اواپراتور یخچال چیست؟ سلام سرما

گروه صنعتی بینا سرما – اواپراتور یخچال چیست؟
اواپراتور صفحه ای, اواپراتور صفحه ای یخچال, اواپراتور صفحه ای دانفوس, اواپراتور صفحه ای چیست, اواپراتور صفحه ای دو مداره, اواپراتور صفحه ای کوچک, قیمت اواپراتور صفحه ای یخچال, قیمت اواپراتور صفحه ای, انواع اواپراتور صفحه ای, اواپراتور صفحه ای ایرانی, اواپراتور صفحه ای چیلر, خرید اواپراتور صفحه ای, فن اواپراتور

در مدل متداول آن به وسیله جوش دادن دو صفحه بر روی هم ساخته می شود که برای عبور مبرد شیار هایی بر روی سطح صفحه ها ایجاد می گردد که به شکل برآمده از روی صفحه های اواپراتور مشخص است، به دلیل سادگی و سهولت در نظافت و نگهداری این نوع اواپراتور، کاربرد بسیار وسیعی در یخچال های خانگی و فروشگاهی دارد.

شیر برقی: ترموستات به وسیله ارسال جریان الکتریکی به شیر برقی ، مسیر ماده مبرد را باز می کند. علت کم کردن فشار مبرد جاری در کویل با روش هایی مثل استفاده از شیر انبساط این است که مبرد این خاصیت را دارد که در فشارهای کم با گرفتن حرارت از سیالی با دمای محیط (مثل آب یا هوا) تبخیر گردد و از حالت مایع به حالت گاز تغییر فاز دهد.

در اواپراتورهای بزرگ ، و یا اواپراتورهایی که مبرد آنها آمونیاک است ازلوله های فولادی استفاده می شود، همچنین از لوله های مسی در ساخت اواپراتورهای کوچک با مبردهایی غیر از آمونیاک ، استفاده می شود.

البته بر اساس دیدگاهی دیگر ، چیلرها را بسته به چکونگی خنک شدن ماده مبرد ، در سه گروه آب خنک ، هوا خنک و تبخیری قرار می دهند.

در این روش پس از قرار گیری پره ها بر روی لوله، حرارت را حذف میکنند تا پره ها کاملا به لوله قفل شوند.

ارزان ترین و در عین حال پرکاربردترین نوع اواپراتور است. اواپراتور (Evaporator) نوعی مبدل حرارتی ست و یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزاء سیکل تبرید می باشد.

اواپراتورهای صفحه ای نوعی دیگر از اواپراتور است که نسبت به نمونه های دیگر حجم بسیار کمتری از مبرد در واحد سطح نیاز دارد.

مقدار سوپر هیت مناسب برای این نوع اواپراتورها در محدوده ی 5 تا 8 درجه ی سانتی گراد است. برای جلوگیری از خوردگی یا فرایند اکسایش فلز، میتوان از متریال های دیگری نیز استفاده کرد.

از این نوع کندانسور به طور معمول در واحدهای کم ظرفیت استفاده می شود. و فشار گاز در اواپراتور به تدریج پایین می آید و فشار کم آن درجه جوش مبرد را پایین می آورد و گاز مایع را به راحتی بخار می کند که با این عمل مقداری زیاد حرارت از محیط اطراف جذب می کند که فضای اطراف را سرد می کند و گاز از طریق لوله مکش که قطر آن بزرگتر است به کمپرسور باز می گردد.

روش اول : در روش اول هوا به طور مستقیم از اواپراتور می گذرد و گرمای خود را به مبرد درون اواپراتور انتقال می دهد و با این کار هوا خنک می شود .

علاوه بر این، تنوع الگوهای موجدار صفحهای در دسترس، همراه با امکان استفاده از ترکیب آنها در PHE یکسان، به این معنی است که ترکیبهای مختلف واحد را میتوان در طی مراحل بهینهسازی آزمایش کرد.

اینجا جایی است که ماده مبرد ، کار خنک کردن را انجام می دهد. دوستان عزیز تعمیر و تست این قطعه باید توسط نمایندگی مجاز تعمیر یخچال فریزر انجام گیرد و اگر شما تخصصی در این زمینه ندارید ما پیشنهاد می کنیم به این قسمت از یخچال کاری نداشته باشید چون ممکن است خرابی آن بیشتر از چیزی شود که در حال حاضر وجود دارد.

خدمات برش فلز با لیزر Metal Boresh
خواندن

ما در صورت نیاز در ساخت اواپراتور چیلر برای ایجاد جریان مغشوش و بهبود انتقال حرارت، درون لوله های مسی، ستاره های پنج پر آلومینیومی تعبیه می کنیم.

در سیستم تبرید تراکمی حداکثر فشار سمت کم فشار معادل ۱۲ بار و حداکثر فشار سمت پر فشار معادل ۲۰ با خواهد بود.

لازم به ذکر است شما می توانید برای حل مشکل این قطعه در سیستم یخچال و فریزر و یا ساید بای ساید خود از تخصص تکنسین های کارآزموده تکنسین یار بهره ببرید.

گام اول در طراحی سیستم برودت محاسه بار برودتی سیستم می باشد و گام بعد انتخاب کمپرسور مناسب برای آن و در گام انتخاب اواپراتور بار برودتی را با توجه به باری که کمپرسور در شرایط کاری ما ارائه می دهد انتخاب می کنیم و باید مقدار توان الکتریکی کمپرسور ار نیز به آن اضافه کنیم در واقع فرض کنیم تمام توان الکتریکی تبدیل به حرارت شده است و اواپراتور باید جمع این دو بار را از سیستم خارج کنیم .

نحوه عملکرد و طرز کار اواپراتور سردخانه به این صورت است که مبرد منبسط شده بعد از شیر انبساط به اواپراتور وارد می شود و گرمای محیط این مبرد را تبخیر میکند و به سمت کمپرسور می فرستد .

مقاله کامل کمپرسور سردخانه چیست و نحوه انتخاب آن ؟ تفاوت چیلر تراکمی هواخنک و آب خنک ، در نحوه خنک شدن کندانسور آن است. ​Post has be en g en erated  by G SA Content G᠎ener᠎ator D emover᠎sion!

لاستیک های بوتیل یا نیتریل موادی هستند که عموماً در ساخت واشر استفاده می شوند. مورد استفاده قرار می گیرد.

درایر با قرار گرفتن در برابر خروجی کمپرسور ، رطوبت هوا را فیلتر می دهد. چیلرها را به دو دسته جذبی و تراکمی تقسیم می کنند.

با توجه به قیمت بالا و شرایط تهیه سخت آن ، چیلر تراکمی در مجموع از نظر مصرف انرژی به صرفه تر است.

اگر یک بار دیگر به ساختار دو نوع جذبی و تراکمی نگاه کنیم ، اجزای مشترکی مانند اواپراتور ، شیر انبساط و کندانسور را می بینید.

در قدم اول اواپراتور ماده را خنک میکند و سپس این ماده طی عملیاتی محیط را خنک می کند .

اواپراتور لوله و پوسته ساختاری بسیار محکم در برابر فشار و حرارت دارد. لوله ها اغلب بلندند معمولا تا 4 متر.

اواپراتور پوسته لوله از دو بخش لوله، لوله های مسی و پوسته که همان ورق های آلومینیومی است تشکیل شده است که ظرفیت های آن از 3 تن تا 500 تن تبرید است که متناسب با درخواست مشتری ساخته و ارائه می شوند. This was creat ed with G SA C onte​nt Generat᠎or Demover​sion᠎.

این اواپراتورها از یک پوسته (ورق های آلومینیومی) که مانند یک مخزن عمل می کند. در این روش ابتدا گاز(مانند R134a) وارد کمپرسور می شود.

ویژگی های آب و هوا ، انرژی در دسترس ، سوخت های فسیلی ، برق و … این نوع اواپراتور هزینههای بالاتری داشته و انجام فرآیند در آن کمی بیشتر است و به انرژی برق بیشتری نیاز دارد.

طرز کار اواپراتوری که به عنوان تبخیر کننده کار می کند: به این صورت است که سیال مایع وارد کویل شده و در فشار بیشتر از فشار اتمسفر با گرفتن حرارت از سیال داغ کنار کویل، تبخیر می شود.

فاصله فین در اواپراتور از پارامتر های موثر در انتخاب اواپراتور می باشد و تاثیر مستقیم در رطوبت سالن دارد و هرچه رطوبت بیشتر در نتیچه بیشتر می شود .

حمل 2.8 میلیون خودرو در گیلان در ایام نوروز / جابجایی 140 هزار مسافر با وسایل نقلیه عمومی
خواندن

در کویلی که جریان هوا بصورت ثقلی و با جابجایی طبیعی انجام می شود به منظور کاهش مقاومت کویل در مقابل جریان هوا فاصله پره ها را بیشتر از کویل فن دار انتخاب می کنند.

اوپراتور های صفحه ای افت فشار بالایی را در مسیر عبور آب ایجاد می کند که باید در محاسبات هد پمپ سیرکولاتور لحاظ گردد.

در چیلر جذبی از لیتیوم بروماید برای جذب گرمای آب استفاده می شود. آب ورودی به کندانسور باید همیشه خنک باشد ، برای خنک نگه داشتن آن ، آب پس از خروج از کندانسور به برج خنک کننده می رود و پس از سرد شدن دوباره به کندانسور بر می گردد.

آب خنک از برج خنک کننده به کندانسور می آید و فضای آن را خنک می کند. با انجام عمل تبخیر ، گرمای نهان مبرد افزایش می یابد و این گرما را محیط اطراف می گیرد و باعث خنک شدن محیط خنک کننده می گردد.

در اواپراتورهای معمولی، سرعت جریان مایع معمولا بین ۰.۳ تا ۱ متر بر ثانیه است، اما در این نمونه اواپراتورها سرعت جریان مایع میتواند به ۲ تا ۶ متر افزایش بیابد.

رعایت یک سری نکات در خرید وفروش اواپراتور الزامی می باشد . عبور هوا باعث خنک شدن و میعان ماده مبرد می شود.

فن کویل از طریق عبور هوا از شبکه لوله های مسی (کویل) ، هوا را خنک می کند. مبرد در داخل لوله و جریان هوا از بین پرده ها (روی لوله ها) عبور می کند.

، نیازهای تاسیسات و فضایی که در اختیار دارید. در این نوع اواپراتورها بحث دیفراست مطرح نیست اما در صورتی که دمای مایعی که خنک می شود به دمای انجماد برسد خطر آسیب به پوسته اواپراتور در اثر افزایش حجم وجود دارد.

در مورد اپراتور هم باید بدانید که در ظاهر اواپراتور سرد خانه زیر صفری و بالای صفری اختلافی وجود ندارد تنها اختلاف در فاصله بین فین های کویل اواپراتور میباشد .

سطح حرارتی مبدلA ضریب انتقال حرارت و U نشان دهنده با برودتی است که اواپراتور انتقال می دهد و Q در این فرمول می باشد .

دمای آب چیلد در حدود 6 تا 7 درجه خواهد بود. معمولا وقتی دمای مبرد چیلر جذبی به 4 یا 5 درجه سانتی گراد برسد.

چیلر جذبی فاقد کمپرسور است. اساس کار چیلر جذبی چیست؟ از مزایای این چیلر ها می توان به راندمان و ضریب عملکرد بسیار بالا نسبت به چیلر پیستونی و همچنین صدا و لرزش کم و استهلاک کمتر قطعات اشاره کرد.

کدام چیلر کم مصرف تر است؟ از ویژگی های مثبت اواپراتور صفحه ای ، حجم کم و فشده بودن آن است.

اواپراتورها از نظر ساختمان به سه دسته پوسته و لوله ای، پره دار و صفحه ای تقسیم می شوند. تبادل انتقال حرارت در اواپراتور فین دار توسط فن صورت می گیرد که به این حالت تبادل حرارت اجباری گفته می شود.

علاوه بر مطالعه متن ، حتما به پادکست هم توجه کنید ، چون مطالب متفاوتی در آن بیان شده است.

ابتدا آنکه دو سیال با هم ترکیب نشوند و همزمان میزان نرخ انتقال گرما حداکثر میزان ممکن باشد. به دلیل داشتن ضریب انتقال حرارت کلی بسیار بالایی که این محصول دارد، امکان تأمین توان سرمایی قابل توجهی، آن هم در کمترین افت فشار فراهم شده است و نکته حائز اهمیت در رابطه با این ویژگی افزایش COP که بیانگر راندمان دستگاه های سرمایشی و گرمایشی سیکل تبرید است، می باشد.

تفاوت کمپرسور یخچال با کمپرسور سردخانه صرفاً در ابعاد نیست خبرگزاری مهر
خواندن

بدلیل ضریب انتقال حرارتی بالای مس، معمولاٌ کویلها را با این متریال میسازند. Reinhart و Engelborn یک اواپراتور صفحه ای را با R22 به عنوان سیال کاری آزمایش کردند.

به عنوان مبرد از گاز مایع R22 و R134 میتوانیم استفاده کنیم. حال دوباره لیتیوم بروماید مراحل بالا را طی می کند تا آب مبرد به دمای مطلوب برسد.

شیر انبساط : میزان ماده مبرد ورودی به اواپراتور را تنظیم می کند. بکار میروند. اواپراتورهای صفحه ای بویژه برای سرد کردن مایعات در تاسیساتی که شرایط غیر عادی بار پیک بصورت تناوبی اتفاق می افتد، مفید میباشد زیرا تشکیل برفک بر روی سطوح صفحات در بارهای کم، ظرفیت تبرید ذخیره ای را بوجود می آورد که به تجهیزات تبرید کمک میکند تا بتواند در شرایط پیک بار را تحمیل نماید.

البته از چیلر برای خنک کاری تجهیزات نیز بهره می برند. بطور معمول جنس درپوش، پوسته، تیوب شیت، صفحات نگهدارنده و سایر اتصالات نظیر پیچها، ورودی و خروجی آب و مبرد با آلیاژ فولادی، و کویل نیز از جنس مس ساخته میگردد.

این دو ماده در مسیری مخالف با هم ، حرکت می کنند و حرارت از آب به ماده مبرد منتقل می شود.

گاز یا مبرد بعد از لوله موئی وارد اواپراتور می شود. پس از تغییر فاز مایع به گاز، سیال اطراف لوله ها دچار کاهش دما شده و این چنین اواپراتور باعث سرمایش می شود.

اواپراتورها اغلب به شکل لوله و پوسته و گاهی هم صفحه ای اند. در کانال های موجدار بسته در اواپراتور صفحه ای تبخیر از نوع همرفت اجباری است .جریان یک جریان مخلوط دو فازی مایع و بخار است که موقع حرکت به سمت پایین انتالپی و کیفیت کسب کند.

صفحات فلزی در انتها به یکدیگر جوش میشوند. محلول نمک و آب ، پس از این مرحله و در مخزنی دیگر ، حرارت داده می شود تا آب تبخیر شده و از لیتیوم بروماید جدا شود.

این نوع اواپراتور به نام های اواپراتور آبی یا مرطوب نیز معروف است و جهت سردسازی مایعات طراحی شده است.

تولید اواپراتور آبی شامل مجموعه اقداماتی جهت ساخت، طراحی و محاسبات اواپراتور به کمک نرم افزارهای مهندسی می باشد. آبی که از برج خنک کننده می آید ، باعث سرد شدن لیتیوم بروماید می شود.

برای مثال چنانچه سیال خنک شونده چسبناک باشد، اواپراتور شل اند تیوب آبی فیلم نزولی پیشنهاد میشود. برای مثال ظرفیت نامی 3 تن تبرید با ظرفیت واقعی 10 کیلو وات طول 100 سانتی متر، وزن 30 کیلو گرم، دبی 1.6 متر مکعب، حجم گاز 3.2 لیتر و حجم آب 12 لیتر دارد.

و زمان دیفراست معمولا بین ۶ ساعت یا ۸ ساعت یا ۱۲ ساعت می باشد و طول زمان دیفراست هم بسته به نوع یخچال و کمپانی سازنده آن داردکه بین ۱۵ دقیقه ، ۲۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه می باشد.

هواساز نیز سیستمی مشابه فن کویل ، اما به صورت مرکزی دارد. طراحی و ساخت تیوب شیت بوسیله دستگاه CNC و درنهایت افزایش میزان تلورانس.

همانطور که می دانید نمک ها جاذب رطوبت هستند. توجه! چهار مدل اواپراتور وجود دارد که شامل صفحه ای، قفسه ای، لوله ای، رادیاتوری و پره دار می باشد.

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *