رمضان ماه وحدت و همبستگی بیشتر مسلمانان است

[ad_1]

ایسنا/ کردستان رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه وحدت و همبستگی بیشتر مسلمانان است، گفت: در این ماه مبارک اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در مساجد و تکایا گرد هم می آیند و به عبادت می پردازند. ”

دکتر. یعقوب احمدی روز سه شنبه در وبینار تقریب مذاهب و تقریب که به همت دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان ماه خودسازی انسان است زیرا در این ایام مبارک مسلمانان می توانند با پروردگار خود ارتباط نزدیک تری برقرار کنند. .

وی افزود: روزه یکی از وظایف دین مبین اسلام و در بین مسلمانان با مذاهب مختلف رایج است و عامل اصلی ایجاد وحدت و همدلی است.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با تاکید بر اینکه هر منطقه و استانی در ماه مبارک رمضان آداب خاص خود را دارد، گفت: همه باید پاسدار شعائر دینی منطقه خود بوده و همواره در برنامه های مختلف به آن توجه داشته باشند. “

احمدی افزود: در این ایام خجسته اهل سنت و شیعیان استان کردستان در کنار هم در محافل ختم قرآن کریم، افطاری ها و شب های قدر یاد خدای متعال می کنند و جشن وحدت و انسجام است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این وبینار با تاکید بر اینکه زبان، چشم، گوش هر مسلمانی باید در این ماه نوعی روزه باشد، گفت: آرام آرام.

ماموستا فایق رستمی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند ماه رمضان ماهی است که خداوند خیرات را در آن می افزاید و گناهان را پاک می کند و بر همه برکت و رحمت می فرستد.

دیپلمات ایرانی در سازمان ملل: یکجانبه گرایی از کرونا خطرناک تر است - ایرنا
خواندن

وی یادآور شد: در این ایام خجسته اطعام نیازمندان و مستمندان یکی از موضوعات مهمی است که می طلبد همه مسلمانان نهایت تلاش خود را برای مشارکت در این امر خیر به کار گیرند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *