سه اسیر زن فلسطینی دست به اعتصاب غذا زدند

[ad_1]

سه اسیر زن فلسطینی از شروع اعتصاب غذای خود در مخالفت با تعدی زندانبان‌های رژیم صهیونیستی و انتقال به سلول انفرادی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل ازسایت المیادین، پس از تعدی به مرح باکیر، شروق دویات و منی قعدان توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و کشف حجاب، آنها تصمیم گرفتند دست به اعتصاب غذا بزنند.

در همین راستا، انجمن “واعد” اعلام کرد، اداره بازداشتگاه “الدامون” به مدت سه روز آب برای استحمام را به روی زنان اسیر فلسطینی قطع کرده و تعدادی از زن‌ها طی تعدی به آنها حجابشان برداشته شد و یکی از اسرای زن فلسطینی در نتیجه ضربه وحشیانه به دست زندانبان‌ها آسیب دیده است.

این انجمن اعلام کرد، مرح باکر به سلول انفرادی الجلمه و شروق دویات به سلول انفرادی جلبوع منتقل شدند.

موسسه “مهجة القدس” نیز اعلام کرد، نیروهای سرکوبگر رژیم صهیونیستی به اسرای زن حمله کرده و منی قعدان را پس از ضرب و شتم به سلول انفرادی منتقل کردند.

در همین راستا، مرکز تحقیقات اسرای فلسطین تاکید کرد، مقامات رژیم صهیونیستی و اداره زندان‌ها طی هفته‌های اخیر عملیات سرکوب علیه اسرای فلسطینی را در راستای تلاش برای تضعیف استقامت و شکستن اراده آنها تشدید کرده‌اند.

این مرکز همچنین اعلام کرد، همزمان با شرایط فاجعه‌بار و سخت در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تداوم یورش به بخش‌ها و اتاق‌ها با هدف تفتیش، ایجاد مزاحمت و نقض حریم خصوصی آنها از طریق نصب دوربین‌های مدار بسته، اسرای زن در معرض عملیات سرکوب سازماندهی شده قرار دارند و از تمامی حقوق خود محروم شده‌اند.

رهبری ارشد جنبش جهاد اسلامی در زندان‌ها اعلام کرد: به تعدی وحشیانه در حق اسرای زن فلسطینی با تمام قدرت پاسخ خواهیم داد.

خیز طلا برای موج سواری رویِ رکود تورمی - برترین ها
خواندن

منابع فلسطینی نیز اعلام کردند، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به هیئت مصری در غزه در خصوص اسرای زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی پیامی ارسال کرده است.

تعداد اسرای زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۱ به ۳۲ اسیر رسیده است.

پیشتر باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرای زن فلسطینی در زندان دامون رژیم صهیونیستی در معرض شکنجه و سرکوب قرار گرفته و برخی از آن‌ها زخمی شده‌اند. همچنین شروق دویات، و منی قعدان و مرح باکیر، نمایندگان این اسرا به سلول انفرادی منتقل شدند.

این باشگاه از تمامی نهادهای حقوقی بین‌المللی و صلیب سرخ خواست فورا وارد مداخله شده و این اسرا را نجات دهند.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای اقتصادی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *