این ساز مانند چاقو است و باید به دست او بیفتد

[ad_1]

هادی منتظری که بر لزوم حضور فعال هنرمندان موسیقی در هر دوره و موقعیتی تاکید می کند، می گوید: باید دید کار موسیقی من چیست؟ هنر سیاسی است یا اجتماعی و فرهنگی؟ اگر کارم واقعا هنری است، باید همیشه سازم را بزنم.

هادی منتظری، آهنگساز و نوازنده تار که سه شنبه 26 بهمن ماه در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت، در ادامه گفت وگو با ایسنا، درباره اینکه چرا اساتید بزرگ موسیقی تمایلی به حضور در جشنواره موسیقی فجر ندارند، گفت وگو می کند. صحبت کردند و دیدند مشکلشان چیست و چه ایرادی به جشنواره دارند. مشکل آنها از نوع فرم جشنواره است؟ یا حقوقی است که می دهند؟ البته هزینه ای که جشنواره برای هر نمایش به هنرمندان می دهد کم است.

گوسلار ادامه می دهد: این جشنواره در سال های اخیر با نشاط بیشتری همراه بوده است اما برخی از نوازندگان بنا به دلایلی با آن کنار آمده اند. برگزارکنندگان جشنواره باید سعی کنند با اساتید موسیقی تعامل داشته باشند و آنها را به گفت و گو دعوت کنند تا در صورت وجود نواقص جشنواره، کاستی ها را بیان کرده و برای رفع آن تلاش کنند نه اینکه آنها را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه معتقدم حضور هنرمندان موسیقی در جشنواره موسیقی فجر بهتر از قطع رابطه با آن است، ادامه داد: در غیر این صورت در جشنواره قهر می کردم و در آن شرکت نمی کردم.

جشنواره را چگونه می بینید؟ وی پاسخ داد: بعد از دیدن همه برنامه ها توانستم با تحلیل اجراها و نقد اجراها نظر درستی در مورد جشنواره بدهم نه اینکه صرفاً اشکالات را نقد کنم. در واقع ما کلمه انتقاد را نمی دانیم و فکر می کنیم هر جا انتقاد می گوییم فقط باید اعتراض کنیم. از سوی دیگر، نقد به معنای بیان نقاط قوت و ضعف فرآیند به منظور اعتلای آن است.

چرا برنج ایرانی گران شده است؟ - خبرگزاری تابناک
خواندن

با او صحبت کردیم که برخی معتقدند جشنواره، هر چه که باشد، همچنان محلی برای اجرا و اجرای برخی از هنرمندان جامعه است.

او گفت: «من این را انکار نمی کنم. برگزاری جشنواره بهتر از لغو کامل آن است. ما باید از هر فرصتی برای ارائه هنرمان استفاده کنیم و آن را با سیاست مرتبط نکنیم.

از منتظر درباره لزوم برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز پرسیدیم. وی پاسخ داد: در اجرای جشنواره موسیقی جوان که به عنوان مثال من یکی از داوران آن هستم، آنقدر مفید بود که جوانان علاقه مند شوند و در آن شرکت کنند. پس بهتر بودن بهتر از خوب نبودن است. حضور جوانان در جشنواره ها آنها را تشویق می کند. چون بالاخره در عین حال برای آنها منبع درآمدی است و در بیوگرافی نوشته شده است که بعداً می توانند از آن برای کارهای هنری خود استفاده کنند.

این هنرمند همچنین درباره پیشنهاد خود برای ارتقای کیفی جشنواره موسیقی فجر گفت: باید بودجه جشنواره را افزایش دهیم; چون بودجه اش کم است. وقتی بودجه زیاد است البته می توانند گروه های خوب مختلف داخلی و خارجی را دعوت و ارائه کنند. اما هزینه کمتری برای جشنواره خرج می شود، برگزارکنندگان جشنواره نمی توانند آن طور که باید پیش ببرند و باید دائماً به همان درآمدها و هزینه ها فکر کنند.

وی ادامه داد: جشنواره همچنین باید تبلیغات بیشتری داشته باشد. چرا که هنرمندانی که روی صحنه می روند با تبلیغات کم و بی اطلاعی مردم از داشتن آن، مدام از خالی شدن سالن می ترسند.

راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال
خواندن

منتظری همچنین در ادامه این گفتگو از عدم نمایش تصویرگر در تلویزیون گفت: مشکل ما این است که رادیو ساز را نشان نمی دهد و به همین دلیل مردم هنرمند و ساز را نمی شناسند. ما سرودهای انقلابی زیادی داریم که با ساز ساخته شده اند.

وی ادامه داد: این ساز مانند چاقو است که اگر آن را به جراح بدهید نجاتتان می دهد و اگر آن را به مجرم بدهید می میرد. موسیقی اگر توسط انسان نادان ساخته شود منجر به خلق قطعات زشت و ضعیف می شود، اما وقتی آن را به استادی سپرد، آثاری خلق می کند که وقتی دنیا می شنود، با آن رشد می کند و به نگاه او به دنیا کمک می کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *