میوه ای با خواص ویژه! – ایسنا

[ad_1]

اثرات مثبت خوردن موز بر سلامت روده به خوبی شناخته شده است، اما فواید این میوه محبوب به همین جا ختم نمی شود. به گفته متخصصان، افزودن موز به رژیم غذایی می تواند از چند جهت به بهبود و ارتقای سلامت بدن انسان کمک کند.

به گزارش ایسنا، عصر ایران اگرچه قیمت موز برای بخش قابل توجهی از جامعه ما دسترسی به این میوه را محدود کرده است، اما باید تاکید کنیم که فقط خوردن میوه و لذت بردن از طعم آن نیست، زیرا موز یکی از محبوب ترین میوه ها در اسلوونی است. دنیایی که به نفع سلامتی است تنوع ارائه می دهد.

اثرات مثبت خوردن موز بر سلامت روده به خوبی شناخته شده است، اما فواید این میوه محبوب به همین جا ختم نمی شود. به گفته متخصصان، افزودن موز به رژیم غذایی می تواند از چند جهت به بهبود و ارتقای سلامت بدن انسان کمک کند.

پوست شما می تواند وضعیت خود را بهبود بخشد

به گفته متخصص تغذیه لیزا ریچاردز، یک موز متوسط ​​حاوی 13 درصد از نیاز روزانه به منگنز است که درصد نسبتا بالایی برای چنین میان وعده کوچکی است که خوردن آن آسان است.

مصرف منگنز می تواند ظاهر پوست انسان را بهبود بخشد زیرا این ماده معدنی برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن به حفظ ظاهر جوان پوست کمک می کند و از آسیب رادیکال های آزاد که می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود، محافظت می کند.

روده بزرگ از شما تشکر خواهد کرد

جان فاکس، مشاور تغذیه و ویراستار سلامت مجله Unwinder، به یک مطالعه در سال 2017 اشاره می کند که در بولتن تغذیه منتشر شده است که نشان می دهد موز حاوی ماده ای به نام “نشاسته مقاوم” است. نشاسته ممکن است مانند یک ماده مغذی با بار منفی به نظر برسد، اما نشاسته مقاوم در واقع به تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه کمک می کند.

اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه نقش مهمی در سلامت روده بزرگ دارند. بنابراین، هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، روده بزرگ شما سالم تر خواهد بود.

می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند

به گفته متخصص تغذیه لیزا ریچاردز، موز حاوی الکترولیت‌های ضروری است که می‌تواند به هیدراته و متعادل نگه داشتن بدن کمک کند. زمانی که بدن با مواد معدنی تعادل نداشته باشد، احتمال عوارض جانبی منفی مانند گرفتگی عضلات نیز افزایش می یابد.

می تواند نمک مصرف شده را متعادل کند

به گفته متخصص تغذیه سلین بیچمن، سطح پتاسیم موجود در موز برای سلامت کلی تغذیه مهم است. به خصوص اگر نمک زیادی بخورید. موز سرشار از پتاسیم است که یک ماده مغذی ضروری برای مبارزه با اثرات منفی سدیم است. دکتر. چان تانگ از خدمات پزشکی پال مال فواید پتاسیم را برجسته می کند و خاطرنشان می کند که سطوح کافی پتاسیم در رژیم غذایی انسان برای سلامت قلب و فشار خون بسیار مفید است و به کاهش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی کمک می کند.

می تواند به کاهش وزن کمک کند

به گفته ماری ویرث، متخصص تغذیه، موز به اندازه سایر میوه ها دارای قند و کالری نیست، اما علیرغم شهرت ظاهرا منفی، موز به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان می تواند به کنترل وزن کمک کند.

موز سرشار از فیبر است که هضم غذا را کند می کند و احساس سیری را برای مدت طولانی افزایش می دهد. همچنین خوردن این میوه به تنظیم و عادی سازی حرکات روده کمک می کند. بنابراین موز به عنوان یک میان وعده عالی در طول وعده های غذایی اصلی روزانه در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سفیر ایران در اتریش به شناسایی سناتور آمریکایی پاسخ داد

[ad_1] سفیر ایران در اتریش در واکنش به توئیت یک سناتور آمریکایی که به صراحت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.