نشت گاز در یک تئاتر نزدیک بود فاجعه به بار بیاورد

[ad_1]

شب گذشته، نشت گاز در تماشاخانه «ملک»، موجب تخلیه سالن و قطع اجرای یک اثر نمایشی شد.

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه ۳۰ آبان ماه به هنگام اجرای نمایش «نان» در تماشاخانه ملک، به دلیل نشت گاز، بازیگران و تعدادی از تماشگران، دچار سرفه و سرگیجه شدند و مسئولان سالن، در میانه اجرای این نمایش، سالن را تخلیه و آتش نشانی را خبر کردند.

در آغاز جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران از این موضوع خبر داد.

امیر سپهر تقی‌لو، مدیر روابط عمومی این سالن هم درباره چگونگی این ماجرا به ایسنا گفت: شب گذشته به دلیل مشکلی که در موتورخانه ساختمان وجود دارد، نشت گاز اتفاق افتاد. ابتدا بازیگران نمایش می گفتند دچار سرگیجه شده‌اند که اول فکر می‌کردیم به دلیل آلودگی هواست اما وقتی در میانه اجرای نمایش «نان» این وضعیت تشدید شد، بلافاصله با آتش نشانی تماس گرفتیم و اجرای نمایش را متوقف کردیم و گروه اجرایی و تماشاگران را به بیرون هدایت کردیم تا مشکلی پیش نیاید.

او تاکید کرد: خدا را شکر که این ماجرا به خیر گذشت و کسی آسیبی ندید. البته ما خیلی زود با آتش نشانی تماس گرفتیم چون اصلا جای ریسک نبود.

تقی‌لو درباره چگونگی بروز این مشکل در این تماشاخانه که ساختمانی استیجاری دارد، توضیح داد: تماشاخانه ما در یک ساختمان ده طبقه قرار گرفته که تمام بخش‌های آن اداری است و در دوران کرونا هم عموما دورکار هستند. این بنا قدیمی نیست ولی مساله این است که مالک ساختمان بعد از سرد شدن هوا، بدون اینکه وضعیت موتورخانه را بررسی کند، سیستم گرمایش را راه‌اندازی کرده است و این در حالی است که در یکی دو سال اخیر به دلیل کرونا، رفت و آمد زیادی در ساختمان نبوده و موتورخانه آن هم چک نشده است. از آنجاکه این ماجرا بعد از ساعت اداری رخ داد، دیگر طبقات متوجه آن نشدند.

از پوستر جشنواره سالانه شارونگار رونمایی شد
خواندن

او یادآوری کرد: سالن ما در طبقه همکف قرار دارد و سیستم تهویه آن به دلیل حساسیت کاری که انجام می‌دهیم، مجزاست اما نمی‌توان سیستم موتورخانه را مجزا کرد و به همین دلیل سیستم گرمایش ما با دیگر طبقات مشترک است و این مشکل از اینجا ناشی شد که خوشبختانه به خیر گذشت.

مدیر سالن «ملک»:  موتورخانه خاموش است، سیستم گرمایش برقی، روشن شد

در همین زمینه، عماد عامری، مدیر سالن ملک هم به ایسنا گفت: تا جایی که من متوجه شدم، قضیه بیشتر به دلیل افت فشار بوده که ظاهرا در تهران متداول است. در چند ماه گذشته، موتورخانه ساختمان چند بار چک شده بود و دیشب هم بعد از نشت گاز، موتورخانه را خاموش کردیم.

او در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه اقداماتی برای تامین امنیت در این سالن انجام شده است، توضیح داد: فعلا موتورخانه خاموش خواهد ماند تا مشکل آن به طور کامل رفع شود و بعد از چندین بار بازرسی و چک شدن، آن را روشن خواهیم کرد. 

عامری افزود: از آنجاکه سالن سیستم گرمایش برقی دارد، تا زمانی که مشکل موتورخانه به طور کامل رفع شود، از سیستم برقی برای گرم کردن سالن استفاده خواهیم کرد تا ضمن گرم نگه داشتن فضا، امینت گروه اجرایی و تماشاگران حفظ شود.

به گفته او، دو نمایشی که در این سالن روی صحنه‌اند، «برلینگتون» به کارگردانی مسعود میرطاهری و «نان» کار مهدی کوشکی امشب به اجرای خود ادامه می‌دهند و تماشاگرانی که شب گذشته موفق نشدند تا پایان نمایش «نان» را ببینند، در شب‌های دیگر، امکان دیدن این نمایش را خواهند داشت.  

صنعت نفت 2 - سپاهان 4 / پیروزی جدید شاگردان نویدکیا در قرن جدید
خواندن

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای اقتصادی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *