از نظر تئوری: تورم اخیر، زلزله، ارز اولویت را بالا می برد

[ad_1]

یکی از اعضای کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: در بهترین حالت، دام های نیمه صنعتی 30 درصد و دامداری های صنعتی 70 درصد از سرمایه گذاری را با ارز ترجیحی دریافت کردند. وی گفت: بخشی از افزایش قیمت گوشت به دلیل حذف ارز اولویت است.

علیرضا نظری در گفت وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی اقدامات لازم را برای بازگرداندن ثبات قیمت و تعادل بازار انجام داده اند. تصمیمات سیاسی گرفته شده است، اما فایده ای نداشته است.

وزارت جهاد کشاورزی باید شعب نظارتی خود را تقویت کند

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: آنچه بیش از هر زمان دیگری باید به آن اندیشیده شود اقدامات کنترل بازار است. از آنجایی که کنترل محصولات کشاورزی نیز به وزارت جهاد سپرده شده است، این وزارتخانه باید شاخه های کنترلی خود را تقویت کند.

نماینده مردم خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی بخشی از افزایش قیمت گوشت را ناشی از لغو ارز اولویت دار دانست و گفت: برخی شرکت ها نگران حذف ارز اولویت دار و عرضه نهاده های دامی به نصف ارز هستند. بنابراین برخی معتقدند گرانی های اخیر زلزله پس از خروج ارز است. امیدوارم سیاستگذاران اقدامات انجام شده را تسریع کنند تا بتوانیم به حالت عادی برگردیم.

دامداران نیمه صنعتی و صنعتی 30 درصد از سرمایه گذاری را با ارز مورد نظر دریافت کردند

وی در پایان در پاسخ به این سوال که لغو ارز اولویت دار چقدر بر تورم تاثیر دارد، گفت: هر کالایی متفاوت است. به عنوان مثال در دامپروری نیمه صنعتی در بهترین حالت 30 درصد نهاده را با ارز ترجیحی و در دامداری های صنعتی 70 درصد نهاده را با ارز اولویت دار دریافت می کردند. برای تعیین میزان تأثیر کلی لغو ارز اولویت دار بر تورم، تحلیل های آماری قوی لازم است.

قیمت خودروی خارجی هشت برابر ارزش واقعی آن است - اقتصاد آنلاین
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *