کشف بیش از 90 درصد جرایم سایبری در نوروز 1401

[ad_1]

معاون فناوری عالی پلیس فتا از کشف بیش از 90 درصد پرونده های دریافتی پلیس فتا تهران بزرگ از ابتدای سال جاری و راه اندازی طرح ویژه نوروزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید پیرزاد در این خصوص گفت: علاوه بر همه فرصت هایی که در فضای مجازی وجود دارد، تهدیداتی نیز در فضای مجازی وجود دارد که یکی از مهم ترین تهدیدات در فضای مجازی، جرایم سایبری است که از ابتدای سال جاری تا کنون به ویژه در جرایم مرتبط: «ما شاهد موارد متعددی از کلاهبرداری رایانه ای و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان بوده ایم.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا افزود: متناسب با این تهدیدات، اقدامات پلیس فتا با قوت، جدیت و کارآمدی ادامه دارد و شهروندان محترم با توجه به حضور مستمر همکاران در مرکز سایبری مرکز اورژانس می توانند نکات پیشگیری را رعایت کنند. ” پلیس فتا تهران بزرگ در هر ساعت از شبانه روز از جمله در ایام نوروز در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی در فضای مجازی با همکاران اینجانب تماس گرفته تا بدون هیچ کاستی و ایرادی همانند روزهای عادی خدمات خود را دریافت کنند. وقفه ..

پیرزاد به کاربران توصیه کرد رمز کارت های بانکی خود را به طور مرتب تغییر دهند. حتما از فروشگاه های معتبری که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کنید و قبل از بازرسی فیزیکی کالا از پرداخت بیعانه در هنگام خرید محصولات مستعمل خودداری کنید.

وی خطاب به شهروندان گفت: نصب اپلیکیشن هایی که از منابع ناشناس و نامعتبر برای شما ارسال می شود و همچنین بازکردن پیامک هایی که حاوی لینک های جعلی هستند برای ارائه خدماتی مانند مشاهده اطلاعیه های ثنا، اشتراک حقوق و… و از سرشماری «از ارسال پیام های شخصی و ناشناس خودداری کنید و هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی در درگاه های پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنید و از اصل بودن درگاه پرداخت مطمئن شوید.

کالسکه و ترول خرید فروشگاهی (2)
خواندن

رئیس مرکز مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا تهران گفت: با توجه به جرایم اخلاقی با توجه به آسیب های جبران ناپذیری که به خانواده ها وارد می کند، سعی کنید اطلاعات شخصی خود را در گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی ذخیره و به اشتراک بگذارید. امتناع کنید.

معاون فتای تهران بزرگ در پایان گفت: به هیچ عنوان برای تغییر و جعل هویت افراد در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکنید و در صورت برخورد با موارد مشکوک به پلیس فتا اطلاع دهید.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *