خدمات خمکاری فلزات (Bending)

خدمات خمکاری فلزات (Bending)
خم برک, خمکاری برک, پرس برک

محور Z که با حرکت عرضی دو تکیه گاه نسبت به هم و متناسب با عرض قطعه تغییر می نماید. در نوعی از این قیچیها که برای برشهای طویل و مستقیم مورد استفاده قرار میگیرند، محور تیغهها نسبت به یکدیگر موازی بوده و به کمک تکیه گاه آن میتوان عرض مورد برش را تنظیم نمود. از دیگر انواع قیچیها قیچیهای نیبلر هستند که در ۳ گروه دستی، میزی و ستونی وجود دارند. قابل ذکر است که قیچیهای گردبر در دو گروه دستی و ماشینی وجود دارند. این قیچیها را در دو نوع دستی یا ماشینی ساخته و برای تأمین حرکت تیغه متحرک آنها ممکن است که از مکانیزم لنگ یا فشار روغن (هیدرولیک) استفاده گردد. فاصله گیج عقب و حرکت رم بالایی با تنظیم برقی و نمایشگر شمارنده. مکانیکی: این نوع در مقایسه با برک هیدرولیکی سرعت بالاتر اماقدرت کمتری دارند و به همین علت برای ورق هایی که از ضخامت بالایی برخورداند مناسب نمیباشند . غلتک بالایی این دستگاه از جنس فلز سخت و غلتک پایینی آن از جنس مواد الاستیکی پوشیده شده توسط پلیاورتان با مقاومت بالا است. تیغه متحرک که در بالا قرار دارد، عمل برش را از طریق یک اهرم دوبل انجام میدهد. قسمت متحرک بر اساس فرمان دریافت شده از کنترلر دستگاه بروی قسمت ثابت حرکت می کند و در وسط میز انحنایی به سمت بالا برای خنثی کردن تغییر شکل های سازه ای ایجاد می کند و این مهم تضمین کننده زاویه خم یکسان در وسط خم و طرفین است.

آریزو 5 جدید مدیران خودرو چند؟ (1400/7/15) - اقتصاد آنلاین
خواندن

دستگاه پرس برک (brake press ) بهصورت های دوبل ، پرس برک برقی cnc و پرس برک تک جک در صنعت یافت می شوند. MBend یک برنامه کاربردی برای برنامه نویسی و شبیه سازی دستگاه خمکاری CNC برای به حداکثر رساندن منابع تولید است. تعیین این پارامتر به شما این امکان را می دهد تا مدت زمان لازم جهت نرخ تولید محصولات را با دقت بیشتری محاسبه نمایید. در نگهداری تیغهها باید توجه لازم به عمل آید و چنانچه تیغهها پس از مدتی کند شدند باید به وسیله افراد متخصص و ماهر با ماشین سنگ دقیق نسبت به تیز کردن آنها اقدام شود در غیر این صورت کندی تیغهها اضافه بر به وجود آوردن لبههای بریده یا شکسته در ورق بریده شده موجب آن میشود که در ورق بریده شده پلیسههای زیادی به وجود آید و همچنین موجب فرسایش زیاد راهنماهای ضربه زن میشود تیغههای کند احتمالاً ممکن است موجب آسیب رساندن به بدنه قیچی هم گردند. برای برش صحیح و دقیق نگهداشتن ورق و همچنین تنظیم دقیق آن حایز اهمیت است بنابراین وجود نگهدارندههای ورق در گیوتین از وسایل ضروری بشمار میآید. با این نوع قیچیها میتوان برشهای مستقیم طویل و همچنین برشهای قوسدار را نیز انجام داد. بدیهی است که عرض برش در این قیچیها محدوده بوده ولی از نظر طول برش محدودیتی ندارند. This article h᠎as  been cre​at ed  with GSA Con​tent Gen erator Demoversi​on.

بدیهی است چنانچه روی پدال بهطور مستمر فشار وارد آید چون صفحه کلاچ آزاد نمیباشد و نیرو به میل لنگ یا بادامکها کماکان منتقل میشود کشوئی قیچی در هر رفت و برگشت عمل برش را انجام میدهد ولی در غیر این صورت هر مرتبه که به پدال فشار وارد آید عمل برش انجام میگیرد. طول تیغههای این نوع قیچی معمولاً بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیمتر و قدرت برش ان تا ضخامت ۵ میلیمتر است. در این قیچیها معمولاً تیغه پائینی ثابت بوده و به لبه میز قیچی سوار شدهاست. این قیچیها تنها برای بریدن ورقها و قطعات تخت به کار میروند و از آنها نمیتوان برای بریدن مفتولها و شمشهای فرم دار استفاده کرد؛ زیرا این عمل به تیغههای آن صدمه میزند. برای سرعت عمل بیشتر در بریدن ورقها مخصوصاً آنهایی که دارای طول زیادتری میباشند، از قیچی گیوتینی استفاده میشود. نقش نگهدارندههای ورق ثابت نگهداشتن ورق بر بستر (میز) قیچی گیوتین در لحظه برش است انجام این امر به نیروی زیادی نیاز دارد، چنانچه ورق بعلت عدم نیروی کافی جهت نگهداری آن از محل خود حرکت کند طبعاً برش صحیح صورت نخواهد گرفت. تیغه بالائی که بهطور عمودی قابل حرکت است نسبت به تیغه پائینی دارای زاویهای از ۱ تا ۶ درجه بوده و میتوان با عبور دادن آن از کنار تیغه ثابت (پائینی) عمل برش را انجام داد.

تولید ملک، طرح دولت در سال 1401
خواندن

با به گردش درآوردن چرخ مدوری که روی ماشین تعبیه شدهاست، نیروی محرکه در قیچی گردبر دستی تأمین میشود. قیچیهای ماشینی دارای انواع مختلفی هستند از جمله: ۱- قیچی برقی انیورسال -۲- قیچیهای گیوتین -۳- قیچیهای گردبر ماشینی و … برای اینکه در موقع برش ورق جابجا نشود بر روی کشوئی متحرک قیچیهای گیوتین نگهدارنده هائی نصب گردیده که همزمان با حرکت تیغه فوقانی به طرف تیغه پائین که برش انجام میشود ورق را با تمام قدرت نگه میدارند این نگهدارندهها دارای یک پیستون مستقل میباشند که با هوای فشرده (سیستم پنوماتیک) یا روغن تحت فشار (سیستم هیدرولیک) عمل نگهداری ورق را در تمام طول خود تقسیم میکند. نحوه کار این قیچیها بدین صورت است که پس از روشن کردن دستگاه و براه انداختن الکترو موتور با فشار آوردن روی پدال کلاچ دستگاه عمل نموده و نیروی الکترو موتور به وسیله واسطههایی به میل لنگ یا بادامکهای قیچی منتقل میشود و حرکت دورانی را به حرکت عمودی تبدیل میکند و در نتیجه موجب پائین آمدن کشوئی گیوتین که تیغه فوقانی روی ان نصب است شده و با کمک تیغه پائین قیچی که همواره ثابت بوده و به میز بدنه دستگاه محکم شدهاست عمل برش بتدریج انجام میشود. حرکت تیغهها توسط دست یا الکترو موتور از طریق چرخ دنده هائی بهطور همزمان انجام میگیرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با خمکاری برک وب سایت خود باشید.

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *