در مرحله بعدی ما دو انتخاب خواهیم داشت (2)

در مرحله بعدی ما دو انتخاب خواهیم داشت
کمپرسور بیتزر

استفاده از کمپرسورهای اسکرو به دلیل توان و ضریب عملکرد بالا در ساخت چیلر و سیستمهای رک جهت سردخانهها، بسیار مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است. از کمپرسورهای اسکرو سری کامپکت معمولاً در ساخت چیلرهای تهویه مطبوع و سیستمهای رک جهت سردخانههای صنعتی با ظرفیت بسیار بالا استفاده میگردد. از این مدل کمپرسورهای اسکرو که بصورت نیمه بسته نیز هستند و مانند کمپرسورهای اسکرو سری کامپکت قابلیت تعمیر دارند. عدم طراحی کامپکت مهمترین تفاوت این دسته از کمپرسورهای سمی هرمتیک اسکرو با دستۀ سمی هرمتیک کامپکت است. یک ظرف آب را تصور کنید یه روی شعله است گرما باعث جوشش آن می شود مایع به بخار تبدیل میشود این را می گویند تبخیر ، خب این در دمای اتاق بود … این تغییر حالت یعنی از حالت مایع به گاز تبدیل میشود یعنی به جوش می آید و تبخیر میشود این جوشیدن و تبخیر شدن است که سرما تولید میکند – حالا کمپرسور با فشار همان بخار تولید شده را مایع میکند . در واقع خود گاز فریون نیست که سرما تولید میکند بلکه تغییر حالت گاز فریون است که سرما تولید میکند – حالا کمپرسور کمک میکند که به حالت قبلی برگردد یعنی آماده شود برای تولید سرمای جدید !

مراجعه به کاتالوگ این شرکت است.

با تغییر در حجم سیلندر و سرعت حرکت پیستون و همچنین توان سیمپیچ کمپرسور، میتوان ظرفیت و توان کمپرسور را تغییر داد. همان طور که از اسم کمپرسورهای پیستونی میتوان فهمید، این کمپرسورها برای متراکم کردن مبرد از ساز و کار سیلندر و پیستون استفاده میکنند. تولید این نوع کمپرسور که در صنعت تهویه مطبوع و سرمایشی کاربرد بسیار زیادی دارد، تأثیر زیادی را در پیشرفت شرکت بیتزر گذاشت. یکی از مهمترین محصولات شرکت بیتزر کمپرسور سردخانه و تهویه مطبوع است. یکی از روش های مهم انتخاب کمپرسور بیتزر مراجعه به کاتالوگ این شرکت است. یکی از دلایل مهمی که ما دنبال مایعی غیر از آب برای تبخیر بودیم این بود که بتوانیم به دمای پایین تری برسیم یعنی در دمای پایین تری تبخیر شود اصطلاحا نقطه جوش پایین تری داشته باشد ….. یعنی ما مجبوریم یک مبرد را بعد از تبخیر بازیافت کنیم و بار ها و بار ها استفاده کنیم .

مبل ال چستر کلاسیک
خواندن

 Da ta has been creat​ed by G SA C​ontent G en er ator ᠎DEMO!

اگرجه به مرور وضعیت بهتر شد تا این بار نوبت به اولریش شوفلر برسد که با نبوغ خود نام بیتزر را یک بار دیگر سر زبانها بیندازد. معنی واضح این جمله اینستکه در دمای اتاق به صورت گاز خواهند بود برای همین به آنها گاز گفته می شود مثلا گاز فریون ! همانطور که ملاحظه می شود سیکل سیستم برودت برای این نوع از کمپرسور نمایش داده شده است. این کمپانی در سرتاسر جهان دارای نمایندگی فعال بوده و بخشی از تولیدات خود را در دیگر کشورها مانند چین، آمریکا، پرتغال، اندونزی و … خب حالا سومین تفاوت کولر آبی و گازی این است که بین مایع مبرد در کولر آبی و هوای عبوری واسطه ای نیست یعنی آب داخل هوای عبوری تبخیر می شود در حالی که در کولر گازی مبرد با هوای عبوری ترکیب نمی شود و سرما اول یک سطح فلزی را سرد میکند و پره های فلزی سرد شده هوا را سرد میکند اگر این موضوع در کولر آبی انجام می شد یعنی یک واسطه وجود داشت (که از این به بعد به چنین واسطه هایی مبدل می گوییم ) دیگر کولر آبی هوا را شرجی نمی کرد .

کمپرسور بیتزر

در واقع مایع اینقدر گرما جذب کرد تا بخار شد ! پس آب باید از یک جایی گرما جذب کند این گرما را از هوای عبوری جذب میکند ، در نتیجه هوایی از کولر خارج می شود که گرمای خود را از دست داده است ! این است مفهوم آسان سرمایش ! اول این که چون عامل اصلی سرمایش همان مایع تبخیر است از طرفی معادل عربی سرمایش ، ” تبرید” است به سرمایش تبرید میگویند و همین طور به مایع خنک کننده ” مبرد ” . دومین فرق اساسی اینستکه در سیستم های سرمایشی گاز تحت فشار است گاز تحت فشار میل زیادی برای مایع شدن دارد ما برای راحتی با شبنم زمستان مقایسه کردیم ولی اگر با سیستم های دیگ بخار آشنایی داشته باشید میدانید که به دلیل فشار ، حتی خود بخار آب در دماهای سوزان شبنم میزند و مایع میشود ! و نمی خواهیم در مورد آن ذره ها صحبت کنیم ولی می دانیم آن ذرات ثابت نیست و حرکت میکنند چندین نوع حرکت دارند مثلا در جای خود لرزش دارند یا به دور هسته می گردند ، دلیل این حرکت ها هم عوامل مختلفی است که ما تصمیم نداریم در مورد همه آنها صحبت کنیم !

نوآوری منجر به تولید محصولات غیررقابتی می شود / ذبح خلاقیت در غیاب قانون مالکیت فکری
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *