از پوستر جشنواره سالانه شارونگار رونمایی شد

[ad_1]

ایسنا/ کرمان پوستر جشنواره سالانه سرونگار با تاکید بر ارائه ستارگان فرهنگی، هنری، مذهبی و آثار معماری، تاریخی، فرهنگی و هنری خطه کرمان در بخش‌های مختلف هر ساله در هفته گرافیک ارائه شد.

محمدرضا علیزاده در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سالانه سرونگار با تبریک ولادت امیرالمؤمنین(ع) گفت: از شخصیت ها استفاده شود; او همچنین قادر به طرح پرسش در دنیای سیاسی و در قالب هنر است.

وی افزود: امیدواریم با تلاش و پشتکار دبیر جشنواره و سایر دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان و تداوم این رویداد در سال های آینده شاهد تأثیرگذاری وی باشیم و واقعاً محل برگزاری این رویداد در کرمان خالی بود. “

وی گفت: در سال های اخیر تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری توسط دفتر مدیریت انجام می شود و وقت و انرژی زیادی می گیرد. در نتیجه ما به تدریج برخی از اتفاقات را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم.

علیزاده با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری به سه دسته تقسیم می شوند، گفت: برخی از رویدادها مانند جشنواره تئاتر استانی و جشنواره موسیقی نواحی بیشتر زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که البته این جشنواره ها به تدریج حرکت کرده اند. به بخش خصوصی.»

وی ادامه داد: برخی از رویدادها مانند تئاتر سردار آسمانی نیز پیشنهادی از سوی حوزه هنری به دفتر مشاوره بود و با همفکری صورت گرفت؛ برخی رویدادها مانند این جشنواره از سوی حوزه هنری پیشنهاد شده است.

مدیرکل دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما از هر سه رویداد استقبال می کنیم و به عنوان ناظر و حامی در این عرصه حضور داریم و معتقدیم هرجا این سازمان های مردم نهاد حضور داشته باشند، کار به بهترین نحو انجام شده است. “

بهره مندی از بهترین دستگاه برش لیزر فلزات با کارایی های مخصوص به خود
خواندن

در ادامه این نشست محمدرضا هاشمی نژاد دبیر جشنواره گفت: سال هاست که علاقه مند به خدمت به استان کرمان هستم، چنین تلاشی برای کرمان نکرده ایم و کرمان آن طور که باید در عرصه ملی شناخته نمی شود.

وی افزود: زمانی که در دانشکده هنر تحصیل می‌کردم، تعریف مشخصی از کرمان نداشتند و در آنجا متوجه شدم که ما چیز زیادی از کرمان ارائه نمی‌کنیم، بنابراین شروع به جمع‌آوری داده‌های هنرمندان و هنرمندان کرمانی کردیم. هر سال گرافیک را راه اندازی می کرد که بسیار موثر نیز بود.

هاشمی نژاد گفت: شورای سیاسی این جشنواره شامل مدیرکل دفتر فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمان و معاون هنری این دفتر، مدیرکل موسسه هنرهای تجسمی سرونگار، شهردار کرمان، مدیر کرمان شناسی است. مرکز و پروفسور ابراهیمی حقیقی و استاد علی خسروی از اساتید برجسته گرافیک هستند.

وی با توجه به اینکه متوجه شدیم هیئت داوران خوب هستند که ما هم موفق به انجام این کار شدیم، گفت: گرافیک هر سال در مجموعه های مختلف و با توجه به فردی که برای ارائه انتخاب می شود انجام می شود. ترند امسال جشنواره طراحی پوستر با موضوع آواز خواجوی کرمانی است.

هاشمی نژاد گفت: امسال در صورت تداوم و استفاده از تجربیات سال های گذشته می تواند تاثیرگذار باشد و سال پربارتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت برای مطالعه و تحصیل بیش از هر جایزه دیگری مهم و ارزشمند است، گفت: این جشنواره تا 20 فروردین فرصت ارسال آثار را دارد و تا آن زمان کارگاه های آموزشی در فضای مجازی برای شرکت کنندگان برگزار خواهیم کرد.

سبد معیشت به بیش از ده میلیون و 700 هزار تومان رسیده/ مزد و مستمری در میانه سال ترمیم شود/ به نان مردم نگاه سیاسی نداشته باشید - ایلنا
خواندن

هاشمی نژاد ادامه داد: هدف ما تربیت شاگردان و سپس هنرمندان قوی برای کرمان است.

در این نشست علی خسروی از اساتید برجسته حوزه گرافیک گفت: اگر تمدن جیرفت اولین تمدنی بود که در تاریخ بشریت قلم زد یا قلمزنی کرد، می توان گفت جیرفت اولین گرافیک جهان است. جهان و می توان گفت کرمانی اولین گرافیست جهان است.» ما هم همینطور بودیم

وی افزود: در کرمان نیز منتظر احداث موزه فرش هستیم اما هنوز به جایی نرسیده است و در زمینه گرافیک نیز پیشرفت هایی در حال انجام است و امیدواریم دیگر خللی در گرافیک ایجاد نشود. مزاحمت در شهر آنها مردم را آزار می دهند.”

در این جلسه استاد محمدعلی گلاب زاده نیز گفت: به تدریج باید به سمتی برویم که کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم. اگر دولت ما این واقعیت را بپذیرد که بخش خصوصی در بسیاری از موارد بهتر از بخش دولتی می تواند خدمات ارائه کند، وضعیت خوب خواهد بود.

شایان ذکر است علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند جهت شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر با سایت www.sarvenegar.com تماس حاصل نمایند.

از پوستر جشنواره سالانه شارونگار رونمایی شد

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *