – دانشجویی و انجمن علمی – دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری ایکوم ایران و گروه میخک در روز شنبه 30 اسفندماه 92 به صورت مجازی برگزار می شود. ساعت 8 شب

دکتر. کوروش محمدخانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع «شرح زندگی و حضور حیدمری کخ در ایران»؛ دکتر. علی موسوی، باستان شناس و پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا در زمینه “کوخ هایدماری و ایران شناسی باستانی در آلمان”. محمدتقی عطایی، دکترای باستان شناسی دانشگاه مونیخ آلمان با موضوع «کوخ حیدمری و دست نوشته های هخامنشی در کرمان» سخنرانی خواهد کرد و دکتر کامیار عبدی استاد دانشگاه شهید بهشتی در مورد کوچ حیمری و پژوهش عیلام باستان صحبت خواهد کرد.

بزرگداشت استاد "هایدمار" اتفاق خواهد افتاد

این نشست به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن دانشجویان تاریخ دانشگاه شهید بهشتی به نشانی https://instagram.com/sbu_history پخش می شود.

انتهای پیام/



[ad_2]
sorsec

پارسیان لیزر، برش لیزر استیل • فارسی ها زوج سالم (3)
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *