ایران جزو 10 کشور برتر جهان از نظر وام مسکن زیست تخریب پذیر / پیشنهادهایی برای کاهش شدت انقراض

[ad_1]

ایران از نظر تنوع زیستی جزو 10 کشور برتر دنیاست و اگر مراقب این ذخایر نباشیم این ذخایر منقرض شده اند و کارشناسان کشور امیدوارند روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی باشد. فرهنگ مناسب در جامعه حفظ شود.

به گزارش ایسناتخمین زده می شود که جمعیت جهان طی 30 سال آینده از 9 میلیارد نفر فراتر رود و استفاده از روش های جدید در تولید محصولات کشاورزی برای تامین غذای چنین جمعیتی با استفاده از فناوری هایی که منابع به طور بهینه در دسترس هستند، اجتناب ناپذیر است.

شاید بتوان گفت تراژدی «واویلیف» که امروز زمینه ساز توسعه گنجینه های بی پایان بیولوژیکی و ژنتیکی شده است. به دنیا توضیح دهید که کاهش فقر و گرسنگی در توسعه ذخایر ژنتیکی و بیولوژیکی کشورهاست.

نیکلای ایوانوویچ واویلوف، ژنتیک و گیاه شناس برجسته شوروی و برجسته ترین کار او تأسیس مرکز واویلوف به عنوان زادگاه کشتی سازی بود. او بیشتر عمر خود را وقف مطالعه و اصلاح گیاهانی مانند گندم، ذرت و سایر غلات کرد.

Wawleev به تحقیقات خود در مورد ژنتیک مندلی ادامه داد و استدلال کرد که استفاده از گونه های مقاوم می تواند تولیدات کشاورزی را برای جلوگیری از قحطی افزایش دهد. او در تمام زندگی خود با گرسنگی مبارزه کرد، بزرگترین مجموعه دانه های جهان را جمع آوری کرد و تحقیقات او نقش مهمی در توسعه ژنتیک و تنوع زیستی داشت.

واویلیف در جریان پاکسازی های استالینیستی در سال 1940 زندانی شد و در سال 1943، سه سال بعد، در طول جنگ جهانی دوم، از گرسنگی در اردوگاه های گولاگ درگذشت.

تراژدی «واویلیف» به اینجا ختم نمی شود. برعکس، مجموعه‌ای که او در جریان محاصره لنینگراد جمع‌آوری کرد، داستان یک اسطوره دیگر را تشکیل می‌دهد. از زمان آغاز جنگ جهانی دوم در سال 1939 و پس از حدود دو سال، آلمان نازی به مرزهای روسیه رسید، در حالی که دولت شوروی که قلمرو خود را در حمله آلمان از دست داده بود، تمام آثار هنری و تمام اشیاء قیمتی را سفارش داد. مکان های امن تر در شرق، اما مجموعه بزرگی از دانه های مخفی “واویلوف” را در لنینگراد به جا گذاشت.

با کمک نیروهای فنلاندی در شمال، آلمانی ها موفق شدند شهر لنینگراد و سنت پترزبورگ امروزی را محاصره کنند. محاصره هولناکی که باعث شد شهر ۸۷۲ روز غذا نداشته باشد و هزاران نفر در جریان این حملات هوایی کشته شوند.

پارسیان لیزر، برش لیزر استیل • فارسی ها زوج سالم (3)
خواندن

در همین حین، همکاران و شاگردان واویلیف که ارزش مجموعه مخفی را می دانستند، در را بستند و آن را ایمن کردند تا مجموعه را از گرسنگی و موش محافظت کنند.

این افراد برای مدت طولانی برای تغذیه خود به گندم، ذرت، سیب زمینی، برنج و انواع دانه ها و ریشه های خوراکی دست نمی زدند و در نهایت 9 نفر از آنها در ساختمانی از همان مجموعه از گرسنگی جان خود را از دست دادند، اما مجموعه ای از دانه‌هایی که امروزه به نام Wawilf شناخته می‌شوند، نقش مهمی در توسعه کشاورزی و تحقیقات ژنتیک گیاهی داشتند.

ذخایر ژنتیکی و بیولوژیکی از گنجینه‌های پایان ناپذیری در مسیر توسعه کشورهای جهان محسوب می‌شوند و ارتباط مستقیمی با امنیت ملی، امنیت اقتصادی، امنیت غذایی و امنیت بهداشت عمومی دارند. از این رو راه اندازی مراکز نگهداری نمونه های ژنتیکی و بیولوژیکی برای کشورهای مختلف بسیار حائز اهمیت است چرا که می دانند این مراکز نقش مهمی در تحقیقات بیوتکنولوژیکی و توسعه محصولات بیوتکنولوژیکی دارند.

آنها همچنین می دانند که توسعه محصولات بیوتکنولوژی تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورها دارد.

در همین راستا مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران پیشنهادی مبنی بر تعیین پانزدهم فروردین ماه به مناسبت «روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی» به شورای فرهنگ عمومی ارسال کرد که به تصویب شورای عالی فرهنگ رسید. انقلاب، این روز در تقویم رسمی ثبت شده در سال 2015.

ایجاد مجتمع بزرگ زیستی در ایران

به گفته رئیس انجمن ژنتیک ایران، ایران یکی از 10 کشور برتر جهان از نظر تنوع زیستی و با شرایط اقلیمی متفاوت، از نظر تنوع زیستی بسیار غنی از جمله گیاهان، جانوران، میکروارگانیسم ها و … است. در محیط آبی و خشکی. اکوسیستم پتانسیل ایجاد در کشور ایجاد کرده است.

محمود تولایی، رئیس هیئت مدیره انجمن ژنتیک ایران در گفت وگو با ایسناوی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد کارشناسان به شورای عمومی، ۱۵ فروردین را روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی اعلام کرد.

وی درباره اهمیت ذخایر ژنتیکی ایران گفت: ایران از نظر ذخایر بیولوژیکی و ژنتیکی جزو 10 کشور اول جهان است و ایران از منابع زیستی تقریباً برابری در اروپا اعم از گونه های جانوری و گیاهی برخوردار است.

تولایی تنوع زیستی را اساس بسیاری از فعالیت‌های تولیدی صنعتی در صنایعی مانند زیست‌شناسی، تخمیر، معدن، مواد غذایی و پروبیوتیک‌ها و لبنیات، بهداشت، واکسن‌سازی و داروسازی دانست. آنها مجموعه های بیولوژیکی هستند.

فروپاشی از درون! - الف
خواندن

رئیس هیئت مدیره انجمن ژنتیک ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 20 مجموعه مختلف ذخایر ژنتیکی و بیولوژیکی با مقررات دستگاه هایی مانند وزارت کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری جهاد، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معدن و تجارت و سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران.

وی یادآور شد: بنابراین باید به این گنجینه توجه می شد و بهانه ای برای نامگذاری چنین روزی به مدیریت و بهره برداری از این گنجینه ها کمک می کرد. همانطور که مقام معظم رهبری در سال 1386 تاکید کردند که برای این موضوع نیازمند سازوکاری هستیم، نامگذاری روز منابع ژنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

بقیه الله، استاد فرآورده های بیولوژیکی مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) نیز که به بررسی ابعاد مختلف حفظ ذخایر زیستی و ژنتیکی می پردازد، تصریح کرد: حوزه زاگرس و استان های مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد مجموعه متنوعی است. گیاهان ژنتیکی و کویرهای ایران گنجینه ای از گیاهان مقاوم به خشکی هستند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر مناطق بیابانی، گونه های گیاهی مقاوم به نمک نیز در مناطق ساحلی وجود دارد، گفت: گونه های گیاهی مقاوم به سرما نیز از دیگر ذخایر ارزشمند ژنتیکی کشور هستند و اگر ارزش این ذخایر را ندانیم. “، ظرفیت بزرگ اقتصادی از بین خواهد رفت.

تولایی گفت: به عنوان مثال اکثر داروهای تولید شده در اروپا در حال حاضر منشا گیاهی دارند و اکثر این گیاهان دارای تاییدیه FDA هستند.

این متخصص ژنتیک با اشاره به تاریخچه طب سنتی در ایران یادآور شد: به همین دلیل ظرفیت های ژنتیکی زیادی داریم و این می تواند ظرفیت اقتصادی زیادی برای کشور باشد.

نکته مهم در مورد تنوع ژنتیکی این است که آن را حفظ می کند و روش های حفظ این ذخایر به ما می گوید که باید به انقراض گونه ها، به ویژه گونه های ژنتیکی منحصر به فرد توجه کنیم. زیرا انقراض این گونه ها در واقع انقراض و انقراض سرمایه خواهد بود.

روش های کاهش تخریب منابع بیولوژیکی

استاد دانشگاه بقیه الله با اشاره به راهکارهای کاهش انقراض گونه های زیستی و ژنتیکی در کشور گفت: یکی از این راهکارها اجرای مدل های مدیریتی برای حفظ ذخایر ژنتیکی در کشور برای حفظ ذخایر ژنتیکی جمعیت های زیستی است.

وی افزود: اگر انبار عظیمی از کالاهای با ارزش در کشور داشته باشیم اما این کالاها گواهینامه نداشته باشند، قابل استفاده نیستند. بیش از 20 هزار نمونه ژنتیکی در کشور به ثبت رسیده است که موضوعاتی مانند طبقه بندی، توسعه روش های علمی برای شناسایی آنها و نگاهی به استفاده از آنها از دیگر مولفه هایی است که می تواند در کاهش انقراض این گونه ها موثر باشد.

سولدو بخشش؟ هر چه زودتر بهتر / یقه نصیرزاده را بگیرید!
خواندن

رئیس هیئت مدیره انجمن ژنتیک ایران تاکید کرد: امروزه توسعه سیستم های آنالیز سیستم ها و استفاده از آنالیز ژنتیک مولکولی به ما این امکان را می دهد که توانایی های این دارایی ها را بهتر بشناسیم و بهتر و بهتر بتوانیم این کشورها را حفظ و حراست کنیم. میراث ژنتیکی.”

تولایی تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت پایدار کشور هستیم اولین مولفه آن حفظ، حفاظت، استفاده هوشمندانه و پایدار از این ذخایر زیستی خدادادی است و امیدوارم روز ملی ژنتیک و زیستی نامیده شود. منابع می تواند فرهنگ درستی ایجاد کند.» جامعه باید در حفظ این سرمایه مؤثر باشد.

سوء استفاده ما از طبیعت و سرمایه ای که داریم

تولایی به اثرات تخریب محیط زیست بر انقراض گونه ها اشاره کرد و هشدار داد: قطعاً در صورت عدم رسیدگی به این ذخایر می توانیم این ذخایر را از بین ببریم، اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که تمامی ذخایر فسیلی، معدنی و نفتی مصرف می شود.»، اما هر چه بیشتر منابع بیولوژیکی و ژنتیکی را زنده و پویا نگه داریم، بیشتر تکثیر می شوند؛ مانند یک گیاه گندم، با کاشت بذر در خوشه آن ده ها و صدها گندم تولید می کنیم.

وی افزود: هرچه از ذخایر ژنتیکی مصرف کنیم به این معناست که از این منابع در صنایع دارویی و غذایی استفاده کرده ایم اما به معنای دستیابی به گونه های جدید برای محیط زیست و بیابان زایی و گسترش این منابع خواهد بود. شد.

تولایی گفت: با استفاده مدیریت شده از این گنجینه های جاودانه، این ذخایر برای ما پایدار می ماند.

وی در خصوص شرایط حفظ ذخایر ژنتیکی در کشور با بیان اینکه قطعا توسعه پایدار ذخایر ژنتیکی مستلزم انجام مطالعات آسیب شناسی در این زمینه است، گفت: حفاظت، نگهداری و استفاده صحیح را انجام می دهیم اما قطعا در این مسیر ضعف های زیادی داریم. به کاهش این نقاط ضعف و بهینه سازی مزایای ما کمک کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *