علائم “سرخک” و اهمیت واکسیناسیون به موقع کودکان

[ad_1]

این فوق تخصص گوارش اطفال به تشریح علائم و راه های پیشگیری از سرخک پرداخت و تاکید کرد: کودکان باید به موقع واکسن سرخک را تزریق کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر در مورد سرخک و چگونگی بروز آن به عنوان یک بیماری ویروسی که از طریق تنفس نیز منتقل می شود. مریم بهمنیار گفت: سرخک یک بیماری ویروسی است که از طریق تنفس منتقل می شود. شروع بیماری مانند سرماخوردگی همراه با آبریزش بینی، آبریزش بینی، بی حسی و سرفه است. پس از این علائم، تب بروز می کند و در روز سوم و چهارم، بثورات قرمز جداگانه ای در کودک ایجاد می شود که از صورت شروع می شود، سپس روی بدن ایجاد می شود و در نهایت روی دست ها و پاها ظاهر می شود.

وی افزود: معمولا با ظهور دانه های قرمز کودک بسیار بیمار می شود و تب می کند. مهم این است که هر زمان که متوجه چنین علائمی در کودک خود شدم، به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا کلینیک و پزشک معالج مراجعه کنیم تا در اسرع وقت درمان را شروع کرده و از بروز عوارض جلوگیری کنیم.

به گزارش کانال تلگرام وبدا، بهمنیار درباره واکسن سرخک نیز گفت: واکسن سرخک ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی پس از واکسیناسیون روتین کشوری تزریق می شود. لذا از خانواده ها می خواهیم برای تهیه واکسن سرخک و واکسن سرخک فرزندان خود به موقع به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. زیرا کودکانی که واکسینه می شوند معمولا از این ویروس در امان هستند. بنابراین، واکسیناسیون کودکان در برابر سرخک را به تاخیر نیندازید.

جزئیات و شرایط ثبت نام خودرو فیدلیتی ویژه مهر ماه 1400 - خبرگزاری فارس
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *