مشکلات کارگران آذربایجان غربی جدی گرفته می شود

[ad_1]

ایسنا/ آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کارگران یکی از ارکان اصلی تولید و توسعه استان هستند، گفت: هدف اصلی توسعه بخش تولیدی ارتقای شاخص اشتغال و درآمد در آذربایجان غربی است.

محمدصادق معتمدیان امروز 12 اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی ستادی، تشکل های کارگری و کارگران نمونه آذربایجان غربی افزود: تمام تلاش ما در ایجاد، حفظ و تثبیت شغل و رفع مشکلات تولید و صنعت موثرتر است. در استان را در دستور کار قرار دادیم.

وی در خصوص اجرای برنامه های مختلف برای حمایت از بخش تولیدی در استان افزود: از جمله اقدامات انجام شده در ماه های اخیر ارتقای ظرفیت بخش تولیدی و نزدیک شدن شرایط تولید در واحدهای مختلف به ارزش های هدف و واقعی است. با تمام وجود دنبالش گشتیم.

استاندار آذربایجان غربی نیز حل مشکلات و مسائل حوزه کارگری همراه با حوزه تولیدی و خدماتی را در دستور کار جدی استان دانست و افزود: در این راستا کارگروه های ویژه ای را به سرپرستی فرمانداران شهرستان ها فعال کرده ایم. برای سازماندهی جلسات مورد نیاز هفتگی

معتمدیان همچنین ارتقای حقوق کارگران را از مهمترین برنامه های مدیریت عالی استان عنوان کرد و ادامه داد: نباید اجازه دهیم حقوق کارگران ضایع شود و باید با مشارکت کارفرمایان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم.

وی در ادامه موضوع مسکن کارگری را یکی از مهمترین موضوعات برای بهبود وضعیت کارگران عنوان کرد و یادآور شد: دولت برای ساخت مسکن برای همه اقشار تلاش می کند و کارگران در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارند.

آمریکا تا کنون چه تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است؟
خواندن

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه حدود 400 هزار کارگر در استان داریم اما تامین اجتماعی و شستا در آذربایجان غربی سرمایه گذاری لازم را نداشتند، افزود: این نهادها باید در استان سرمایه گذاری کنند که در این صورت کارگران می توانند منتفع شوند. از درآمد آنها.»

معتمدیان تسهیل سرمایه گذاری در آذربایجان غربی را یکی از برنامه های محوری دولت عنوان کرد و افزود: در این راستا با برنامه ریزی صحیح موانع سرمایه گذاری برطرف شده است و تلاش می کنیم برای ایجاد این حوزه تلاش همگانی کنیم. یک عامل کلیدی در رشد و توسعه چشم انداز، بیایید ایجاد کنیم.

وی در ادامه آذربایجان غربی را یکی از مناطق عقب مانده کشور در زمینه سرمایه گذاری در چهارده سال گذشته عنوان کرد و گفت: به دلایل مختلف از جمله وقوع جنگ اجباری و مشکلات مختلف سرمایه گذاری در استان صورت نگرفته است اما در حال حاضر آذربایجان وضعیت امنیتی بسیار با ثباتی دارد و یکی از امن ترین مناطق کشور است که این نقیصه نیاز به رفع دارد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: برای تسهیل سرمایه گذاری در آذربایجان غربی نیاز به احداث راه آهن مناسب است که با تکیه بر مزیت های نسبی استان از جمله معادن، کشاورزی، مرزها، تجارت بین الملل و صنایع وابسته می توان این مهم را انجام داد. “

به گزارش ایسنا، در پایان از کارگران نمونه استان تجلیل شد.

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *