طبس – بررسی حوادث ایسنا

[ad_1]

کماندوهای آموزش دیده توسط ایالات متحده در اواخر دسامبر 1979 عازم مصر شدند و در پایگاهی در نزدیکی قاهره مستقر شدند. عملیات آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ماجرای تهاجم آمریکایی ها به طبس در واقع از ۱۳ آبان ۱۳۵۸ آغاز شد. زمانی که «دانشجویان مسلمان امام خمینی» به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و ۵۳ آمریکایی را گروگان گرفتند. ، وظیفه آزادسازی گروگان های آمریکایی را در یک عملیات کماندویی و بازگرداندن آنها به آمریکا به عهده داشتند.

طرح عملیاتی پنجه عقاب

برای اجرای عملیات پنجه عقاب یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده در تهران، 90 کماندوی دلتای ایالات متحده به فرماندهی سرهنگ چارلی بکویث و سرگرد میدوز به ایالت آریزونا ایالات متحده پرواز کردند. به مراحل پایانی آموزش اعزام شدند. و تحصیل در شرایط مشابه. از سوی دیگر گروه مخفی ویژه ای برای پشتیبانی و تهیه تجهیزات تکمیلی طرح عملیاتی و برقراری ارتباط با گروهک های ضدانقلاب مخفیانه وارد ایران شد.

کماندوهای آموزش دیده توسط ایالات متحده در اواخر دسامبر 1979 عازم مصر شدند و در پایگاهی در نزدیکی قاهره مستقر شدند. عملیات آغاز شد.

برای انجام این عملیات، شش فروند هواپیمای دلتا C-130 آموزش دیده توسط ایالات متحده و 90 کماندوی دلتا فورس از قاهره به یک ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای عمان منتقل شدند.

بررسی حادثه طبس

بدین ترتیب نیروهای آمریکایی از خلیج فارس به طبس عقب نشینی کردند اما این نیروها پس از تشکیل در صحرای طبس و قبل از حرکت به سمت تهران دچار طوفان شن شدند و از ادامه ماموریت ممانعت به عمل آمدند. البته «Milescapland» افسر سابق اطلاعاتی آمریکا که در کودتای 28 مرداد 1332 در ایران دست داشت، می گوید: «هدف از حمله طبس تنها آزادی گروگان ها نبود، بلکه کودتا برای سرنگونی رژیم ایران بود. “

برداشت مکانیزه ذرت دانه‌ای از مزارع داراب
خواندن

شن مأمور خداست

در همین حال امام خمینی (ره) در پیام مهمی که در رابطه با حمله نظامی ظاهری آمریکا صادر کرد، بر این نکته ظریف تأکید کردند: «آیا کسانی که به معنویات توجهی ندارند و به غیب اعتقاد ندارند، بیدار شوند. آقای کارتر را که می خواست به ایران بیاید تیراندازی کرد؟ تیراندازی کردیم شن در حال ریختن بود. شن مأمور خدا بود. باد مأمور خداست. باد مردم آدا را نابود کرد؛ این باد مأمور خداست. ماسه ها عامل هستند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *