کاهش 22 درصدی تلفات رانندگی در نوروز 1401

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی معاون هماهنگ کننده امور زیارتی استان خراسان رضوی گفت: تصادفات رانندگی در سال جاری ۲۲ درصد کاهش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد شب گذشته در مراسمی از کارکنان ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: پس از گذشت 2 سال از بیماری عروق کرونر در سال جاری موفق شدیم از 10 اسفند ماه سال 93 میزبان زائران باشیم. تا 4 آوریل 1401.” 8 میلیون و 500 هزار زائر در نوروز به مشهد آمدند که در مقایسه با نوروز 1398 که 7 میلیون و 400 هزار نفر بود؛ ما شاهد رشد 14 درصدی بودیم.

وی افزود: در زمینه حمل و نقل نیز ظرفیت خوبی در جمع آوری وسایل نورد هوایی، ریلی، اتوبوسی و خودرویی ایجاد شده است. رشد 61 درصدی در سفرهای هوایی، 64 درصدی در سفر با قطار، 3 درصدی در سفر با اتوبوس و 12 درصدی در سفر با خودرو را مشاهده کردیم. همزمان 65 هزار زائر غیرایرانی شامل 27 درصد عراقی، 11 درصد افغانی و 62 درصد سایر ملیت ها وارد مشهد شدند.

گنابادی نژاد گفت: مهم ترین موضوع اسکان زائران بود که گسترش همه ظرفیت ها شرایط را برای 499 هزار شب اقامت اعم از رسمی، تکمیلی و اضطراری ایجاد کرد که 13 درصد افزایش در استان و 24 درصد را نشان می دهد. در مشهد.»

وی افزود: گروه های زیادی از جمله مدارس به ما کمک کرده اند که ظرفیت خود را از 47 هزار نفر در سال 1388 به 51 هزار نفر رسانده اند. حسینیه ها، امامزاده ها، حوزه های علمیه، مساجد، گروه های بسیج و مجموعه های ورزشی نیز امکانات خود را در اختیار زائران قرار دادند. همچنین طبق برنامه ویژه تولیت آستان قدس، این آستان دارای ظرفیت 10000 شب اقامت زائران در هر شب بود.

آغاز فعالیت شخصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از 5 فروردین
خواندن

قائم مقام ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: امسال نسبت به سال های گذشته 22 درصد کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در حین رانندگی داشته ایم. تامین کالا و آذوقه برای تمامی زائران و بازرسی های گسترده بیش از 19 هزار قلم کالا در نوروز 1401 انجام شد و امسال یکی از معدود زمان های پیک بود که برای بازگشت مسافران مشکلی نداشتیم و در 13 فروردین ماه نیز امکانات اضافی وجود داشت. برای قطار و اتوبوس

وی گفت: همچنین از تمامی کمیته های خدمات سفر استان مانند کمیته امنیتی و انضباطی، کمیته پزشکی، کمیته امداد و نجات، کمیته اطلاع رسانی، کمیته خدمات شهری و کمیته فرهنگی و اجتماعی تشکر می کنم.

گنابادی نژاد ادامه داد: از مشارکت مردم در این بازدید و حمایت های استاندار خراسان رضوی کمال تشکر را دارم و امیدواریم در عید سعید فطر به خوبی میزبان زائران باشیم.

ستاد خدمات سفر در قالب 14 کمیسیون به بهره برداری رسید

سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: ستاد سفر استان در قالب 14 کمیته از آبان ماه 1400 کار خود را برای آمادگی برای نوروز 1401 آغاز کرد.

وی گفت: همانطور که می دانید ستاد خدمات سفر با موافقت هیئت وزیران پس از موافقت ها به صورت دائمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: از آبان ماه سال 1400 هزار و 400 جلسه برای آمادگی در نوروز 1401 تشکیل شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده در 14 کمیته زیر نظر یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی فعالیت آن آغاز شده است. . دستور کار همه کمیسیون ها شامل جلسات منظم کمیسیون، تنظیم صورتجلسه و نظارت بر تصمیمات بود.

راهنمای ساخت سردخانه از صفر تا صد کارن آلتای
خواندن

موسوی در خصوص توافقات صورت گرفته در ستاد خدمات سفر افزود: با اجرای حداکثری واکسن ها، برگزاری دوره های آموزشی برای تمامی اقشار، اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه بحران کرونا و ایجاد سفر ایمن برای زائران امام رضا(ع) انجام شود. خدمات رسانی به تمامی شهرها و پیش بینی امکانات اسکان اضطراری برای زائران بخشی از این تمهیدات بود.

وی افزود: تامین غذای عمومی و پارکینگ های با ظرفیت بالا و امکان تردد زائران به عتبات عالیات، اطلاع رسانی منطقه ای و بین المللی، فعال سازی سامانه های اطلاعاتی و دریافت شکایات، تشدید نظارت مردمی و بررسی میدانی شکایات از دیگر اقدامات این ستاد بود. “

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی تصریح کرد: فراهم آوردن مقدمات بازگشت زائران از مشهد با استفاده از امکانات عمومی از جمله تشکل ها و مساجد برای نظم و امنیت زائران علیرغم حضور گسترده زائران به ویژه زائران خارجی توزیع می شود. سفر به نقاط مختلف استان .بازار فروش صنایع دستی به منظور اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی و افزایش بازدید از مجموعه های فرهنگی و تاریخی و معروف از دیگر برنامه های ستاد خدمات سفر استان بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *