پویش آزادسازی مادران زندانی در خراسان رضوی برگزار می‌شود

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت یکی از برنامه‌های بسیج جامعه زنان استان آزادسازی مادران زندانی است. این پویش توسط سازمان بسیج جامعه زنان و با همکاری دفتر امور بانوان استانداری و همچنین سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

رویا حیدرزاده روز گذشته، ۲۹ دی، در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در این پویش به این موضوع می‌پردازیم که جای یک مادر زندان نیست. بر این اساس در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه حرکت خواهیم کرد.

وی در خصوص طرح‌های عملیاتی بسیج زنان استان که در دستور کار ستاد آن قرار گرفته، گفت: اولین برنامه از این طرح‌ها برگزاری سلسله نشست‌های تبیین ولایت اجتماعی زن است تا بر اساس آن زنان بتوانند نقش خود را در جامعه و خانواده ایفا کنند؛ لذا در این قسمت نشست بین‌المللی گفتمان ولایت اجتماعی زن برگرفته از اندیشه‌ها و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد. در سطح شهرستان‌ها نیز نشست‌های تخصصی دیگری با دیدگاه علمی و تبیینی برگزار می‌شود.

حیدرزاده افزود: برنامه کتابخوانی کتاب دریادل یکی دیگر از این طرح‌هاست. بر اساس این طرح افراد می‌توانند با مطالعه کتاب دریادل که به خاطرات سردار شهید رفیعی می‌پردازد، در مسابقه کتابخوانی شرکت کنند. این کتاب درباره تاب‌آوری و مسائل سبک زندگی بوده و الگوی بسیار مناسبی برای بانوان به حساب می‌آید. 

وی با بیان اینکه بایستی نگاه تحولی به حوزه زنان داشت، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با ایجاد نهضتی در راستای تبیین ارزش‌های انسانی برای زنان و سایر اقشار جامعه حرکت کرد. انقلاب اسلامی باعث ارزش‌گذاری مقام زن شد. دیدگاه‌هایی که امام نسبت به بانوان داشت، برگرفته از فرهنگ والای اسلام است.

جوشکاری کربن دی اکسید و دستگاههای جوش کربن دی اکسید آوا ابزار (2)
خواندن

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی عنوان کرد: تاکنون به جایگاه اصلی زنان آنچنان توجه نشده است. جایگاه و ارزش زنان در جامعه باید خیلی بالاتر و قابل تامل‌تر از این باشد. اگر نظریات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه زنان در جامعه اجرایی شود، بسیاری از مسائل این قشر حل خواهد شد. مشکل اصلی عدم اجرای این اندیشه‌ها در جامعه است. در واقع شرایط اینگونه است که نگاه غربی و فمینیستی فرصت را برای ابراز وجود مهیا می‌بیند؛ در حالی که آنچه به زنان هویت می‌دهد و آن‌ها را از بحران نجات می‌دهد، اندیشه‌های دین مبین اسلام است که نگاه والایی به ارزش‌های زنان دارد.

حیدرزاده با بیان اینکه در هفته گرامیداشت مقام زن در خصوص گسترش فرهنگ سیره فاطمی اقدامات متفاوتی انجام خواهد شد، ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در این ایام معرفی الگوی اسلامی، انقلابی و انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب به عنوان اهداف اصلی است که در برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی‌ها توجه ویژه‌ای به آن خواهیم داشت. این برنامه‌ها بر نقش زنان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه زنان به عنوان یکی از بزرگترین تشکل‌های مردمی در کشور شناخته می‌شود، عنوان کرد: در سطح خراسان رضوی برنامه‌ریزی‌ها در زمینه مسائل زنان در سه سطح محلات، شهرستان‌ها و استان انجام می‌شود. این برنامه‌ریزی‌ها بیش از ۲۵۰۰ محله را در بر می‌گیرد. پایگاه بسیج محلات برنامه‌های ویژه‌ای را برای عموم بانوان سطح محله درنظر گرفته و پیاده می‌کند. اکثر نیروهای این سازمان را افراد بومی تشکیل می‌دهند.

12 هزار نفر از آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند
خواندن

حیدرزاده در خصوص اقدامات انجام گرفته در سطح محلات برای بانوان گفت: عرضه محصولات فرهنگی در سطح کلیه محلات، برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های تولیدات مشاغل خانگی و… نمونه‌هایی از این فعالیت‌هاست. امسال ۶۰ مرکز کارآفرینی در سطح محلات راه‌اندازی شده و نزدیک به ۱۲۰۰ خانم در این مراکز فعالیت دارند که غالبا سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند و از این طریق تحت حمایت قرار گرفته‌اند. این مراکز کارآفرینی منبع درآمد بسیاری از خانوارهاست.

وی افزود: در زمینه تولیدات مشاغل خانگی از این ۶۰ مرکز ۲۰ مورد به بازارچه دائمی تبدیل شده است اما مابقی فصلی و مناسبتی است. خوشبختانه مردم به شدت از این تولیدات و این بازارچه‌ها استقبال کرده‌اند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زنان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای حمایت از این قشر است، گفت: این کارگاه‌های آموزشی برای سه گروه دختران، همسران و مادران برگزار می‌شود و در آن به ابعاد مختلف همسرداری، تربیت فرزند، آموزش‌های قبل ازدواج، مهارت افزایی و… پرداخته می‌شود.  

وی افزود: طرحی در سطح محلات به عنوان دست‌بوسی در قالب دیدار با مادران سالمند محله به ویژه مادران شهدا در این هفته انجام خواهد شد؛ در این طرح برای تکریم جایگاه مادران با مادران شهدا و مادران سالمند دیدار خواهیم داشت.

حیدرزاده با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این هفته اهدای خون به صورت خانوادگی است، گفت: سازمان انتقال خون با کمبود خون روبه‌رو است؛ از این رو پویش اهدای خون به صورت خانوادگی در این هفته مد نظر و مورد توجه ماست. بر این اساس متقاضیان به‌ صورت خانوادگی در مراکز اهدای خون حضور پیدا می‌کنند. خدمات اجتماعی محله‌محور یکی دیگر از خدماتی است که از ابتدای کرونا در غالب طرح شهید سلیمانی به مردم ارائه می‌شد و شامل اقدامات خداپسندانه با رویکرد مردمی مانند توزیع بسته‌های معیشتی، بیماریابی و امدادرسانی به خانواده‌های دارای بیمار و… می‌شود.

«سحر ستاری» اولین عضو هرمزگانی کمیته ملی تست دوپینگ بود
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای اقتصادی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *