کر درایر چیست؟ (4)

کر درایر چیست؟
پوسته کر

پوسته کر درایر با هسته تعویض پذیر جهت جلوگیری از ورود ذرات ریز مانند خاک ،روغن،رطوبت و اسید تولید شده توسط رطوبت به داخل مبرد به کار می رود. درایرهای فوق قابلیت جذب بیشترین میزان رطوبت در سیستم برودتی را دارند و معمولا در خط ساکشن و مایع نصب می گردند. برای اینکه وظیفهی پوسته کر را متوجه شوید، اجازه دهید گریزی به یکی دیگر از اجزای سیستم تبرید، بزنیم. مزوتراپی از کلمه یونانی Meso به معنای میان و Therapeia به معنی درمان پزشکی میآید و یکی از عمل پزشکی زیبایی غیر جراحی است که طی آن کوکتل های مخصوص که معمولا توسط پزشکان طب جایگزین تجویز میگردد، وارد پوست میشود. فیلتر درایر ها در سایز های مختلف با جنس بدنه فولادی طراحی و تولید می شوند و بعضی فیلتر ها دو طرفه و برخی یک طرفه هستند که در نصب فیلتر درایر یک طرفه حتما باید به فلش درج شده روی پوسته فیلتر توجه گردد تا در راندمان و عملکرد فیلتر درایر اخلالی ایجاد نشود.  Content was gen erated  by GSA  C ontent  G enerator Dem᠎ov ersion᠎!

همچنین در یک سیستم برودتی، سیال های سرد برای ایجاد سرما دارای رطوبت بالایی هستند و برای آنکه از رطوبت از آن ها گرفته و جذب شود نیاز به پوسته کر درایر احساس می شود . همچنین وجود رطوبت در سیستم برودتی باعث فاسد شدن سیال و روغن شده و حتی در اثر واکنش شیمیایی که در سیکل صورت میگیرد، اسید و لجن نیز تولید می شود. پوسته کر در یک سیکل تبرید در خط مایع قبل از شیر انبساط نصب می شود . چه زمانی فیلتر درایر یک سیستم تعویض می شود؟ آلودگی هایی که عموما در سیستم تبرید و سردخانه به دلیل واکنش های شیمیایی و آلودگی های محیطی به وجود می آید شامل ترکیباتی همچون موم (لجن)، پلیسه، رطوبت اسید و اکسید مس و غیره می باشد که به فیلتر درایر وظیفه حذف این آلاینده ها را دارد. فیلتر مناسب بایستی قابلیت جذب ذرات با قطر 20 میکرون را دارا باشد. اگر بخواهیم تفاوت کر درایر و فیلتر درایر را بیان کنیم، می گوییم، کر درایر همان هسته جامد و مرکزی است که در سیستم برودتی داخل پوسته قرار می گیرد که با هم تشکیل فیلتر درایر را می دهند. اگر در حال جایگزین کردن یک کمپرسور سوخته هستید، یک فیلتر مکش را برای محتوای اسیدی پوسته کور کستل آن تهیه کنید.

آموزش نرم افزار Comsol - ایسنا
خواندن

ﻣﺎﻫﯿﺖ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺗ. ﺨﻢ ﻣﺮغ.

آلومینای فعال یک ساختار متخلخل است، که به واسطه این سطح متخلخل سطح تماس بالایی را ایجاد می کند. ﺣﺪود. %. 95. وزن ﺧﺸﮏ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺗﺨﻢ را ﮐﺮﺑﻨﺎت ﮐﻠﺴﯿﻢ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ. ﮐﻠﯿﺎﺗﯽ در ﻣﻮرد ﮐﯿﻔﯿﺖ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ ﻃﯽ اﯾﻦ ﻣﺪت ژﻧﺘﯿﮏ . ﻣﺎﻫﯿﺖ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺗ. ﺨﻢ ﻣﺮغ. کمپرسور را خاموش کرده تا فشار مکش از فشار اتمسفر بیشتر شود. لازم به ذکر است که فیلتر درایر را قبل از رسیدن به حد افت فشار مجاز سیستم باید تعویض نمود. کر درایر همراه پوسته کر، جذب کننده رطوبت و گرد و خاک بوده و می تواند ناخالصی های سیستم را در لوله پیش از ورود به کمپرسور جذب کند. جذب رطوبت در این روش از طریق واکنش های شیمیایی اتفاق می افتد. سیلیکا ژل یکی از گزینه های مناسب برای انجام این کار است که به عنوان یک جاذب شیمیایی این وظیفه را انجام می دهد. این پوسته کر دارای 2 هسته بوده و قابلیت جذب خاک، روغن، رطوبت و اسید را دارد. در تمامی سیستم های تبرید تراکمی، وجود هرگونه رطوبت و ناخالصی علاوه بر فاسد شدن گاز مبرد و روغن تبرید، موجب واکنش شیمیایی و تولید اسید و لجن می گردد که باعث از بین رفتن قطعات جانبی سیکل تبرید و به خصوص کمپرسور می شود و همچنین طول عمر سیکل تبرید را کاهش می دهد.

زمانی که رطوبت سیستم بالا می رود و سایت گلاس سیستم وجود رطوبت را با رنگ زرد نشان می دهد. محل قرارگیری پوسته کر دقیقا قبل از رسیور است و بنابراین رطوبت اضافی و مواد خارجی به کمک توریهای شبکه ای، به همراه مایع مبرد وارد رسیور نخواهد شد. از معتبر ترین برند های فیلتر درایر موجود در بازار داخلی که دارای کیفیت و قیمت مناسب و همچنین بازدهی بالا جهت حذف رطوبت از سیستم تبرید می باشند می توان به برندهایی همچون فیلتر درایر جی ام سی (GMC)، فیلتر درایر دانفوس، فیلتر درایر آلکو و فیلتر درایر کستل اشاره کرد. رنگ سایت گلس به زرد تغییر کند که نشان دهنده بالا بودن رطوبت در سیستم است. برای مثال مولکولار سیو A3، زئولیتی با حفره هایی به قطر 3 انگستروم است و مولکولار سیو A4، زئولیتی با حفره هایی به قطر 4 انگستروم می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه قطعات برودتی مراجعه فرمایید. از ویژگی های کر درایر کستل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

قسط 8.6میلیون تومانی وام جدید مسکن/ سود 600میلیون تومانی وام 480میلیونی - خبرگزاری تسنیم
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *