مرندی: احتمال اجرایی شدن برجام در روزهای آینده زیاد است اگر …

[ad_1]

مشاور رسانه ای هیات ایرانی در وین تاکید کرد که برای دستیابی به توافق به تصمیمات سیاسی آمریکا نیاز است.

به گزارش ایسنا، محمد مرندی مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران در وین در گفت وگو با تارت ترکیه گفت: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها تصمیم درستی بگیرند، چشم انداز خوبی برای احیای برجام در روزهای آینده وجود خواهد داشت.

مرندی در پاسخ به سوالی درباره ضرب الاجل هایی که غرب برای توافق در وین تعیین کرده است، گفت: ایرانی ها حرف آمریکایی ها را جدی نگرفتند، گفت: یک سری ضرب الاجل تعیین شد اما ایران به کار عادی خود ادامه داد و این ضرب الاجل ها را نادیده گرفت. و تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. ایران نمی‌خواهد به توافقی برسد، اما مهم این است که به توافق خوبی برسد.

وی ادامه داد: ایران برای رسیدن به توافق خوب عجله دارد زیرا تحریم های وحشیانه و غیرانسانی آمریکا و اروپایی ها زنان و کودکان را هدف قرار داده است. آنها خشم خود را بر سر مردم عادی خالی می کنند، همانطور که در افغانستان، یمن، سوریه و ونزوئلا انجام داده اند. ایرانی ها خواهان رفع هر چه سریعتر تحریم ها هستند، اما ایران اشتباه نخواهد کرد و به توافق بدی دست نخواهد یافت.

مرندی افزود: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها خواسته های یک توافق خوب را فراهم کنند، به توافق خوبی می رسیم در غیر این صورت لفاظی های آمریکا تغییری در وضعیت فعلی وین و پشت میز مذاکره ایجاد نمی کند.

مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران در وین در پاسخ به سوالی درباره تاثیر اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه دونالد ترامپ علیه ایران گفت: خوب است که بر بازگرداندن تحریم ها پافشاری کرده اید. این تحریم های وحشیانه از زمان باراک اوباما آغاز شد و تاریخ از اوباما به عنوان فردی که مرتکب جنایت علیه بشریت و مردم عادی شده بود، یاد خواهد کرد. زمانی که ترامپ به قدرت رسید، علی رغم توافق هسته ای، تحریم ها را لغو کرد و حتی آنها را تشدید کرد. مردم در حال مرگ بودند و خانواده ها در رنج بودند زیرا هدف آنها این بود.

مقاومت در دل همه مستضعفان جهان جان تازه ای ایجاد کرده است
خواندن

مرندی گفت: بایدن در حال حاضر با اروپایی ها برای اعمال بالاترین تحریم ها علیه زنان و کودکان کار می کند، اما آنها شکست خورده اند. مقامات آمریکایی و حتی مقامات سابق اذعان کرده‌اند که تحریم‌ها با بیشترین فشار شکست خورده است، ایرانی‌ها برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را پیش برده و گسترش داده‌اند، و ایران موفق شده است روابط خود را با کشورهایی مانند چین، روسیه، جنوب و کشورهای همسایه گسترش دهد. کشورها تحریم ها را تمدید کنند.

وی گفت: آمریکا و اروپایی ها نیز با مشکلات فزاینده ای مواجه هستند. مدتی است که می بینیم دبیرکل ناتو بی کفایتی این ائتلاف را در برابر روسیه نشان داده است. همچنین شاهد مشکلات با چین و مشکلات داخلی بین آمریکایی ها و اروپایی ها هستیم. ایالات متحده باید هوشمند و واقع بین باشد و خواسته ها و شرایط ایران را برای یک توافق خوب بپذیرد که به نفع همه طرف ها باشد.

محمد مرندی درباره زمان احتمالی توافق در وین گفت: گفتن خیلی سخت است، ما می توانیم به هم نزدیک باشیم، اما بستگی به این دارد که آمریکایی ها و اروپایی ها حاضر به تصمیم گیری باشند، مشکلات حل شده و فقط چند سوال وجود دارد. باقی می ماند. در واشنگتن حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *