فعالیت فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی را ببینید

[ad_1]

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیراً تصویری از کیل بارون، فضانورد ناسا، یکی از هفت خدمه اکسپدیشن ۶۶ و کرو-۳ منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، در این تصویر، کایلا بارون در کنار آزمایشگاه فضایی کیبو (APH) ایستگاه فضایی بین المللی ایستاده است. آزمایشگاه فضایی کیبو بخشی از یک ایستگاه فضایی بین المللی است که توسط آژانس تحقیقات فضایی ژاپن طراحی و ساخته شده است.

آزمایشگاه فضایی کیبو بزرگترین جزء طراحی شده برای ایستگاه فضایی بین المللی است و در سال 2008 به طور کامل عملیاتی شد.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی روزانه فعالیت‌ها و آزمایش‌های مختلفی را انجام می‌دهند که نتایج آن می‌تواند به میزان قابل توجهی درک دانشمندان را در زمینه‌های مختلف افزایش دهد. مطالعات مواد پیشرفته، بهبود و افزایش منابع غذایی در فضا همه کارهایی است که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی انجام می دهند.

در این تصویر، ناسا یک فضانورد در کنار دستگاهی به نام APH است. فضانوردان دانه های گیاه را در دستگاهی به نام “APH” قرار می دهند. APH یکی از سه اتاق ناسا برای رشد گیاهان در ایستگاه فضایی است. این محفظه دارای بیش از 180 حسگر است که رطوبت، دما و غلظت دی اکسید کربن در محیط را هنگام رشد گیاه در داخل خانه تنظیم می کند.

10 نوامبر 2021 ساعت 21:03 به وقت شرقی (صبح پنجشنبه 05:33 به وقت ایران) فضانوردان مأموریت “کلاغ-3” به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند. در طول این ماموریت، چهار فضانورد ناسا به نام‌های راجا چاری، توماس مارشبورن، کایلا بارون و ماتیاس مورر فضانورد آژانس فضایی اروپا برای یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.

کارگران: دیگر توان خرید تخم مرغ را هم نداریم! - برترین ها
خواندن

این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری آژانس فضایی است. انتظار می رود هر ماموریت از جمله Crow-3 حدود شش ماه طول بکشد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و بازگرداندن آنها به زمین است. همچنین انتظار می رود فضانوردان ماموریت Crow-3 در بهار سال 2022 به زمین بازگردند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *