آشنایی با کمپرسور اسکرال کوپلند گروه صنعتی دی (6)

آشنایی با کمپرسور اسکرال کوپلند – گروه صنعتی دی
کمپرسور کوپلند, کمپرسور اسکرال کوپلند

کمپرسور اسکرال Copeland سری ZR سازگار با گازهای R407c ،R513a ،R450a ،R22 و R134a می باشد و برای سیستم های سرمایشی، تهویه مطبوع خانگی و صنعتی و همچنین انواع چیلر آب خنک و هوا خنک مورد استفاده قرار می گیرد و بهترین بازده فصلی را نیز دارار هستند. کمپرسور اسکرال کوپلند (copeland scroll compressor) از محبوب ترین و پر طرفدار ترین نوع کمپرسور های برودتی به شمار می رود. کمپرسور اسکرال کوپلند از سال ۱۹۷۹ میلادی در کارخانه کوپلند تولید می شود این نوع کمپرسور در بازار به کمپرسور فرفره ای و یا کمپرسور اسکرال نیز شناخته می شود. برای سال های متمادی کمپرسور Semi Hermetic شرکت Copeland انتخاب بهره مندانه ای در صنعت کمپرسور تبرید بوده است. کمپرسور ها قلب هر سیستمی هستند. هر بخشی از یک کولر گازی وظیفه و اهمیتی دارد اما برخی از این قطعات مستلزم توجه ویژه ای هستند ، یکی از این قطعات کمپروسور یک دستگاه است که اساسا قلب یک کولر گازی محسوب می شوند . This ᠎po​st w as written ᠎by G᠎SA Con​tent​ Gen er​ator D emoversi on.

کمپرسور اسکرال کوپلند

شرکت امرسون از سال 1890 تا به امروز توانسته است از یک تولید کننده منطقه ای در آمریکا خود را به یکی از بزرگترین کمپانی های فعال در صنعت تبدیل کند. کمپرسور اسکرال کوپلند از نوع کمپرسور فنری (اسکرول) است که راندمان کاری بالایی دارد، در حین کار صدای کمی تولید میکند و از نوع تروپیکال (حاره ای) است که از آن میتوان در مناطق گرمسیر و حاره ای استفاده کرد . کمپرسور اسکرال کوپلند در ظرفیت های 1.6 اسب بخار الی 60 اسب بخار و در کشور های ایرلند، بلژیک، ایالات متحده، تایلند و چین تولید می شوند. در چیلرهای یکپارچه و با ظرفیت بالاتر از کمپرسور های اسکرو استفاده می شود که در ادامه به آن اشاره می شود. قبل از آنکه به معرفی کمپرسور کوپلند بپردازیم، بد نیست مروری داشته باشیم بر کمپرسور های کوپلند پیستونی و روش کار آنها در سیکل تبرید تراکمی. این برند از سال 1986 فعالیت خود را در زمینه تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع آغاز کرد.

یکی از بهترین 5 مثال از ساختار سنتی ایرانی با استفاده از آجر
خواندن

کمپرسور کوپلند

کمپرسورهای امرسون کوپلند Emerson Copeland (تولیدات اسکرال) برندی اصالتا آمریکایی است که سالهای سال در بازارهای تهویه مطبوع و صنایع برودتی حضور داشته است. امرسون کمپرسور های تبریدی خود را تحت برند Copeland به بازار جهانی وارد می کند. در این مقاله با برند کوپلند که یکی از زیر مجموعههای شرکت امرسون است، آشنا شدیم و ضمن مروری بر تاریخچه آن با یکی از معروفترین محصولات کوپلند یعنی کمپرسور های پیستونی کوپلند آشنا شدیم. کمپرسورهای بسته کوپلند، بسیار بادوام و با راندمان بالا میباشند، که در مدلهای مختلف قابل استفاده در انواع کاربردها و ظرفیتها هستند. کمپرسورهای dwm کاربرد صنعتی داشته و به علت صدای زیاد در زمان کار کرد در مناطق مسکونی تقریبا غیر قابل استفاده میباشند . کمپرسور DWM کوپلند سری استاندارد در دو مدل کلی K و L برای کاربرد های برودتی در دمای متوسط و پایین مورد استفاده قرار می گیرد. با داشتن این مقدار توان میتواند برای سیستمهای تهویه مطبوع خانگی و تجاری در مدلهای گوناگون یخچالهای صنعتی و تجاری و وسایل حمل و نقل دارای یخچال کاربرد بالایی داشته باشد. با به دام افتادن گاز و حرکت تیغه دوار و با توجه به شکل مارپیچ، هوا به مرور فشرده می شود تا به نقطه انتهایی رسیده و از مسیر خارج شود. Data has be en c re ated wi th G SA C᠎on​te nt G᠎enerat᠎or  DEMO.

این سری از کمپرسور از قدرت 1/6 تا 1/3 اسب بخار(ظرفیت 600 تا 5250 بی تی یو بر ساعت) محدوده ی عمل دارد. کمپرسور سمی هرمتیک کوپلند سری Discus در دهه های گذشته بهره وری بیش از 10 درصدی انرژی نسبت به تکنولوژی سایر تولیدکنندگان کمپرسور پیستونی را برای صنعت به ارمغان آورده است. کمپرسورهای سیلندر پیستونی Copelandگزینه مناسبی برای استفاده در سردخانههای زیر صفری و بالا صفری، سیستمهای انجماع سریع، چیلرهای صنعتی و تجاری و سایر کاربردهای تبریدی است و از مزایای مهم این مدل کمپرسور کوپلند میتوانیم به عمر مفید بالا و راندمان بالای این کمپرسورها اشاره کنیم. کمپرسور کوپلند در کجا ساخته میشود؟ در کمپرسورهای پیستونی یک موتور الکتریکی توسط جریان برق حرکت دورانی ایجاد میکند که این حرکت تبدیل به حرکت رفت و برگشتی پیستون میشود. یکی از برندهای خوش نامی که کمپرسورهای اسکرال تولید میکند شرکت کوپلند است. شرکت امرسون الکتریک در سال ۱۸۹۰ تأسیس شد و هم اکنون تجهیزات و محصولات تولیدی خود را، به ۱۵۰ کشور جهان عرضه میکند.

وبینار تشکیل موج در آب های کم عمق تحت تاثیر باد در حال برگزاری است.
خواندن

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *