استدلال های فرمانده سنتکام علیه نقش ایران در منطقه

[ad_1]

فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام در جریان سفر اخیر خود به فلسطین اشغالی، در مصاحبه ای اختصاصی با یک روزنامه عبری زبان، درباره نقش ایران در منطقه و الحاق آمریکا به آن بحث کرد.

کنت مک کنزی، فرمانده گروهک تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا) که درست پیش از پایان دوره مسئولیت خود به سر می برد، در مصاحبه ای اختصاصی با ایسنا به عنوان فرمانده سنتکام از فلسطین اشغالی بازدید کرد. روزنامه اسرائیلی هیوم در پاسخ به این سوال که بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جهانی چیست؟ مسکو یا پکن؟ وی گفت: من مستقیماً به این سؤال پاسخ نمی‌دهم، اما به شما می‌گویم که ما چین و روسیه را تهدیدی مهم در استراتژی دفاع ملی و رویکرد خود می‌بینیم. کره شمالی و ایران نیز یک تهدید محسوب می شوند، اما نه به اندازه دو مورد اول، اما [در نوع خود] آنها یک تهدید و البته سازمان های افراطی هستند. آمریکا یک قدرت جهانی است، بنابراین ما باید یک دیدگاه جهانی داشته باشیم و باید با بیش از یک تهدید روبرو شویم و باید بتوانیم این تهدیدها را متعادل کنیم.
پاسخ مک کنزی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، که گفت روی کار آمدن در کاخ سفید استفاده از زور آخرین راه حل است و با توجه به اینکه این ایده برای روسیه چه در خاورمیانه و چه در خاورمیانه جواب نداد. وی گفت: ما اهداف بیشتری برای ایران داریم. یکی این است که ما (اجازه نمی دهیم) آنها به سلاح هسته ای دست یابند. ما این هدف را به طرق مختلف دنبال می کنیم، به ویژه از طریق فرآیند دیپلماتیکی که در حال حاضر توسط مذاکره کنندگان ما انجام می شود. در ضمن سهم من [حل] مشکل این است که ایران یا حتی نیروهای نماینده آن از تجاوز به ما یا شرکای ما در منطقه جلوگیری کرده و موفقیت هایی نیز داشته است.
فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به عملیات موسوم به «نیروهای نیابتی ایران» در منطقه، ایران را می توان به برجام محدود کرد؟[توافق هسته‌ای] وی با خوش بینی تصریح کرد: یکی از عوامل بازدارنده در منطقه، جلوگیری از درگیری بین کشورهاست و از این امر جلوگیری شده است. در زیر این سطح قطعاً فعالیت در منطقه خاکستری وجود دارد. [مثلا] نیروهای نیابتی ایران و فعالیت های مخرب آنها. نمی‌دانم واقعاً می‌توانیم جلوی چنین فعالیت‌هایی را بگیریم، اما می‌توانیم از گسترش تنش جلوگیری کنیم و این وظیفه اصلی ماست.
اودر ادامه داد که اگر اسرائیلی بود، با وجود اینکه ایران بزرگترین تهدید برای جهان یا حداقل اسرائیل با ادعایی علیه ایران است، گفت که نمی تواند موضع اسرائیل را از دیدگاه خود و سنتکام تفسیر کند. چشم انداز ایران را یک شرور بزرگ نامید[ایران] به عنوان گروه اصلی تهدیدها، هم در داخل و هم در خارج از منطقه متمرکز هستند.
مک کنزی در قسمت دوم گفت وگو در پاسخ به این سوال که آیا ادعاهای ایران مبنی بر اینکه هدفش دستیابی به سلاح هسته ای نیست را باور دارد، گفت: «مهم نیست به چه چیزی اعتقاد دارم». مهم این است که من چه چیزی را مشاهده و کشف می کنم. بیا دیگه[ایران] آنها در حال حاضر در حال مذاکره با ما هستند و من فکر نمی کنم در حال حاضر در حال ساخت سلاح هسته ای باشند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فلسطین اشغالی باید ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای هر کاری انجام می دهد، باور کند، گفت: ما سال ها شرکای خوبی بودیم. من نمی توانم به این سوال پاسخ دهم، فقط شما می توانید به آن پاسخ دهید. اما من به شما می گویم که بخشی از سفر من به اینجا و دیگر سفرهای من به منطقه در هفته های اخیر پیامی اطمینان بخش است مبنی بر اینکه ایالات متحده از اهمیت این منطقه و روابط ما با دوستان و متحدان خود در منطقه آگاه است. ، و ما به معامله ادامه خواهیم داد.

قیمت ورق مبارکه 2 میل 100*200 + وزن ⋆ کاویان
خواندن

به گزارش ایسنا، ادعاهای مک کنزی درباره نقش ایران در منطقه ویرانگر است، در حالی که ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله مبارزه با داعش داشته است.

او استدلال می کند که تهدیدات ایران برای امنیت منطقه و فراتر از آن، با افزایش فروش تسلیحات به کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، رقابت تسلیحاتی در منطقه را افزایش داده و به تنش ها دامن زده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
sorsec

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *