از صدور حکم قصاص قاتل تا تصویب قانون نظام سنجش معلمان

[ad_1]

هفته گذشته حکم کیفری برای قاتل شهید رنجبر، تصویب قانون نظام طبقه بندی معلمان توسط شورای بازپرس، مژده دیوان عدالت اداری برای کارگران مشمول قانون کار و… صادر شد. از مهمترین اخبار حقوقی و قضایی این هفته بود.

به گزارش ایسنا، این گزارش به بررسی مهم ترین اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته پرداخته است.

حکم قاتل شهید رنجبر صادر شد

از صدور حکم قصاص قاتل تا تصویب قانون نظام سنجش معلمان

یک مقام ارشد دادگستری استان فارس گفت: دادگاه زمان محاکمه را مانند شنبه 14 اسفندماه تعیین کرد که قتل و شهادت شهید رنجبر محاکمه شد و دادگاه شخصاً پس از پایان دادگاه حکم صادر کرد. متهمان وی را به قصاص، حبس، شلاق و دیه و جراحات غیرموثر در قتل یکی از افراد تازه نفس محکوم کردند.

لایحه قانون نظام ارزشیابی معلمان تصویب شد

از صدور حکم قصاص قاتل تا تصویب قانون نظام سنجش معلمان

سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «لایحه نظام طبقه بندی معلمان» که در مراحل گذشته با مشکلات و ابهاماتی در شورای بازرس مواجه بود، در جلسه امروز شورا بررسی شد و یافت نشد. خلاف موازین شرعی و قانون اساسی باشد. امیدوارم اجرای این قانون باعث ارتقای کیفیت آموزش در کشور و رفع دغدغه معلمان عزیز شود.

خبر خوش برای دادگاه اداری برای کارگران مشمول قانون کار

از صدور حکم قصاص قاتل تا تصویب قانون نظام سنجش معلمان

با تصمیم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مقرر شد پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار و کارکنان دستگاه های اجرایی با رعایت ضوابط قانون کار و موافقت مقام معظم رهبری انجام شود. شورای کارگری مشمول قانون کار مصوب 6 دی 1370 می باشد.

سخنگوی قوه قضاییه: اقدامات خوبی برای رصد تخلفات بورس انجام داده ایم

از صدور حکم قصاص قاتل تا تصویب قانون نظام سنجش معلمان

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره بازار سرمایه و بورس گفت: سازمان بازرسی کل کشور از زمانی که بازار سرمایه مشکلاتی پیدا کرد با این موضوع برخورد کرد. همچنین به موقع به مسئولان مربوطه هشدار دادیم و برای اعضای هیات مدیره بازار سرمایه پرونده هایی تشکیل و با توجه به تخلفات آنها به هیات عالی بورس ارجاع شد.

طراحی سایت شرکتی
خواندن

وی افزود: پرونده کیفری در سازمان بازرسی تشکیل شده و اعضای هیات مدیره را دعوت و کیفرخواست را به آنها ابلاغ کردیم که به مراجع قضایی ارسال شده است. در مورد مراجع نیز پرونده به مراجع قضایی ارجاع و به صدور رای بدوی منتهی شد و این روند ادامه دارد.

خدائیان در پاسخ به سوالی مبنی بر کنترل قوه قضائیه بر تخلفات سایبری، گفت: بحث فضای مجازی امروز علاوه بر فضای واقعی است، یعنی مردم در فضای مجازی زندگی می کنند و شغل و کسب و کار دارند، همانطور که فضای واقعی نیاز به کنترل و کنترل دارد. اگر جرم باشد اتفاق می افتد.» قابل ردیابی است که اگر جرایمی در فضای مجازی اتفاق بیفتد نیاز به پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه چندین پرونده کلاهبرداری و افترا تشکیل شده است، افزود: در ماه های اخیر پرونده های زیادی از کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال تشکیل شده است. لذا رسیدگی به این جرایم در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد و از دست اندرکاران تقاضا داریم این حوزه را مدیریت کنند. البته حکومت داری به معنای خویشتن داری نیست و اگر خشونت و تهمت در فضای مجازی آموزش داده شود، قابل تشخیص است.

10 طرح حفاظت از منابع طبیعی دریای اژه را توضیح دهید

از صدور حکم قصاص قاتل تا تصویب قانون نظام سنجش معلمان

رئیس کل دادگستری در نشست مشترک با وزارت جهاد کشاورزی، موضوعات و مقوله‌هایی را که می‌تواند در اولویت کمیته مشترک دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد، شامل 10 برنامه اختصاصی و اولویت‌بندی پسابرجام تشریح کرد. تأخیر ساخت و ساز، «زمین کشاورزی»، «تغییر الگوی تصفیه و مصرف آب»، «انسداد تنگناها و بسترهای خراب در عرصه زمین»، « اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم برای کاهش دعاوی طبیعی معوق» منابع و اراضی دولتی “” تعیین مرجع واحد “صدور پروانه تغییر کاربری”، “تعیین موارد تغییر کاربری و احداث اراضی کشاورزی”، “و” بررسی نحوه اجرای احکام قطعی صادره در رابطه با احداث استحکامات غیرمجاز. و رفع تشنج .

روش هایی برای رفع بوی بد چاه آپارتمان
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *