این شیرآلات برای متناسبسازی طراحی نشدهاند (10)

این شیرآلات برای متناسبسازی طراحی نشدهاند
بال ولو

سوای اینکه شما این شیر را به چه نامی می شناسید، تمام این عبارت به یک نوع شیر بر می گردد که ما ترجیحا آن را شیر گازی یا شیر توپی خطاب قرار خواهیم داد؛ به نظر می رسد دو نام در مقابل چهار نام منصفانه تر است. تمام شیرهای توپی کاستل می توانند به یک محرک الکترومکانیکی برای باز و بسته شدن از راه دور مجهز شوند. ، شیر دوار ترکیبی مجهز به گیربکس پین سیکلوئید. ویژگی اصلی شیر دوار تیغه درج شده این است که می توان فاصله بین پروانه و پوسته را با توجه به خصوصیات مواد مختلف با مطابق با قطعات درج شده تنظیم و مجهز کرد. ۱٫ بصورت کاهش در سطح مقطع (Reduced Bore) در این نوع یک حالت اُرفیس مانند داریم و سطع مقطع حفره روی گوی کمتر از ورودی و خروجی شیر است. مسیر اول با کاهش در سطح مقطع همراه است و حفره روی گوی کوچک تر از ورودی و خروجی شیر می باشد. جنس بدنه شیر توپی فولادی همان طور که نامش پیداست از جنس فولاد ساخته شده است. اگر شیر در وضعیت باز قرار داشته باشد، چرخش هندویل در جهت عقربههای ساعت باعث میشود تا توپ نیز در همان جهت حرکت کرده و پورت موجود در توپ عمود بر جریان قرار بگیرد.

وقتی که اهرم هم تراز لوله است، شیر باز بوده و هنگامی که عمود بر لوله است، شیر بسته می باشد. با گردش 90 درجهای اهرم شیر ،شیر توپی فولادی نیز گردش 90 درجه کرده و سیالات به سهولت از آن عبور می­کنند.این نوع شیر دارای مشخصات فنی مخصوص به خود است. تفاوت هزینه بین شیر توپی شناور و شیر توپی ترنیون دار در زمانی که کلاس ولو و سایز ولو بالا می رود موردی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. با چرخش ساقه شیر به سمت موقعیت باز شدن ساچمه چرخیده و سوراخی که در وسط آن تعبیه شده است در مسیر ورود و خروج سیال قرار می گیرد و در نتیجه سیال از شیر عبور می کند. وقتی که ساچمه طوری بچرخد که سوراخ آن عمود بر مسیر سیال قرار گیرد دبی سیال متوقف می گردد. علاوه بر مزیت انعطاف پذیری در اندازه، شیر ترونیون دارای گشتاور کمتری در مقایسه با شیر فلوتینگ بوده (و از آنجا که محرک های کوچکتر و اقتصادی می تواند برای کار با شیر تعبیه شود، این ویژگی می تواند در صورت نیاز به فعال شدن دریچه، سودمند واقع شود). بطور متعارف این سری از شیرها مشخصه های کمتری برای تنظیم جریان دارند و همچنین در وضعیت تنطیم جریان بدلیل سرعت بالای سیال، نشیمنگاه در معرض سایش سریع قرار میگیرد. Th is h᠎as  been c reat ed  by GSA Content G​ener᠎ator ​DE᠎MO !

غرب: چین نمی تواند در درگیری میان اوکراین و روسیه بی طرف باشد
خواندن

از شیرهای ساخته شده با نشیمنگاه تفلون و یا پلیمرهای فلوئور دار میتوان در محدوده دمای ۲۷۰ درجه سانتیگراد استفاده کرد اما برای دماهای بالاتر باید از نشیمنگاههای گرافیتی استفاه کرد. در مورد تفاوت بین ورودی جانبی و ورودی بالایی در یک شیر توپی باید گفت در شیر توپی با ورودی بالایی دسترسی به توپی از قسمت بالای شیر است و نسبت به شیرهای با ورودی جانبی دسترسی راحت تری دارند اما در شیر توپی با ورودی جانبی دسترسی به توپی از قسمت جانبی یا پهلوی شیر بوده و ساختار یکپارچه ای ندارند و قیمت آن ها نیز کمتر از شیر توپی با ورودی بالایی است. مونتاژ و ساخت شیرآلات ورودی جانبی نسبت به شیرآلات ورودی بالا آسانتر بوده زیرا که برای گروه دوم، جهت درستی انجام کار، به تجربه طولانی و استادکاری نیاز است. حتی اگر شیر برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرد به هیچ وجه آببند آن دچار مشکل نمیشود و در نتیجه ، آنها به عنوان شیر آفر کاملا مناسب میباشند . بدلیل استفاده از این مواد الاستومری در این شیرها نمی توان در دماهای بسیار بالا از آنها استفاده نمود.

ها معمولا گرانتر از گیت ولو با مشخصات مشابه هستند.

اگر اندازه مجرا بیش از این باشد، سیت قادر به تحمل توپ های سنگین تر نبوده و شیر توپی نمی تواند عملکردی ایمن و کارآمد را در پی داشته باشد. وقتی که توپی در موقعـیت نیمه باز قرار میگیـرد، جریان آشـفتهای در شیر ایجاد میشود این مشخصه باعث محدودیت کاربرد Ball Valve میگردد. شیر توپی از جمله شیرآلات جمع و جور و بسیار پرکاربرد است که در انواع گوناگونی تولید شده تا پاسخگوی نیاز های زیادی باشد. متداول ترین طرح “طرح توپ شناور” است. از مهم ترین برندهای تولید کننده شیر توپی یو پی وی سی می توان به پیمتاش ترکیه و سی اچ اسپانیا اشاره کرد. از شیر توپی برای کنترل جریان فقط زمانی که سیال گاز باشد میتوان استفاده کرد. برای دسته بندی این قطعات باید به ساختمان و شکل طراحی آن ها توجه کرد. بال ولو ها معمولا گرانتر از گیت ولو با مشخصات مشابه هستند. برخی از Ball valve ها دارای عملگرهایی هستند که بصورت دنده خورشیدی عمل میکنند.

از نظر تئوری: تورم اخیر، زلزله، ارز اولویت را بالا می برد
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *