سردرگمی گیج کننده مطب های غیرشخصی/ سرنوشت پزشکانی که از کارتخوان فرار می کنند چه می شود؟

[ad_1]

ایسنا/ گلستان اگرچه قانون، پزشکان و وکلا را موظف به پرداخت مالیات کرده است، اما متاسفانه برخی از پزشکان در عین اجتناب از قانون و فرار از پرداخت مالیات، عدم ارائه دستگاه کارتخوان را برای بیماران سخت می کنند.

اگرچه برخی از کشورهای توسعه یافته اقتصاد خود را با مالیات مدیریت می کنند، اما در برخی کشورها از جمله ایران اهمیت موضوع مالیات به درستی در بین مالیات دهندگان قرار نگرفته است، متاسفانه بسیاری از مردم نمی دانند چرا مالیات می پردازند و این مالیات تنها اتفاقی است که در حال وقوع است. به دلیل این موضوع، برخی از شرکت ها از پرداخت مالیات فرار کرده اند زیرا معتقدند مالیات پول اجباری به دولت است.

شاید اگر فرهنگ واقعی در حوزه مالیاتی ایجاد می شد، امروز دولت در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و… دچار مشکل بزرگی نمی شد. امروز در استان گلستان هزار تخت نداشتیم و خدمات بهتری به مردم انجام شد.

در حالی که درآمدهای مالیاتی صرف امور مختلفی می شود و این امر به رفاه اجتماعی کمک می کند، بسیاری از افراد و فعالان اقتصادی پردرآمد یا به دلیل عدم آگاهی هستند یا علیرغم آگاهی از فواید آن برای کسب سود بیشتر، مردم به بردگی کشیده می شوند و سهم خود را پرداخت نمی کنند. مالیات برای مالیات، و این درآمد نفتی جایگزین را نادیده بگیرید.

طبیعتاً هرکس به اندازه ای که از تسهیلات داخلی می گیرد باید مالیات بدهد. هرچه این درآمد بیشتر باشد، مالیات بیشتری باید بپردازید، اما برخی از پرداخت مالیات اجتناب می کنند. یکی از مصادیق فرار مالیاتی مربوط به پزشکانی است که دستگاه کارتخوان تهیه نمی کنند، ضمن اینکه فرار از قانون و فرار مالیاتی کار را برای بیماران سخت می کند و همین موضوع زمینه شکایت را ایجاد کرده است.

علیرغم اینکه این گروه از پزشکان کم هزینه با درآمدهای حاصل از این قبیل مالیات ها و یارانه های دولتی در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل می کردند، امروز با فرار مالیاتی مانع توسعه آموزش و عدالت اجتماعی می شوند.

ستاره ای که 12000 سال دیگر به ستاره قطبی زمین تبدیل می شود
خواندن

نبود دستگاه کارتخوان در ادارات تخلف است

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در این خصوص گفت: برخی هنوز وارد نظام مالیاتی نشده اند که این افراد یا نمی خواهند اطلاعات خود را شفاف کنند یا برخی فکر می کنند برای هر معامله مالیات اخذ می شود اما اینطور نیست برای دخل و خرج افرادی که تا پایان بهمن اظهارنامه ارائه نکنند از اسفندماه کارتخوان قطع می شود اما از طرف دیگر نمی توانند معافیت پایه ماده 101 را اعمال کنند و نمی توانند تشکیل دهند. اظهارنامه مالیاتی سال آینده

علی اصغر هزارجریبی پایان بهمن ماه را آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه اعلام کرد و افزود: مالیات برخی مشاغل در بند 6 تبصره ششم قانون بودجه سال 99 و همچنین در بند دوم تبصره ششم ق. قانون. قانون بودجه 1400 پرداخت مالیات به پزشکان و وکلا. اختصاص داده شده است و فعالان این ادارات باید با دستگاه کارتخوان کار کنند و از دریافت وجه نقد منع می شوند.

وی افزود: در قانون بودجه برای مشاغلی مانند پزشکی و وکالت تکالیفی مشخص شده است و درصد زیادی از پزشکان این وظیفه را انجام می دهند اما تعداد انگشت شماری از دستگاه کارتخوان خودداری می کنند و معتقدند در تعیین مالیات انصاف رعایت نمی شود. در صورت ثبت اطلاعات افراد در سیستم مالیاتی کشور، چنین مشکلاتی ایجاد نمی شود و مامور مالیاتی دیگر بر کسی مالیات نمی گذارد و هزینه های رسمی از مالیات دریافتی کاهش می یابد و علاوه بر آن از 36 برخوردار می شود. میلیون تومان معافیت مالیاتی.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تاکید کرد: متاسفانه برخی از پزشکان طبق گزارش های موجود در مطب می گویند که دستگاه کارتخوان آنها کار نمی کند و یا بیشتر از دستگاه کارتخوان دریافت می کنند که این تخلف است. مجرمان و نظام و دانشگاه علوم پزشکی هستند و در صورت اطلاع از تخلفات پزشکان بر اساس گزارش های مردمی و دستگاه های نظارتی، مدارک و مستندات معتبری در اختیار داریم، می توانیم به مراجع قضایی شکایت کنیم.

قبض های برق را قسطی پرداخت کنید - اقتصاد آنلاین
خواندن

درآمدهای مالیاتی در داخل استان هزینه می شود

هزارجریبی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف می توانند با مراجعه به سامانه 1526 نظارت های لازم را انجام دهند. البته کارگروه ویژه مالیاتی هم تشکیل داده ایم و اعضای کارگروه از دفاتر غافل هستند و وکلا سرکشی می کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین تاکید ما بر عدالت مالیاتی است و بهترین راه نصب کارتخوان برای پرداخت مالیات بر اساس سود و زیان است، گفت: درآمدهای مالیاتی در استان گلستان هزینه می شود، کلیه کارهای ساختمانی و حقوق کارکنان و غیره. از درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها.

رئیس سازمان بهداشت و درمان استان گلستان همچنین گفت: کارتخوان ها یک موضوع قانونی است و چون استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب ها مورد تاکید است، اکثر پزشکان از کارتخوان استفاده می کنند و تعداد کمی کارتخوان ندارند. سازمان امور مالیاتی سازمان رسیدگی به تخلفات این پزشکان باید برای برخورد با آنها به مراجع قانونی معرفی شود.

جعفر طبرسا عدم وجود دستگاه کارتخوان در مطب را مغایر با ضوابط و مقررات دانست و ادامه داد: به هیچ عنوان آن را تایید نمی کنیم و اداره دارایی نیز از وجود یا عدم وجود کارت مطلع است. ” از سوی مراجع قانونی اطلاع رسانی نمی شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

نظام سلامت گلستان نیروی کافی برای نظارت بر درمانگاه های سرپایی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظام سلامت وظیفه نظارتی بر این موضوع ندارد، تصریح کرد: کل نظام سلامت گرگان تنها دو پرسنل دارد و امکان بررسی و نظارت بر وجود دستگاه های کارتخوان وجود ندارد. در هر عملی البته در صورت دریافت درخواست های عمومی به او تذکر شفاهی یا کتبی می دهیم و طبق قانون با پزشک مربوطه برخورد می کنیم.

رئیس سازمان نظام سلامت استان گلستان خاطرنشان کرد: همه پزشکان با آگاهی کامل از قوانین مربوط به دستگاه های کارتخوان، اطلاعات کافی را ارائه کرده اند که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کنند، مرتکب تخلف شده اند و اگر اداره دارایی اسامی را به ما بدهد. این پزشکان بیایید با آنها صحبت کنیم.

راهنما کاتالوگ فن زیلابگ Copy (2) مواد بیشتر
خواندن

طبرسا در خصوص دریافت پول های نامتعارف توسط برخی پزشکان گفت: کمیسیون ماده 11 به تخلفات مربوط به پزشکان رسیدگی می کند و بعضاً برای برخی تخلفات مجازات های بالایی در نظر گرفته شده است.

محمدمهدی زرگران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مجوز، نظارت و بررسی برخی مراکز از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، کلینیک، فیزیوتراپی و بینایی سنجی را بر عهده دارد. .بیش از 99 درصد این مراکز از کارتخوان استفاده می کنند اما دفاتر صدور مجوز بر عهده سازمان نظام سلامت است و نظارت بر جراحی ها در درجه اول بر عهده این سازمان است، البته تیم های نظارتی ما نیز بازرسی را انجام می دهند. دفاتر در کمیسیون موضوع ماده 11. رسیدگی به تخلفات در حال انجام است و سامانه 190 نیز برای گزارش تخلفات مختلف در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، پزشکان نیز مانند بسیاری از مودیان قطعا از پرداخت مالیات معاف نیستند، اما همچنان با خلأهای قانونی سعی می کنند از پرداخت مالیات خودداری کنند.

به نظر نمی رسد مجازات ها مانع فرار مالیاتی شود و مسئولان نیز وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند، اما قطعا تنها راه برای بازکردن این خلأ پیچیده، رفع خلأهای قانونی و اقدام فوری مدیران مالیاتی و دستگاه های ذیربط است.

مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که وصول مالیات نباید محدود به کارمندان و صاحبان مشاغل در بازار باشد، بلکه تمامی افراد پردرآمد، بدهکاران و افراد تأثیرگذار نیز باید به این وظیفه قانونی عمل کنند تا حق اقشار مختلف تضمین شود. جامعه. قانون

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *