تولید بیش از 6000 تن گوشت ماهی در استان همدان

[ad_1]

ایسنا/ همدان رئیس اداره امور شیلات و آب سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید بیش از 6 هزار و 800 تن گوشت ماهی در سال گذشته خبر داد.

جعفر کاویانی دلشاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته 6 هزار و 810 تن ماهی آزاد، کپور گرمابی و آمور و چهار میلیون و 810 هزار ماهی زینتی در استان همدان تولید شد.

وی در خصوص اشتغال 1200 پرورش دهنده ماهی و ماهی در استان همدان افزود: توسعه آبزی پروری استان همدان در سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال زایی» ادامه خواهد داشت.

کاویانی دلشاد فعال سازی واحدهای راکد ماهی و آبزی پروری در استان همدان را از برنامه های مهم اداره کل شیلات و امور آب جهاد کشاورزی استان در سال جاری برشمرد و یادآور شد: با اجرای این برنامه جمعیت در استان خواهد بود که این جمعیت در استان خواهد بود. شامل دوره های پخت و پز ماهی و آموزش برای پرورش دهندگان ماهی خواهد بود.

راه اندازی قزل دانش نهاوند یکی از اولویت های امسال است

وی ادامه داد: یکی از اولویت های امسال بحث فعال سازی و راه اندازی واحد شرکت قزل دانش نهاوند بود که اواخر سال گذشته مورد بازدید معاون وزیر قرار گرفت.

تولید 40 درصد تخم قزل آلا در کشور

کاویانی دلشاد با بیان اینکه شرکت قزل دانش نهاوند 40 درصد تخم مرغ قزل آلا در کشور را تولید می کند و این واحد یکی از پروژه های مهم و کارآمد است، خاطرنشان کرد: این واحد در سال های 92 و 93 رکورددار بوده و بالغ بر 80 عدد تولید کرده است. این کشور دارای یک میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا و 200 تن گوشت ماهی است و همچنین 40 درصد از تخم های جوجه ریزی شده در کشور را تولید می کند.

خانواده های 22 بهمن وارد «جهاد تبیینی» می شوند.
خواندن

وی افزود: راه اندازی این واحد علاوه بر ارز از ورود ویروس های VHS و عوامل میکروبی به کشور جلوگیری می کند و تولیدکنندگان در اوقات فراغت از این توله ها و تخم های جوجه کشی استفاده می کنند.

رئیس اداره امور شیلات و آب سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین از تدوین برنامه های لازم در بحث شیلات استان همدان در سال جاری خبر داد و گفت: صدور مجوز و بیمه ماهیان زینتی و ماهیان گرم و سرد. آب از جمله این برنامه هاست.

کاویانی دلشاد با اشاره به تشکیل جلسات مختلف برای پرورش دهندگان ماهی و پرورش دهندگان ماهی استان همدان در سال جاری گفت: در سرمایه در گردش و ظرفیت بانکی واحدهای راکد استان خواهد بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *