انواع کمپرسور پیستونی {کمپرسور پیستونی یخچال، کولر، چیلر و…} (3)

انواع کمپرسور پیستونی {کمپرسور پیستونی یخچال، کولر، چیلر و…}
کمپرسور سیلندر پیستونی

اولین گام در راستای رعایت نکات ایمنی کمپرسور ، مطالعه دستور العمل راهنمای کمپرسور پیستونی می باشد و باتوجه به اینکه نکته بسیار مهم و تاثیرگذاری در طول عمر کمپرسور می باشد بسیاری از افراد از توجه به نکات و مطالعه آن به راحتی عبور می کنند . به ماشین آلاتی که گازها را متراکم می کنند کمپرسور گفته می شود. با توجه به تغییرات آب و هوایی، دانشمندان هر روز از کم شدن منابع آبی و گرم شدن زمین سخن گفته و ما را به استفاده بهینه از انرژی دعوت میکنند. این امر باعث کم شدن تعداد برجستگی ها و هرمتیک بودن کمپرسور و درست قرار گرفتن محور سیلندر ها نسبت به محور درز (سوراخ) زیر یاطاقان میل لنگ می شود کمپرسور سیلندر پیستونی . اولا انبساط گاز موجب انجام كار مفيدي مي گردد كه نمونه اي از آن حركت رو بعقب پيستون مي باشد، بعبارت ديگر بخشي از انرژي صرف شده در مرحله تراكم ، در اين فرآيند بازيابي مي شود، يعني وجود فضاي مرده در كمپرسور باعث هدر رفتن تمامي انرژي مكانيكي نمي گردد. بديهي است با عقب رفتن پيستون، گاز حبس شده در فضاي مرده منبسط شده و تا زماني كه فشار درون سيلندر به فشار اتمسفر نرسد، پيستون داراي حركت رو به عقب خواهد بود .

کمپرسور سیلندر پیستونی

᠎Th is w as created by G᠎SA Con tent Generator D emoversion!

هوای حبس شده درون محفظه با فشار پیستون که رو به بالا حرکت می نماید فشرده شده و از سوپاپ خروجی خارج می شود. میکاس کمپرسور واحد تولید و مونتاژ کمپرسورهای هوای فشرده می باشد و با سابقه و فعالیت گسترده طی نیم قرن که از زمان تاسیس این مجموعه می گذرد می تواند شما را راهنمایی کند. مهندسان برودت دامون آماده ارائه مشاوره فنی و قیمت دقیق محصولات شرکت بیتزر آلمان با تماس شما هستند. الکترو موتور های مورد استفاده در کمپرسور های پیستونی شرکت بادبان بنا به درخواست مشتری و توان مورد نیاز انتخاب می گردد و این الکتروموتور ها معمولا از نوع ایرانی ( الکتروژن و موتوژن ) هستند. شرکت بیتزر به عنوان یک قطب صنعتی و علمی در زمینه تجهیزات برودتی و ایرکاندیشن خصوصاً کمپرسروهای برودتی، جزء شناخته شدهترین برندهای دنیا به حساب میآید. کارتر: کارتر یک قسمت اساسی برای اتصال قسمتهای مختلف است و ضمناً نیروی ایجاد شده را تحمل می کند لذا باید سخت و مقاوم باشد کارتر های بسته تحت فشار مکش بوده و مکانیزم میل لنگ و شاتون و روغن کاری در آن قرار می گیرد و برای کنترل سطح روغن شیشه روغن نما و برای دسترسی به مکانیزم میل لنگ و شاتون و پمپ روغن درپوشهای حفره ای و جنبی وجود دارد.  Post was c reated with GSA Cont en t  Gene​ra​to᠎r DEMO.

پیستون: یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در کمپرسور ها پیستون ها می باشند که حرکت رفت وبرگشتی در سیلندر انجام می دهند.سوپاپ مکش روی آن قرار دارد و کانالی وجود دارد که از طریق این کانال بخار مبرد از لوله مکش به سوپاپ مکش هدایت شده ودرنهایت به محفظه سیلندر وارد می گردد. كمپرسورهاي تناوبي اساسا ” جزء ماشينهاي با ظرفيت ثابت مي باشند ولي در شرايط خاصي مي توان ظرفيت آن را برحسب شرايط مورد نظر تغييرداد كه شرح كامل روش هاي متداول براي اين منظور در قسمت هاي بعدمقاله ارائه خواهد شد. افزایش فشار سیالات به روش کاهش حجم و یا به روش افزایش انرژی جنبشی و تبدیل آن به فشار به دو روش جابه جایی مثبت ودینامیکی که این روش ها مورد استفاده در صنایع تهویه ،صنایع هوایی و… بزرگترين مزيت اين كمپرسور ها در مقايسه با ساير انواع مورد استفاده در صنايع (دوراني وگريزازمركز) بالا بودن راندمان كلي آن وقابليت دست يابي به فشا رهاي بالا مي باشد.با پيشرفت صنعت، در طي قرون نوزدهم و بيستم تغييرات مهمي در ساختار و طراحي كمپرسورهاي پيستوني حاصل شد و اين امر در درجه اول مديون انقلاب صنعتي و گسترش صنايع شيمائي و پتروشيمي می باشد. جهت شناخت مقدماتي عملكرد كمپرسورهاي پيستوني مي توان تلمبه هاي باد دستي را مورد بررسي قرار داد، چرا كه اين تلمبه ها ضمن سادگي در رفتار داراي تمامي مشخصه ها ي يك كمپرسور پيستوني می باشند.

بررسي موارد ذكر شده در بالا داراي نتايج جالبي مي باشد كه نياز به بررسي و تجزيه و تحليل بيشتري دارد. ثالثا راندمان حجمي كمپرسوري كه داراي فضاي مرده مي باشد (كه البته وجود آن الزامي است) به درصد فضاي مرده مرتبط است. 8. كمپرسورهاي پيستوني داراي فضاي مرده بوده و به همين خاطر راندمان حجمي آنها ب ويژه در نسبت تراكم هاي با لا، پائين مي باشد. از سوي ديگر فشار دهش قابل دسترس در اين كمپرسور ها به مقاومت موجود در مقابل جريان گاز بستگي داشته كه توسط عوامل مكانيكي و حرارتي داراي محدوديت هایي ميباشد ولي به سرعت حركت پيستون و خواص گاز مورد تراكم مرتبط نمي باشد. در اين مرحله نيز نيروي لازم براي غلبه بر نيروي فنر (فنرها ) و از دست رفت انرژي ناشي از اصطكاك موجود در مسير عبور گاز از درون سوپاپها بايد مورد توجه قرار گيرد . 1. اين كمپرسورها از نوع رفت و برگشتي بوده و لذا همواره مقداري نيروي متعادل نشده درآن باقي مي ماند و به همين خاطر نياز به فوندانسيون سنگين تري دارند.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

سفیر ایران در اتریش به شناسایی سناتور آمریکایی پاسخ داد

[ad_1] سفیر ایران در اتریش در واکنش به توئیت یک سناتور آمریکایی که به صراحت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.