یک توافق خوب چه ویژگی هایی دارد؟

[ad_1]

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توافق خوب در وین شامل سه مولفه لغو تمامی تحریم ها، اخذ ضمانت های کافی از طرفین برای انجام تعهدات و بررسی پایبندی است.

علی حدادی در گفت وگو با ایسنا درباره ویژگی های دستیابی به توافق مطلوب در وین، اظهار کرد: آنچه در مذاکرات در وهله اول مهم است و یکی از شروط اساسی دستیابی به توافق، لغو همه تحریم ها است. ما به هیچ وجه موضوع تعلیق تحریم ها را نمی پذیریم. خواسته ما در درجه اول لغو همه تحریم هاست.

وی افزود: ثانیاً دریافت ضمانت انجام تعهدات داده شده توسط مشتریان بسیار مهم است. در مذاکرات قبلی تضمین های لازم اخذ نشده و در نتیجه شاهد خروج یکجانبه آمریکا و زیر پا گذاشتن توافق بوده ایم. در وهله سوم باید چک کرد. این راستی آزمایی باید به گونه ای انجام شود که نشان دهد آیا این توافق در عمل منافع ما را تامین کرده است یا خیر. توافقی که این سه ویژگی را داشته باشد از نظر ما مطلوب است.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغه، نظرآباد و چهارباغه در مجلس شورای اسلامی گفت: مطلوب است که توافقنامه فقط روی کاغذ نوشته نشود، بلکه تعهدات خود را در زمینه عملیات انجام دهد و منافع دولت را تضمین کند. یک توافق مطلوب نه تنها روی کاغذ خواهد بود، بلکه در عمل به نفع دولت خواهد بود. اگر به منافع ملی که خوشبختانه در این دولت حاکم است نگاه کنیم این توافق خوب حاصل می شود. امروز منافع ملی حکم به رفع همه تحریم ها می کند.

حمل و نقل پیانو
خواندن

وی در ادامه تاکید کرد: ظرفیت های داخلی در دولت انقلابی و مجلس به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و در عین حال تیم مذاکره کننده ما با آمادگی کامل برای دستیابی به توافق مطلوب وارد وین شده است. سه مولفه لغو تحریم ها، ضمانت های کافی و راستی آزمایی محورهای اصلی تیم مذاکره کننده است و توافق حاصل شده در این خصوص قطعاً منافع ملی را تامین می کند.

آمریکایی ها پشت این مذاکرات هستند

وی افزود: در دوره قبل مذاکرات با اطمینان انجام شد اما نتیجه ای برای کشور نداشت. اما این بار تیم ما آماده صحنه است و آمریکایی ها هستند که از مذاکرات عقب هستند و در زمین حضور ندارند. تیم مذاکره کننده باید اقداماتی را در راستای منافع ملی انجام دهد. از سوی دیگر نباید همه مشکلات کشور را به وین و مذاکره گره بزنیم. امروز همزمان با اقدام برای رفع تحریم ها، نهضت خنثی سازی تحریم ها در کشور راه اندازی شده و این مسیر را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *